Ik ga ze vervangen samen met mijn schoonpa. Op een ibiza van 90 heeft hij ze ook zelf vervangen..
Iemand een woordje uitleg hoe we te werk moeten gaan met een quad?
dit zijn ze

Grtz

in je manual staat het allemaal goed uitgelegd, kijk daar alvorens eens in...dieseltank schreef:ik heb ook eens ooit lagers vergangen... dit is zo ongeveer hoe ik het me kan herinneren:
je doet je *ben even de naam kwijt maar ik bedoel het stukje waar je wiel aan vast sit en wat aan de as vast zit met een schoef* maak je los.hub
je maakt je ketting los, haald het waar het tandwiel aan bevestigd zit schuif je er af.
je maakt je rem klouw los, en dan kan je waar de remschijf aan bevestid zit er af schuiven.
dan kan je je as er uithalen. ( bij mij gingen de lagers er zo uit want die waren versleten)
je lagers kan je er uitslaan met een buisje en een hamer.. ( bij mij gingen de lagers er zo uit want die waren versleten)
je hebt er ook speciaal gereedschap voor maar ik had het zo gedaan toen.![]()
dit is hoe ik het zo ongeveer had gedaan.
veel succes
Ey Dieseltank! wanneer maak jij je asmoer los in dit verhaaltje?..dieseltank schreef:ik heb ook eens ooit lagers vergangen... dit is zo ongeveer hoe ik het me kan herinneren:
je doet je *ben even de naam kwijt maar ik bedoel het stukje waar je wiel aan vast sit en wat aan de as vast zit met een schoef* maak je los.
je maakt je ketting los, haald het waar het tandwiel aan bevestigd zit schuif je er af.
je maakt je rem klouw los, en dan kan je waar de remschijf aan bevestid zit er af schuiven.
dan kan je je as er uithalen. ( bij mij gingen de lagers er zo uit want die waren versleten)
je lagers kan je er uitslaan met een buisje en een hamer.. ( bij mij gingen de lagers er zo uit want die waren versleten)
veel succes

dan doe ik het omgekeerde als hoe ik hem uitelkaar heb gehaaldTiesko schreef:Ey Dieseltank! wanneer maak jij je asmoer los in dit verhaaltje?..dieseltank schreef:ik heb ook eens ooit lagers vergangen... dit is zo ongeveer hoe ik het me kan herinneren:
je doet je *ben even de naam kwijt maar ik bedoel het stukje waar je wiel aan vast sit en wat aan de as vast zit met een schoef* maak je los.
veel succes
dieseltank schreef:dan doe ik het omgekeerde als hoe ik hem uitelkaar heb gehaaldTiesko schreef:Ey Dieseltank! wanneer maak jij je asmoer los in dit verhaaltje?..dieseltank schreef:ik heb ook eens ooit lagers vergangen... dit is zo ongeveer hoe ik het me kan herinneren:
veel succes![]()

Eens ze gemonteerd zijn, moet je ze dan wel weer laten opwarmen alvorens je as te monteren.vanpee jelle schreef:leg je lagers de avond voor je ze gaat vervangen in de diepvries dan gaan ze er veel gemakkelijker in en hoef je er niet teveel op te tikken met een blokje en een hamer voor ze er in te zetten dat verlengt de levensduur van de lagers. als je er teveel moet op tikken is er kans dat je ze beschadigt en zet ze er wel recht in als je ze steekt anders kan er ook beschadiging op treden.
grtz jelle
haha, ik dacht al..dieseltank schreef:hoo, ik keek scheel toen ik dat las van jouw... xD
maar antwoord op jou vraag:
zoals ik al zij dit is zo ongveeer wat ik me kan herinneren...