Project Full Race YFZ 450 met +50 pk

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

mucho dineros
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Bwaah wat is het leven duur :cry:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Moet je eens aan Daan vragen, die is gespecialiseerd in Elka's nu :D
Dit zijn die van hem:
Afbeelding
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 873
Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
Locatie: grimbergen
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

elka's zijn gewoon zalig
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Zien er prachtig uit rijd hij er wel eens mee???
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Over een paar weken zal hij waarschijnlijk weer gaan rijden, het gaat nu steeds beter.
bart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 01 okt, 2003 16:56
Locatie: honolullu

Bericht door bart »

Ralph schreef:Over een paar weken zal hij waarschijnlijk weer gaan rijden, het gaat nu steeds beter.
wat was er gebeurd dan?
www.kicker.nl
car audio power
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

In Belgium you can contact Quad Emotion, talk to Benoit, http://www.quademotion.ch/home.php
Shipping on a full set is around $125.00US.

Here are the different kind of shock we built with prices.

The ones we recommend for your application are in red.

They will offer a smoother ride; removing headshake and arm pump for a more comfortable
and faster ride, all shocks are ride height adjustable.

FRONT SUSPENSION

Pair fully adjustable (compression and rebound), in remote reservoir or piggyback reservoir:

Dual rate spring set up: $1040.00US
(300Ex, 250Ex, 250X, Banshee, Blaster, Warrior, LT250R, LT500)
Triple rate spring set up with self-sagging device: $1070.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze, KFX700 V-Force)
Long travel, Predator500 and DS650: Quadruple rate spring and self-sagging device: $1370.00US
(Long travel a-arms: Houser, Roll, Leager, Gipson, Herrmann Racing)

The triple & quad rate set up has a 600lbs/inch mid spring that eliminate bottoming out.
The First spring is a self-sagging device (zero-preload) that lowers the center of gravity by 2 inch.

Pair adjustable in compression only, in remote reservoir or piggyback reservoir:

Dual rate spring set up: $865.00US
(300Ex, 250Ex, 250X, Banshee, Blaster, Warrior, LT250R, LT500)
Triple rate spring set up with self-sagging device: $895.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze, KFX700 V-Force)
Long travel, Predator500 and DS650: Quadruple rate spring and self-sagging device: $1070.00US
(Long travel a-arms: Houser, Roll, Leager, Gipson, Herrmann Racing)

If you are looking for maximum wheel travel, you should consider the compression only
shocks. They offer 3/4 inch more of shaft travel, so 2inches more of wheel travel, compared to
the fully adjustable (except for long travel and Z400, KFX400, Predator500 and DS650 these
set-up have the same amount of travel either compression only or compression and rebound)

We can build those shocks and send them to you in 3 weeks or less.

Recreational shock (emulsion, no reservoir)

Dual Rate: $515.00US
(300Ex, 250Ex, 250X, Banshee, Blaster, Warrior, LT250R, LT500)
Triple rate spring set up with self-sagging device: $525.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze)


If you don’t want to pay for the compression adjustable shocks, go with these economic
shocks, they will give you a very good ride and they can be upgraded to remote reservoir,
compression adjustable at any time. These shocks offer the same feature and our built
with the same material of our racing shocks but without the reservoir.

All of our front & rear shocks comes with a shaft of 5/8inch for more resistance.

REAR SUSPENSION

“Most of our rear shocks offer more wheel travel than the stock units.
The Elka rebound adjustments doesn't affect the compression and vice-versa ”.

The rear shocks come's fully adjustable (compression and rebound) in a remote
reservoir.

Double rate rear shock with self-sagging device: $820.00 US
KFX400 linkage: $225.00US, offers 1 extra inch of wheel travel with the Elka rear shock.


All Elka shock absorber are custom built for the riders weight, quad geometry, his type of riding and type
of land he usually ride, this will give you maximum performance from your suspension.

All Elka shocks are fully rebuiltable so you can change the valving at any time, replace a
seal head easily or replace the shaft if needed.
Any new option we offer will fit on all shock.

Plus freight and any applicable taxes or custom charge if applicable

Call us at 1-800-557-0552 to pass your order or for any questions you may have.

-> Dus als je verder nog iets te vragen hebt, na zo'n complete uitleg :shock:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

bart schreef:
Ralph schreef:Over een paar weken zal hij waarschijnlijk weer gaan rijden, het gaat nu steeds beter.
wat was er gebeurd dan?
Daan heeft iets aan zn staartbeen, ontsteking die maar niet weg wil gaan, geloof ik.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Teunie schreef:
bart schreef:
Ralph schreef:Over een paar weken zal hij waarschijnlijk weer gaan rijden, het gaat nu steeds beter.
wat was er gebeurd dan?
Daan heeft iets aan zn staartbeen, ontsteking die maar niet weg wil gaan, geloof ik.
Klopt inderdaad. 3 weken terug heb ik wat naar het lijkt m'n laatste ingreep gehad. Dus ik hoop met een week of 2 - 3 weer rond te crossen.
Daan
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

Beterschap Daan
Met dit weer moet je op de quad zitten !!!!!
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Street_Shee schreef:[Klopt inderdaad. 3 weken terug heb ik wat naar het lijkt m'n laatste ingreep gehad. Dus ik hoop met een week of 2 - 3 weer rond te crossen.
welkom terug Daan je quad is er in elk geval klaar voor ondertussen als ik het goed begrijp 8)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Street_Shee
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
Locatie: Omgeving Ede, Nederland

Bericht door Street_Shee »

Bedankt Ronald en Rik. :)
Ik heb er de afgelopen maanden inderdaad nog redelijk wat aan gedaan met het idee van: Dan is 'ie pico bello zodra ik weer aan het rijden kan. Met een weekje of 2 kan ik dus eindelijk het nieuwe aftermarket spul gaan testen. :D
Daan
HUMMER
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 sep, 2003 22:01
Locatie: Brabant België

Bericht door HUMMER »

Veel beterschap 8) lijkt me een pijnlijke bedoening
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

ronnieb schreef:airbox mischien niet maar de slang van de carb naar de box is zwaar klote
moet gewoon een rechte buis zijn met een heeeel klein knikje
Afbeelding
ONZIN !!!!ALS HET IN 1 KEER GOED WAS GEWEEST HADDEN DIE JAPANNERS HET ER WEL ZELF OPGEZET.
PRECIES HETZELFDE ALS AL DIE DURE UITLATEN...............KLINKT HARDER IS NIET HETZELFDE ALS HARDER IN SNELLER.

STANDAARD RULES !
wie zet er nou een k&n op...........................................
Plaats reactie