quad valt stil

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
marc1
Toeschouwer
Toeschouwer

quad valt stil

Bericht door marc1 »

Zoals jullie weten heb ik een tijdje geleden een lakota 300 tweedehands gekocht.
Ik heb er al heel wat plezier aan beleeft,maar sinds enkele weken valt hij stil :? als ik hem start en ik laat hem gewoon draaien dan valt hij niet stil,maar als ik enkele meters verder rij en ik stop dan valt hij stil.
Als ik hem daarna terug start dan heeft hij dat niet meer :| maar de eerste keer dat ik hem start en ik begin te rijden en ik moet ergens stoppen begint hij in zijn toerental te zakken tot dat hij stil valt.
Nu heb ik op dit forum al wel de zoekfunctie gebruikt,maar niet echt gevonden wat ik zocht de meeste vallen stil nadat ze gestart zijn.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,alvast bedankt .
marc1
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: quad valt stil

Bericht door marc1 »

Ik heb hem vandaag nog ééns gestart en een tijdje laten draaien,en nu valt hij ook zo stil :?
Van de moment dat ik hem voor de tweede keer start heeft hij dat niet meer,wie weet raad
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

start je met chocke?..Groete
2takt
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

alsje koud start moet je je choke helemaal uittrekken daarna kan je hem vrijwel direct halverwege zetten probeer dit eens.
die van mijn schoonbroer heeft dit ook en als we de choke na het starten halverwege zetten draait hij hoger in toeren dan dat we hem helemaal uittrekken.

grtz jelle
raptor 660 power
marc1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marc1 »

Ja met dit koude weer start ik altijd met choke,maar na dat hij start zet ik de choke meestal in de helft ik laat hem zo dan nog even draaien,en voor ik vertrek zet ik de choke uit.
Maar het is niet zo bij die van mij als ik mijn choke half zet dat die dan meer toeren maakt dan wanneer ik hem helemaal open zet.
Maar wat ik niet zo goed snap is,hoe het dan komt als ik hem laat stilvallen en hem voor de tweedemaal start hij dan wel blijft draaien :|

groeten marc
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

is je luchtfilter proper ?
hoe oud is de bougie?
en heb je onlangs de carbu gekuist?
heb in water gereden als het vroor dan zitten er misschien fiches vol water.
kan van alles zijn maak al je fiches eens los en maak ze proper en spuit ze eens in met WD 40 kuisje carbu en luchtfilter eens en als je bougie al een beetje oud is steek eens een nieuwe .

grtz jelle
raptor 660 power
marc1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marc1 »

Aan die luchtfilter en bougie had ik ook eerst gedacht,maar als het dat zou zijn dan zou hij als ik hem de tweede keer start toch ook terug moeten stilvallen?
De carbu heb ik nog niet gekuist kan je die eraf halen zonder dat je de hele naftbak eraf moet doen?
Toen ik de quad kocht zaten er géén boekje of service manual meer bij,maar ik vind het wel ééns tof om er zelf wat aan te sleutellen.

groeten marc
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

carbu kan je er af halen zonder naftbak te lossen maar je moet wel de achterste kap afhalen.

grtz jelle
raptor 660 power
marc1
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marc1 »

Ik ga van het weekend al ééns eerst beginnen met een nieuwe bougie en de luchtfilter ééns proper te maken,als dat niet helpt dan kan ik nog altijd de carbu. er afhalen en zuiver maken.
Ik weet van het weekend weer wat doen :)
En nog ééns bedankt voor de moeite he Jelle :wink:
Plaats reactie