vraag over cylinder blaster
vraag over cylinder blaster
Hey iedereen,
Heb een blaster en heb een vastloper gehad. Nu had ik hem binnengedaan en garagist zei dat dit 800/900 euro zou kosten omdat hij nieuwe cylinder moest plaatsen. Ik ben hem dan gaan terughalen omdat ik dit toch beetje duur vond en ben zelf eens beginnen rondhoren. Nu komt het erop neer dat als ik nieuwe cylinder wil kopen dit rond de 750 euro kost voor de cylinder alleen.
Ze hadden me gezegd dat je hem ook kan laten uitboren en dan oversized piston erin en klaar. Nu in de garage zeggen ze dat er een te diepe kras inzit en dan teveel moeten weghalen en zodus geen pistons in die maat kunnen krijgen.
Dus nu ziet het ernaar uit dat ik maar 1 optie heb en dat is nieuwe cylinder kopen maar vind dit echt wel veel geld.
Is er een andere optie of weet iemand oplossing. Mischien een bedrijf die wel kunnen uitboren of heb ook gehoord dat het mogelijk is van een nieuwe bus in cylinder te steken. Maar niemand weet waar je dit kan laten doen.
alvast bedankt,
Heb een blaster en heb een vastloper gehad. Nu had ik hem binnengedaan en garagist zei dat dit 800/900 euro zou kosten omdat hij nieuwe cylinder moest plaatsen. Ik ben hem dan gaan terughalen omdat ik dit toch beetje duur vond en ben zelf eens beginnen rondhoren. Nu komt het erop neer dat als ik nieuwe cylinder wil kopen dit rond de 750 euro kost voor de cylinder alleen.
Ze hadden me gezegd dat je hem ook kan laten uitboren en dan oversized piston erin en klaar. Nu in de garage zeggen ze dat er een te diepe kras inzit en dan teveel moeten weghalen en zodus geen pistons in die maat kunnen krijgen.
Dus nu ziet het ernaar uit dat ik maar 1 optie heb en dat is nieuwe cylinder kopen maar vind dit echt wel veel geld.
Is er een andere optie of weet iemand oplossing. Mischien een bedrijf die wel kunnen uitboren of heb ook gehoord dat het mogelijk is van een nieuwe bus in cylinder te steken. Maar niemand weet waar je dit kan laten doen.
alvast bedankt,
Re: vraag over cylinder blaster
Als die kras echt te diep is zodat je voorbij je laatste overmaat komt zal je idd een andere cilinder moeten kopen of eventueel een nieuwe bus laten persen in de huidige cilinder.
Maar als ik u was zou ik dan zoeken achter een 2dehands cilindertje en dat laten boren.
Maar als ik u was zou ik dan zoeken achter een 2dehands cilindertje en dat laten boren.
http://www.destructionquad.com/nos_produits_180.htm" onclick="window.open(this.href);return false; kijk eens aan + de cilinderkop wordt ook nog apart verkocht!
2takt
Niks op aan te voegenJohnBeton schreef:Als die kras echt te diep is zodat je voorbij je laatste overmaat komt zal je idd een andere cilinder moeten kopen of eventueel een nieuwe bus laten persen in de huidige cilinder.
Tiesko schreef:http://www.destructionquad.com/nos_produits_180.htm kijk eens aan + de cilinderkop wordt ook nog apart verkocht!
hey super bedankt ziet er interessant uit. Maar is dit wel betrouwbaar, je kan toch onmogelijk op foto zien
of dit een goeie is?
Ik heb vandaag gehoord dat er aan de kanten van zoersel een zit die tweedehandsstukken voor quads verkoopt.
Een zeker "Jos dolfijn " of zoiets. Weet iemand toevallig over wie of welke winkel het gaat.
thnx
jep, dat is Jos Dolphijn: http://josdolphijn.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die hebben redelijk wat 2de hands stukken liggen en ook goede service.
Die hebben redelijk wat 2de hands stukken liggen en ook goede service.
-
- Quadracer
jawadde, als ge daar u stukke nimeer kunt vinde zulde ze op niveel ander plaatse vinden denkek
zelf de rekken zijn te klein
zelf de rekken zijn te klein
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
hey,
heb ondertussen al wat verder gezocht en heb een winkel gevonden waar ze er een nieuwe bus kunnen in persen voor ongeveer 230 euro. "piranna racing" Als ik deze week tijd heb ga ik hem daar binnenbrengen.
Iemand ervaring met deze techniek voor of nadelen?
thnx
heb ondertussen al wat verder gezocht en heb een winkel gevonden waar ze er een nieuwe bus kunnen in persen voor ongeveer 230 euro. "piranna racing" Als ik deze week tijd heb ga ik hem daar binnenbrengen.
Iemand ervaring met deze techniek voor of nadelen?
thnx
van piranha racing ben ik heel content.
heb hem net binnengedaan ziet er een superwinkel uit en hele vriendelijke kerel. Ging wel bijna een maand duren maar
komt door die feestdagen.
Ben benieuwd naar resultaat.
komt door die feestdagen.
Ben benieuwd naar resultaat.
- raptor350
- Quadracer
Kan je gewoon niet in je oude, versleten cilinderbus nieuwe nicasil bijgieten en die uitboren ?
Ik dacht dat ze deze techniek gebruikten bij dit bedrijf: http://www.powerseal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo kan je uw cilinder oneindig keer uitboren Aangezien er steeds een nieuwe laag nicasil word bijgevoegd
correct me if i'm wrong ...
greetzzz
Ik dacht dat ze deze techniek gebruikten bij dit bedrijf: http://www.powerseal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo kan je uw cilinder oneindig keer uitboren Aangezien er steeds een nieuwe laag nicasil word bijgevoegd
correct me if i'm wrong ...
greetzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
nicasil gaat je een pak meer kosten, reken maar op +/- 250 euro zonder btw, dan nog een piston en zo erbij.
't is wel steviger dan gewoon een stalen wand, maar toch... Van powerseal heb ik al een paar keer gehoord dat hun laag bij sommige mensen vroegtijdig begint af te brokkelen, en dan heb je een pak geld weggegooid.
't is wel steviger dan gewoon een stalen wand, maar toch... Van powerseal heb ik al een paar keer gehoord dat hun laag bij sommige mensen vroegtijdig begint af te brokkelen, en dan heb je een pak geld weggegooid.
- raptor350
- Quadracer
Dat is 20 euro verschil met "piranna racing" ... daar zal het nu ook niet op aankomen héJohnBeton schreef:nicasil gaat je een pak meer kosten, reken maar op +/- 250 euro zonder btw, dan nog een piston en zo erbij.
Heb over powerseal toch al veel goeds gehoord want bijna alle motorcrossers in nederland brengen hun cilinder daar binnen ( weet ik van motor-forum.nl )
Maar heb er zelf nog geen ervaring mee.
Ik heb bij sds-racing ook 250 euro betaalt om men cilinder van men blaster te laten uitboren + zuiger + pakkingsset.
( was nog maar de eerste overmaat , dus cilinderhemd was niet op het einde )
greetzzz
Owner van yamaha raptor350
hey, is de eerste keer dat ik van deze techniek hoor. Is mischien wel beter maar hij is nu al binnen bij piranna.
Maar is mss al goeie tip voor volgende keer.
Weet iemand wat voor en nadelen zijn van, een nieuwe bus. Wil eigenlijk gewoon weten of dit goed is
heb al tegenstrijdige dingen gehoord.
thnx
Maar is mss al goeie tip voor volgende keer.
Weet iemand wat voor en nadelen zijn van, een nieuwe bus. Wil eigenlijk gewoon weten of dit goed is
heb al tegenstrijdige dingen gehoord.
thnx
een voor deel is dat het minder kost dan een nieuwe cilinder
nadeel van een losse bus dat de warmte mindergoed word overgebracht naar het koelende deel (de buitenkant)
nadeel van een losse bus dat de warmte mindergoed word overgebracht naar het koelende deel (de buitenkant)
never drive faster then your angel can fly