Shineray Stixe tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Shineray Stixe tuning

Bericht door SergioBelgium777 »

Heb deze namiddag juist gaan rijden na een 20 min rijden voelde ik dat hij lijk niet meer trok ,en als ik aan de lichten stond zette hij moeilijk aan dus ik rap rijden naar een maat die dicht bij woont met moeite daar geraakt want ruikte al stank,
dus mijn remmen weeral vast ik kon hem met moeite voorruit duwen als hij stil stond ,het is de 2de keer dat ik dat meemaak,ik moet ze constant verluchten,dus rem pompen vasthouden en elke rem ontluchten dan gingen ze weer perfect en blokeerden de remmen niet meer nu is het weer normaal maar na weer eeen 10tal km gaat weer hetzelfde gebeuren kan er iemand mij zeggen aan wat het zou liggen mss de remdrukregelaar die kapot is of zo hoe komt er heeltijd lucht in

alvast bedankt voor te lezen

greets

Sergio
Burn the rubber ,not your soul
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

SergioBelgium777 schreef:Heb deze namiddag juist gaan rijden na een 20 min rijden voelde ik dat hij lijk niet meer trok ,en als ik aan de lichten stond zette hij moeilijk aan dus ik rap rijden naar een maat die dicht bij woont met moeite daar geraakt want ruikte al stank,
dus mijn remmen weeral vast ik kon hem met moeite voorruit duwen als hij stil stond ,het is de 2de keer dat ik dat meemaak,ik moet ze constant verluchten,dus rem pompen vasthouden en elke rem ontluchten dan gingen ze weer perfect en blokeerden de remmen niet meer nu is het weer normaal maar na weer eeen 10tal km gaat weer hetzelfde gebeuren kan er iemand mij zeggen aan wat het zou liggen mss de remdrukregelaar die kapot is of zo hoe komt er heeltijd lucht in

greets

Sergio
lees eerst maar eens wat ik hier al zei, en denk dan nog is na :wink:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

raptor350 schreef:
SergioBelgium777 schreef:Heb deze namiddag juist gaan rijden na een 20 min rijden voelde ik dat hij lijk niet meer trok ,en als ik aan de lichten stond zette hij moeilijk aan dus ik rap rijden naar een maat die dicht bij woont met moeite daar geraakt want ruikte al stank,

greets

Sergio
lees eerst maar eens wat ik hier al zei, en denk dan nog is na :wink:

jaa maar de garantie is geen probleem ken de personen van waar hij komt als er iets aan is is da geen probleem ,1ding weet ik wel zeker ik ga er niet zo lang mee rijden tegen de zomer gaat hij de deur uit maar ondetussen wa sparen en wil dan een raptor 700 ,eerst beetje met chineesje rijden enigste reden dat ik hem ffkes houd is omdat hij er goed uitziet
het is ook niet de bedoeling dat ik hem zwaar tune of zo een luchtfilterke en een grotere sproeier da zal alles zijn rest is wat "'gratis"' tuning ;) mo heb nog altijd geen oplossing voor mijn remprobleem
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

Heb deze namiddag wat bezig geweest aan de quad,heb een standlicht veranderd naar een blauw ledje,heb blauwe leds geinstalleerd die geactiveerd worden met een afstandsbediening, andere sportluchtfilter ,NGK bougie,
ik twijfelde of er een katalisator inzat of niet dus heb ik maar de slijpschijf gepakt en uitlaat in 2 gezaagd en wat zag ik inderdaad er zat veel rommel in dus wat beginnen boren en slaan en zo en nog altijd die "net " niet uitgekregen ga morgen eens na maat die metaal doet. :D alles eruit en dan weer terug lassen .
normaal gezien ga ik volgende week ook een racing cdi hebben en een grotere tandwiel voor van achter.

hier ondertussen al de foto's :

Afbeelding

de uitlaat in 2 en es kijken wat er in zat... :D

Afbeelding
ja veel rommel é

Afbeelding
voorkant ,neon met led strips geactiveerd met afstandsbediening(alles waterdicht)

Afbeelding
Afbeelding
kontje :p die 2 grijze nrplaat houders worden volgend week afgeschijfd en nr plaat komt beneden aan de achteras .

Afbeelding

nogmaals de voorkant,laat maar achter wat jullie ervan vinden ik ben eerst bezig met alle motorische werken en al laatste wat optisch ben aan het kijken voor een Ferrari stickerset te ontwerpen ,vanvoor de Ferrari logo zijkanten Ferrari opschrift.
er komen mss ook nog echte xenonkit in de voorlicht.

laat maar uw gedacht achter :)
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

die neon is wel vet :shock:
ligt ook mooi laag tegen de grond.

Laat maar is weten of het met een "open" de prestaties veel oplopen:)
en wat je bevindingen zijn van het nieuwe tandwiel

greetz
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Ziet er zeer goed uit ! :buig: eigelijk is dat ook wel een zeer mooie quad ( respect toch ) :p
Met die sportluchtfilter en onbegrensde uitlaat , wel carbu goed afstellen hé , zal grotere sproeier enz nodig hebben :wink:
Idd, hou ons maar op de hoogte van de vermogentoename , ben benieuwd!! :applaus:

ps: demper zal toch ook flink begrensd zijn ? ...
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

raptor350 schreef:Ziet er zeer goed uit ! :buig: eigelijk is dat ook wel een zeer mooie quad ( respect toch ) :p
Met die sportluchtfilter en onbegrensde uitlaat , wel carbu goed afstellen hé , zal grotere sproeier enz nodig hebben :wink:
Idd, hou ons maar op de hoogte van de vermogentoename , ben benieuwd!! :applaus:

ps: demper zal toch ook flink begrensd zijn ? ...
jaa ik ga kijken achter een grote sproeier ben ook van plan een grotere carbu te steken zoals een 37 ofzo,demper is al onbegrensd je kan er mooi doorkijken heb er al het onnodige eruit gehaald was inderdaad behoorlijk begrensd,voordeel van die chinese quads dat alle accesoires ook goedkoop zijn :) zoals een racing cdi kost 25 euro en ik weet 2 winkels die niets alleen doen dan chinese quad accesoires verkopen en is niet ver vriendelijke mensen.
maar denk wel dat het te veel geluid ga maken als het zo is ga ik een db killer moeten hebben.ik hou jullie nog op de hoogte
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Hey,

Ziet er goed uit zeg.

Hoe heb je dat gedaan met de verlichting welke materialen?

Kun je bij de achter demper dat plaatje met dat buisje uitboren en dan is hij al open?

Waar haal jij die snelle CDI?

Gr. Ruud
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

ruudevers schreef:Hey,

Ziet er goed uit zeg.

Hoe heb je dat gedaan met de verlichting welke materialen?

Kun je bij de achter demper dat plaatje met dat buisje uitboren en dan is hij al open?

Waar haal jij die snelle CDI?

Gr. Ruud
verlichting zijn ledjes hangen vast met snelspanders en zijn volledig waterdicht,mijn uitlaat heb ik er helemaal af gedaan momenteel dat buisje is al eruit en er zit ook nog een catalisator zoals je ziet op de foto die ga ik er uit snijden en in de plaats een buis lassen,aan de demper ga ik niet veel meer veranderen anders gaat het niet te doen zijn met het geluid dat er uitkomt.dat buisje hangt inderdaad aan een plaatje ma boren ga je lang bezig zijn, beter een beitel en een hamer pakken en kloppen tot dat het buisje eruit is en de lipjes na binnen plooien zodat het er beter uitziet als je erin kijkt.dan maakt hij al een heel mooi geluid.
die snelle cdi komt van frankrijk.
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ruudevers »

Hey,

Bedankt voor de info kan ik van de week aan de slag binne kort zet ik er ook foto's op het forum.

Gr. Ruud
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat

vandaag eens wat spuitwerk gedaan,heb de voorbumper,achterbumper,achteras beschermer,nerfbars, afgedaan en gespoten (momnteel enkel de voorbumper verf was op :D ) alles in mat zwart.
heb van de eerste keer de standaard oranje pinkers mee gespoten vind da ze tamelijk goed gelukt zijn ziet lijk uit in stuk zwarte pinker maar als je ze aansteekt brandt het nog oranje.morgen ga ik de rest spuiten en nog wa kleine dingen doen.
hoop hem deze week es te laten draaien heeft heel de winter stil gestaan deze week wordt de uitlaat terug gemonteerd en es laten draaien en kijken naar de resultaten.
hieronder alvast de fotos(zien er blinkend uit komt door de flits en is getrokken 2 min achter het spuiten.

de voorbumper:
Afbeelding

de pinkers:
Afbeelding

nerfbars & achterbumper en de achterasbeschermer worden morgen gespoten.
Afbeelding

zo ziet de pinker eruit gemonteerd valt minder op dan de lelijke oranje pinkers.
Afbeelding
Plaats reactie