mikuni tm 36/ tm 40
mikuni tm 36/ tm 40
hallo,
iemand ervaring met een mikuni tm 40 op zijn ltz?
heb veel positieve dingen gehoord van den tm 36, maar de verkoper raadde mij eventueel een tm 40 aan
gegroet,
q-man
iemand ervaring met een mikuni tm 40 op zijn ltz?
heb veel positieve dingen gehoord van den tm 36, maar de verkoper raadde mij eventueel een tm 40 aan
gegroet,
q-man
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
ben ik ook wel eens benieuwd over..
na de tm36 tm40 kan de fcr39(yfz dacht ik) ook geinstalleert worden op een z400
iemand die kan vertellen wat of de acceleratiepomp goed zn werk doet?
na de tm36 tm40 kan de fcr39(yfz dacht ik) ook geinstalleert worden op een z400
iemand die kan vertellen wat of de acceleratiepomp goed zn werk doet?
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.
MVG stef
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.
MVG stef
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
Re: mikuni tm 36/ tm 40
gaat ie veel makkelijker omhoog me zo'n tm36?fokkert schreef:Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.
MVG stef
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Mss de TMR 40 eens proberen
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Ja gaat heel gemakkelijk, maar dat doe die standaard ook al he. Meer vermogen is altijd plezanter en zal zeker beter op zen achterste wieltjes gaan. Als ik goe aant stuurke trekt in zenne 5de ook nog, maar rijd ook al van men 8 jaar me ne quad. Beetje techniek en vermoge, dan gaat (bijna)allesz400_racer schreef:gaat ie veel makkelijker omhoog me zo'n tm36?fokkert schreef:Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.
MVG stef
Re: mikuni tm 36/ tm 40
heb mij toch een tm 36 aangeschaft, omdat daar toch alleen maar positieve reacties op komen
de tm 40 zou net iets te groot zijn voor een 400cc...
nu nog installeren en uiteraard afstellen, dat zal nog wat anders zijn...
q-man
de tm 40 zou net iets te groot zijn voor een 400cc...
nu nog installeren en uiteraard afstellen, dat zal nog wat anders zijn...
q-man
'Q-man', de man van wie men zegt dat hij onevenaarbare quadkwaliteiten bezit
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
Re: mikuni tm 36/ tm 40
standaard krijg ik hem in zen 2de nog met moeite omhoog, enkel gas,geen gebruik van koppeling!!
das toch bijna onmogelijk in z'n 5de ?
das toch bijna onmogelijk in z'n 5de ?
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mikuni tm 36/ tm 40
z400_racer schreef:standaard krijg ik hem in zen 2de nog met moeite omhoog, enkel gas,geen gebruik van koppeling!!
das toch bijna onmogelijk in z'n 5de ?
Ja ik rijd hier dan op een lange rechte baan, zet hem in 5 tege 80km per uur trek hem dan kei hard omhoog, moete wel veel moeite voor doen ze. En dan gewoon tege vol gas aan, zal zoiets van een 110km per uur zijn denk ik. Is wel kicke. En als je me niet zou gelove kom maar is kijke dan.
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
Re: mikuni tm 36/ tm 40
ik geloof je best, maar kvind het gewoon onwaarschijnlek
demijnen heeft zoveel macht (nog ) niet..
demijnen heeft zoveel macht (nog ) niet..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Je moet ook rekening houden met de binnen diameter van de inlaat op de cilinderkop. Als die 36mm is dan heeft een 40mm carb geen nut.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Fokkert heeft ook prima nokkenassen en carb gekocht
nee, serieus: 4de lukt tamelijk gemakkelijk met een compleet standaard z400, maar dit is gewoon 50% power en 50% gewichtverplaatsing om er maar iets op te plakken. Als je gewoon in 4de blijt zitten en gas open draait zullen de voorwielen geen cm van de grond gaan hoor.
Gewoon op het juiste moment gas open en gewicht naar achter en aan stuur trekken...
Hoe zwaarder je zelf bent hoe meer effect je misschien zal hebben... (weeg zelf maar 65kg).
nee, serieus: 4de lukt tamelijk gemakkelijk met een compleet standaard z400, maar dit is gewoon 50% power en 50% gewichtverplaatsing om er maar iets op te plakken. Als je gewoon in 4de blijt zitten en gas open draait zullen de voorwielen geen cm van de grond gaan hoor.
Gewoon op het juiste moment gas open en gewicht naar achter en aan stuur trekken...
Hoe zwaarder je zelf bent hoe meer effect je misschien zal hebben... (weeg zelf maar 65kg).
KFX540
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
Re: mikuni tm 36/ tm 40
weeg zelf ook ergens 65-70kg hoor
met of zonder koppeling? zonder lijkt het me best niet zo simpel..
met of zonder koppeling? zonder lijkt het me best niet zo simpel..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Altijd zonder koppeling te mishandelen.
En van versnellingen veranderen altijd met koppeling.
Eens je het evenwicht goed hebt gevonden lukt het om vanaf 5de terug naar 2de versnelling terug te keren.
En van versnellingen veranderen altijd met koppeling.
Eens je het evenwicht goed hebt gevonden lukt het om vanaf 5de terug naar 2de versnelling terug te keren.
KFX540
Re: mikuni tm 36/ tm 40
Inlaat cilinder was bij mijne Z400 39mm.....SlOoT schreef:Je moet ook rekening houden met de binnen diameter van de inlaat op de cilinderkop. Als die 36mm is dan heeft een 40mm carb geen nut.
YFM 700R