Slecht rijden............
Slecht rijden............
Hallo allemaal,
na een tijdje rondkijken hier op her forum besloot ik mijn buggy (heb er een 7-tal gehad) eens weg te doen voor een quad. Dacht zal maar met een licht machientje beginnen om gewoon te worden. Ik kocht daarom een tweedehands Kymco MXU 250 met 2500 km. Ik las hierover positieve zaken zoals betrouwbaarheid en zo. nu ben ik er gisteren de eerste keer mee gaan rijden maar wat ne sukkelaar ben ik ermee. Kan de quad dus niet op een normale manier besturen. de reflex om in de bochten te gaan hangen zoals bij een mtot krijg ik niet afgeleerd...met als gevolg dat ik een paar keer bijna rechtdoor reed. Begin nu stillekes te denken dat ik hem toch maar weer zal verkopen...ben een gevaar op de weg.
na een tijdje rondkijken hier op her forum besloot ik mijn buggy (heb er een 7-tal gehad) eens weg te doen voor een quad. Dacht zal maar met een licht machientje beginnen om gewoon te worden. Ik kocht daarom een tweedehands Kymco MXU 250 met 2500 km. Ik las hierover positieve zaken zoals betrouwbaarheid en zo. nu ben ik er gisteren de eerste keer mee gaan rijden maar wat ne sukkelaar ben ik ermee. Kan de quad dus niet op een normale manier besturen. de reflex om in de bochten te gaan hangen zoals bij een mtot krijg ik niet afgeleerd...met als gevolg dat ik een paar keer bijna rechtdoor reed. Begin nu stillekes te denken dat ik hem toch maar weer zal verkopen...ben een gevaar op de weg.
Re: Slecht rijden............
Dan ga je op een cossbaan rijden dan ben je geen gevaar meer op de wegDHL schreef:Hallo allemaal,
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
- killroy1488
- Quadrider
blijven oefenen ^^
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Probeer eens een grotere quad. Dat wil zeggen, niet meer vermogen, maar gewoon eentje die wat breder op zijn wielen staat. Deze voelen een stuk betrouwbaarder aan.
Ik heb zelf een Sym gehad. Reed prima als je er eenmaal aan gewend was. Maar je moet hem echt heel erg met je lichaam besturen. Ik heb nu een grote TGB Blade. Deze stuur je veel meer door gewoon te sturen. Is gewoon veel stabieler.
De Sym daar durfde mijn vriendin niet op te rijden. Terwijl ze dat met de TGB wel weer durft en zich ook vertrouwd voelt.
Ik denk dat je qua model de verkeerde keus gedaan hebt, je moet een keer een full-size Utility proberen.
Of gewoon blijven oefenen, dan kun je zo'n kleine quad op een gegeven moment in iedere hoek smijten die je maar wilt.
Ik heb zelf een Sym gehad. Reed prima als je er eenmaal aan gewend was. Maar je moet hem echt heel erg met je lichaam besturen. Ik heb nu een grote TGB Blade. Deze stuur je veel meer door gewoon te sturen. Is gewoon veel stabieler.
De Sym daar durfde mijn vriendin niet op te rijden. Terwijl ze dat met de TGB wel weer durft en zich ook vertrouwd voelt.
Ik denk dat je qua model de verkeerde keus gedaan hebt, je moet een keer een full-size Utility proberen.
Of gewoon blijven oefenen, dan kun je zo'n kleine quad op een gegeven moment in iedere hoek smijten die je maar wilt.
Het lastigste is dat je steeds de indruk hebt dat de quad gaat kantelen als je aan het stuur draait. Mogelijks heb je dat met een grote quad minder. ik dacht nochthans er goed aan te doen om "klein" te beginnen, zeker na al die positieve reakties die ik hier reeds las over de Kymco MXU. Zouden zeer betrouwbaar zijn en goede prestaties in zijn segment geven... Maar ja, als't niet meevalt verkoop ik hem voor een prijsje en zoek ik wat zwaarders om te proberen. Zo weet ik een Goes 520 te koop, zo'n lange. Zou dat beter zijn voor me?
-
- Quadrunner
gewoon wat meer oefenen op een off-road terrein alvorens de weg op te gaan. je kan ook spoorverbreders en/of velgen die meer naar buiten komen monteren. ook banden kunnen een invloed hebben.
kijk de quad eens na, misschien is er iets mis mee. bandenspanning, wieluitlijning (ga der voor staan en kijk of de wielen niet te veel naar buiten of binnen staan. chassis en ophanging nazien op beschadigingen/plooien.
van waar ben je eigenlijk ?
kijk de quad eens na, misschien is er iets mis mee. bandenspanning, wieluitlijning (ga der voor staan en kijk of de wielen niet te veel naar buiten of binnen staan. chassis en ophanging nazien op beschadigingen/plooien.
van waar ben je eigenlijk ?
- cyberdrone
- Quadracer
Hey DHL, mijn eerste quad was ook een Kymco MXU, ik had deze ook gekocht omdat hij betrouwbaar was, en ook omdat ik niet al teveel geld wou uitgeven, ik had tenslotte nog nooit op een quad gereden (heb ook menig moto's versleten voor ik met de quad begon te rijden) De MXU was voor mij de ideale instap quad, ik moest in het begin ook leren hoe een quad zich op de baan en off-road gedroeg, maar dat was ik snel gewoon. Ik heb er 5000km meer gedaan op een jaar, maar vond hem ook wat strak aanvoelen en vond nogal snel dat ik wat kracht miste als het echte ploeterwerk aan de boeg kwam. Uiteindelijk heb ik mijn MXU ingeruild voor een 4x4 en man wat een verschil in rijstijl, ok je moet ook wat meegaan in de bochten, maar dat twitchy gevoel als je aan het stuur komt is er niet meer. En ik denk dat een 4x4 je ook meer gaat liggen, het comfort is een pak hoger en voel me er ook een pak veiliger en stabieler op.
Misschien eens proberen ergens een proefrit te doen met een 4x4, t'is echt een pak verschil.
Misschien eens proberen ergens een proefrit te doen met een 4x4, t'is echt een pak verschil.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quadrunner
je kan een 4x4 huren bij http://www.rent-a-quad.be" onclick="window.open(this.href);return false; , indien je daarna besluit om er één te kopen bij hem, word de huurprijs afgetrokken. heeft ook altijd okkazies en demo's.cyberdrone schreef:Misschien eens proberen ergens een proefrit te doen met een 4x4, t'is xecht een pak verschil.
Ik ben van Geraardsbergen. Heb de quad zorgvuldig nagekeken en 100 % zeker dat er geen technische mankementen aan zijn. ook de wielen zijn goed gelijnd. Nee, het ligt zeker aan de bestuurder. Maar zouden spoorverbreders op de 4 wielen een veel beter resultaat geven?
De indruk dat ik ga kantelen da's 'tergste. Zal met leeftijd te maken hebben. Ik herinner mij dat we ooit een trike hadden en de zotte toeren dat we daarmee uithaalden. En nooit gekanteld... Zal eens hier of daar lessen moeten nemen. Zou het wel stom vinden om deze direct weg te doen voor een grote 4X4 quad. Die kosten een stuk meer en dan ben ik ook niet zeker he. Weet wel een Goes 520 lange versie staan voor een goeie prijs. Is dat wat zo'n Goes? Of ver van wegblijven?
De indruk dat ik ga kantelen da's 'tergste. Zal met leeftijd te maken hebben. Ik herinner mij dat we ooit een trike hadden en de zotte toeren dat we daarmee uithaalden. En nooit gekanteld... Zal eens hier of daar lessen moeten nemen. Zou het wel stom vinden om deze direct weg te doen voor een grote 4X4 quad. Die kosten een stuk meer en dan ben ik ook niet zeker he. Weet wel een Goes 520 lange versie staan voor een goeie prijs. Is dat wat zo'n Goes? Of ver van wegblijven?
- cyberdrone
- Quadracer
Gewoon voorzichtig zijn en nog even blijven proberen, en ik zou zeker eerst eens een testrit doen met een grotere 4x4 voor je nieuwe kosten doet. Die spoorverbreders op je kymco gaan wat verschil uitmaken, maar verwacht er geen wonderen van.
Goes is niet slecht hoor, zo een lange versie is wel zeer stabiel, maar heeft natuurlijk wel het nadeel van een grote draaicirkel..
Goes is niet slecht hoor, zo een lange versie is wel zeer stabiel, maar heeft natuurlijk wel het nadeel van een grote draaicirkel..
-
- Quadrunner
nog wat oefenen op een off-roadstuk en dat zal wel beteren.DHL schreef:Ik ben van Geraardsbergen. Heb de quad zorgvuldig nagekeken en 100 % zeker dat er geen technische mankementen aan zijn. ook de wielen zijn goed gelijnd. Nee, het ligt zeker aan de bestuurder. Maar zouden spoorverbreders op de 4 wielen een veel beter resultaat geven?
spoorverbreders + breder uitkomende velgen zullen ook veel helpen. mijne MXU 250 "alain prost" had dit ook en oogde zeer mooi. neem eens contact op met http://www.rent-a-quad.be" onclick="window.open(this.href);return false; , hij heeft zo'n velgen en spoorverbreders liggen. t'is in kluisbergen, da's ni zo ver voor jou. elke dag open, ook het weekend, behalve de donderdag. in deze (feest)periode weet ik ni of dit ook zo is.
de reflex om in de bochten te gaan hangen zoals bij een mtot krijg ik niet afgeleerd...
zoals je het omschrijft, lijkt het er op dat je juist niet vergenoeg gaat hangen
het rijden op een motor is niet veel moeilijker dan op een quad of andersom
alleen moet je op een quad wel heel overdreven naast je quad gaan hangen, in bochten
zoals je het omschrijft, lijkt het er op dat je juist niet vergenoeg gaat hangen
het rijden op een motor is niet veel moeilijker dan op een quad of andersom
alleen moet je op een quad wel heel overdreven naast je quad gaan hangen, in bochten
never drive faster then your angel can fly
- killroy1488
- Quadrider
bij men eerste quad haddek dat ook was een lt80 ,
maar eens je erme weg bent kan je er alles medoen.
Haha dan doet de quad wat jij wil,gewoon blijven oefenen
maar eens je erme weg bent kan je er alles medoen.
Haha dan doet de quad wat jij wil,gewoon blijven oefenen
Weet je, tot grote schaamte...reed ik gisteren in een heel flauwe bocht en kwam tot tegen het voetpad....van de verkeerde kant! Ik legde me gelijk ne coureur op ne supermotard, maar er gebeurde niets...tot ik aan mijn stuur draaide
Da's de gewoonte van met een moto te rijden die er moeilijk uitgeraakt. Zal eens lessen moeten nemen
Da's de gewoonte van met een moto te rijden die er moeilijk uitgeraakt. Zal eens lessen moeten nemen
- cyberdrone
- Quadracer
Ja een quad rijd anders dan ne moto, en je moet inderdaad wel aan je stuur draaien .. alsook als je een bocht pakt moet je wel aan de binnenkant van de bocht gaan hangen, maar je gewicht op de voet aan de buitenkant plaatsen ... alleez, dat heeft mij ooit iemand gezegd, en sinds ik het zo doe gaat alles een pak vlotter ...
Hier zijn een paar links waar ze tips geven hoe je met een quad moet omgaan (ik heb ze niet allemaal gezien) maar ik denk dat je er misschien iets kunt uithalen .. ieder heeft natuurlijk zo een beetje zijn eigen stijl, maar je kan het altijd eens proberen he . je weet maar nooit dat je er iets kan van opsteken..
http://www.expertvillage.com/video-seri ... -drive.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zijn een paar links waar ze tips geven hoe je met een quad moet omgaan (ik heb ze niet allemaal gezien) maar ik denk dat je er misschien iets kunt uithalen .. ieder heeft natuurlijk zo een beetje zijn eigen stijl, maar je kan het altijd eens proberen he . je weet maar nooit dat je er iets kan van opsteken..
http://www.expertvillage.com/video-seri ... -drive.htm" onclick="window.open(this.href);return false;