nokkenassen en hogedrukpiston
- VooDoodoll
- Easy Quadrider

Re: nokkenassen en hogedrukpiston
dat is zen geld niet waard als je de stage 2 neemt en ook de klepveren moet verandere
dan kun je evegoed de cdi van jumpingjet kope , daar ga je meer winst uithale
maarja je blok moet toch open ... dus komt het wel goed uit ineens de nokkenas te verandere , maar dan zou ik nog voor de stage 1 gaan , tusse de 1 en 2 is ook mar een klein verschil , en die klepveren dat bij de 2 moete zijn de vermogingswinst niet waard
dan kun je evegoed de cdi van jumpingjet kope , daar ga je meer winst uithale
maarja je blok moet toch open ... dus komt het wel goed uit ineens de nokkenas te verandere , maar dan zou ik nog voor de stage 1 gaan , tusse de 1 en 2 is ook mar een klein verschil , en die klepveren dat bij de 2 moete zijn de vermogingswinst niet waard
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.
(Er kan mar 1 url in je onderschrift staan
)
Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.
-
vanpee jelle
- Quadracer

bedankt voor dit te zeggen dan komt het me goedkoper uit dat ik stage 1 neem en later die cdi.
grtz jelle
grtz jelle
raptor 660 power
als je een cdi met 1000rpm extra neemt moeten er ook andere klepveren in
never drive faster then your angel can fly
- VooDoodoll
- Easy Quadrider

nie bepaald ,khad geleze dat de kleppe pas beginne te zweven tege de 10 000 toeren waar ge dan nog nie aankomt
jumpingjet vernoemt der ook nix van , iets wat ze anders wel zoude doen
je doet het ook vooral voor de curve , het is niet zo een goedkope add on die u 1000 toeren extra geeft
jumpingjet vernoemt der ook nix van , iets wat ze anders wel zoude doen
je doet het ook vooral voor de curve , het is niet zo een goedkope add on die u 1000 toeren extra geeft
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;
)
ik zou de klepveren toch ineens mee vervangen je weet maar nooit!
nu de blok open is kan je het al evengoed doen
nu de blok open is kan je het al evengoed doen
http://www.youtube.com/watch?v=xIDGGTASelo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=i_NpzU4p ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk maar eens naar deze filmpjes
bij het eerste filmpje kan je goed zien hoe de klepsteel staat te wiebelen
http://www.youtube.com/watch?v=i_NpzU4p ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
-
vanpee jelle
- Quadracer

je ziet inderdaaddat die beginnen rond te draaien en te dansen.
zalde klepveren dan ook maar doen zeker.
grtz jelle
zalde klepveren dan ook maar doen zeker.
grtz jelle
raptor 660 power
- raptor350
- Quadracer

Die prox zuigers van op quadtuning.nl zijn toch gewone zuigers ?vanpee jelle schreef:de piston en kit joints zou ik van prox nemen is dit een betrouwbaar merk
van nokkenassen ken ik eigentlijk ook alleen maar hotcams.
de piston en zo heb ik ondertussen gevonden bij quadtuning.NL maar de hotcams heb ik niog niet gevonden wie zou me deze kunnen leveren.
grtz jelle
Dus geen hogedruk zuigers ( ma.w. geen vermogenstoename ? )
grtzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
vanpee jelle
- Quadracer

prox heeft ook hogedrukpistons maar ben overal een beetje prijs aan het vragen en heb gewoon het merk gezet.
grtz jelle
grtz jelle
raptor 660 power
- VooDoodoll
- Easy Quadrider

ik zou ook geen hogedruk zuiger steke , ik wou het ook eerst doen maar mij is het afgerade omdat ik altijd op de openbare weg rij en dus bijna altijd bove de 6000 toeren rij , en gezien jij ook veel over de weg rijdt...
een stage 1 hotcam + cdi geeft u het meeste bang for buck zonder de motor extra te gaan belaste
je hebt natuurlijk ook nog de controle over uw gas dus ge moet nie bove de 8000 toeren gaan als je dat niet wilt
dat valt toch zeker te bekijke welk merk en type het is ?
je zag ze al trille aan de standaard max rpm van een raptor 660 , dus lijkt mij dit uit context genome
er is me gewoon nooit door 1 garagist of op welk forum dan ook gezegd dat je je klepveren moest verandere als je een andere cdi stak
en jumpingjet kent der wel iets van , dus ik denk dan toch dat die iets zoude zegge als je hun cdi koopt (zou trouwens extra geld voor hun zijn) maar dat doen ze niet , het is plug en play om het zo mar te zegge
Nu had ik hier eens iemand op het forum gezien dat een klepveer had stukgerede (had standaard cdi(gewoon pech dus)) maar voor de rest geen schade had omdat de 2de klepveer hem gered had
dus al bij al lijkt het me onnodig om zoveel geld te gaan uitgeve aan klepveren terwijl die normaal zelde of nooit worde vervange en het verschil tusse een stage 1 en stage 2 nokkenas minimaal is , allesinds veel veel kleinder dan een stage 1 + cdi
zo zag ik het
oh en die gereth van hier opt forum had toch een raptor 660 bij 48 pk opt achterwiel en als ik me niet vergis had die niet eens een hogedrukzuiger of nokkenas dus dan moet jeje toch echt afvrage of al dat geld + de extra belasting op de motor door die hogedrukzuiger al zen geld wel waard is
een stage 1 hotcam + cdi geeft u het meeste bang for buck zonder de motor extra te gaan belaste
je hebt natuurlijk ook nog de controle over uw gas dus ge moet nie bove de 8000 toeren gaan als je dat niet wilt
mx jake schreef:http://www.youtube.com/watch?v=xIDGGTASelo
dat valt toch zeker te bekijke welk merk en type het is ?
je zag ze al trille aan de standaard max rpm van een raptor 660 , dus lijkt mij dit uit context genome
er is me gewoon nooit door 1 garagist of op welk forum dan ook gezegd dat je je klepveren moest verandere als je een andere cdi stak
en jumpingjet kent der wel iets van , dus ik denk dan toch dat die iets zoude zegge als je hun cdi koopt (zou trouwens extra geld voor hun zijn) maar dat doen ze niet , het is plug en play om het zo mar te zegge
Nu had ik hier eens iemand op het forum gezien dat een klepveer had stukgerede (had standaard cdi(gewoon pech dus)) maar voor de rest geen schade had omdat de 2de klepveer hem gered had
dus al bij al lijkt het me onnodig om zoveel geld te gaan uitgeve aan klepveren terwijl die normaal zelde of nooit worde vervange en het verschil tusse een stage 1 en stage 2 nokkenas minimaal is , allesinds veel veel kleinder dan een stage 1 + cdi
zo zag ik het
oh en die gereth van hier opt forum had toch een raptor 660 bij 48 pk opt achterwiel en als ik me niet vergis had die niet eens een hogedrukzuiger of nokkenas dus dan moet jeje toch echt afvrage of al dat geld + de extra belasting op de motor door die hogedrukzuiger al zen geld wel waard is
)
ik ben zeker geen voorstander van een cdi met 1000 rpm extra voor een 660
de 660 moet het juist hebben van torq bij lagetoeren
die is niet geschikt om superveel toeren te draaien
je kan dan beter meer torq proberen te kweken, en je tandwielen aanpassen voor snelhijd
http://www.hotcamsinc.com/index.cfm?fus ... egoryid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk maar eens wat er word gezegt, bij vraag twee
de 660 moet het juist hebben van torq bij lagetoeren
die is niet geschikt om superveel toeren te draaien
je kan dan beter meer torq proberen te kweken, en je tandwielen aanpassen voor snelhijd
http://www.hotcamsinc.com/index.cfm?fus ... egoryid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk maar eens wat er word gezegt, bij vraag twee
- VooDoodoll
- Easy Quadrider

ja kzie het , ze rade het aan
marja dat is ook wat pr om hun eige springs te kunne verkope
en dat is gewoon logisch dat een bedrijf dat zegt
maar het feit dat geen 1 herkende dealer mij zei dat het echt moest moest denk ik ook niet dat het zo noodzakelijk is
begrijp je punt wel en geef je gelijk
Maar die springs koste evenveel als de nokkenas en geve nix vermogenwinst , alleen het verschil tusse de stage 1 en 2 dus
en dat is toch mar minimaal daarom dat ik gewoon voor de stage 1 zou gaan
Nu die cdi van jumpingjet is niet zo een goedkoop ding dat je alleen 1000 toeren extra geeft , dat kan je al voor 100 euro of minder vinde
die van hun kost 400 euro+ en is vooral de curve aangepast
ik ken dan ook 3 mense die een andere cdi hebbe en niets aan de nokkenas of klepveren gedaan hadde en tot nu toe ook nog nooit probleme ondervonde
zoals ik al eerder zei , niemand verplicht u bove de standaard max toeren te gaan , jij hebt nogaltijd controle over uw gas en versnellinge
Bij ne auto gaat ge ook nie altijd in het rood pas schakelen ... trouwens bove de 8000 toeren ben je toch al lang voorbij de piek van je kracht , die ligt bij de meeste uitlate rond de 6500 / 7000 rpm
Enja niemand verplicht u natuurlijk ne cdi te kope
het komt er op neer dat ik zeg dat je beter gewoon de stage 1 neemt omdat het verschil in vermoge niet zen extra geld waard is , en dat ik ook niet een hogedruk piston zou steke als je ook veel op de weg rijdt
en ne cdi kunt ge later altijd nog steke , das op 30 sec geinstaleerd
marja dat is ook wat pr om hun eige springs te kunne verkope
en dat is gewoon logisch dat een bedrijf dat zegt
maar het feit dat geen 1 herkende dealer mij zei dat het echt moest moest denk ik ook niet dat het zo noodzakelijk is
begrijp je punt wel en geef je gelijk
Maar die springs koste evenveel als de nokkenas en geve nix vermogenwinst , alleen het verschil tusse de stage 1 en 2 dus
en dat is toch mar minimaal daarom dat ik gewoon voor de stage 1 zou gaan
Nu die cdi van jumpingjet is niet zo een goedkoop ding dat je alleen 1000 toeren extra geeft , dat kan je al voor 100 euro of minder vinde
die van hun kost 400 euro+ en is vooral de curve aangepast
ik ken dan ook 3 mense die een andere cdi hebbe en niets aan de nokkenas of klepveren gedaan hadde en tot nu toe ook nog nooit probleme ondervonde
zoals ik al eerder zei , niemand verplicht u bove de standaard max toeren te gaan , jij hebt nogaltijd controle over uw gas en versnellinge
Bij ne auto gaat ge ook nie altijd in het rood pas schakelen ... trouwens bove de 8000 toeren ben je toch al lang voorbij de piek van je kracht , die ligt bij de meeste uitlate rond de 6500 / 7000 rpm
Enja niemand verplicht u natuurlijk ne cdi te kope
het komt er op neer dat ik zeg dat je beter gewoon de stage 1 neemt omdat het verschil in vermoge niet zen extra geld waard is , en dat ik ook niet een hogedruk piston zou steke als je ook veel op de weg rijdt
en ne cdi kunt ge later altijd nog steke , das op 30 sec geinstaleerd
)
-
vanpee jelle
- Quadracer

wat zouden jullie dan doen ?geen piston en hotcam en alleen die cdi? want de motor gaat toch zoiezo open om te kijken of alles nog goed is en of er iets vervangen moet worden.
grttz jelle
grttz jelle
raptor 660 power
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

Voor een cdi moet je eens bellen naar hpi ( http://www.hpi.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
lonestar/laeger's pro-trax
- VooDoodoll
- Easy Quadrider

als ik in uw geval was zou ik alleen stage 1 nokkenas steke
wss komde der toch nog wat koste bij van dinge dat in uw blok moete vervange worde
en derna is een cdi gaan teste , bij jumpingjet geve ze u toch een testmodel had ik gehoord
enja dan eens zien wat het geeft e
wss komde der toch nog wat koste bij van dinge dat in uw blok moete vervange worde
en derna is een cdi gaan teste , bij jumpingjet geve ze u toch een testmodel had ik gehoord
enja dan eens zien wat het geeft e
)