Welke maat voor crossgebruik
Welke maat voor crossgebruik
Ik rijd momenteel met een ltz en ik ga regelmatig crossen en ik zou graag nog wat sneller optrekken.
Ik heb ook een andere uitlaat maar ik zou graag nog wat meer koppel hebben zonder de motor open te gooien.
Is het aan te raden voor een 13 T voortandwiel en een 38T achtertandwiel te gebruiken , rijd er bijna toch niet mee op de weg alleen op het parcours.
Of heeft iemand nog een beter voorstel ?
Ik heb ook een andere uitlaat maar ik zou graag nog wat meer koppel hebben zonder de motor open te gooien.
Is het aan te raden voor een 13 T voortandwiel en een 38T achtertandwiel te gebruiken , rijd er bijna toch niet mee op de weg alleen op het parcours.
Of heeft iemand nog een beter voorstel ?
Laatst gewijzigd door 72_mrd op zo 28 dec, 2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
cyclonedriver
- Quadrunner

Re: Welke maat voor crossgebruik
tandwielen veranderen niks aan het koppel. probeer dit eens : http://www.decyclone.nl/cyclone/" onclick="window.open(this.href);return false; gebruik dit al een jaar of 10 op verschillende voertuigen met steeds verrassende resultaten 
Je hebt gelijk van dat koppel cyclonedriver maar ik bedoelde eigenlijk sneller optrekken
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
cyclonedriver
- Quadrunner

dan moet je inderdaad andere tandwielen gebruiken. je kan ook kleinere wielen en banden gebruiken (8 duim) zoals standaard op de LT-R
-
z400_racer
- Quadracer

een der dezen kan ik u vertellen wat dat geeft,
vorige week zo een 13 t tandwieltje besteld maar door de feestdagen duren de bestellingen al wat langer
en moeten ook wij wat geduldiger zijn achter onze stukjes:(
vorige week zo een 13 t tandwieltje besteld maar door de feestdagen duren de bestellingen al wat langer
en moeten ook wij wat geduldiger zijn achter onze stukjes:(
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
z400_racer
- Quadracer

achter ga ik men 40tanden behouden
anders heb je minder effect, gewoon achter zo houdn en vooraan die 13tandjes plaatsen..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
Ok bedankt .
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
z400_racer
- Quadracer

heb ook al gehoord dat er met 13-41 gereden kan worden
maar zie het nut niet in van dat 1ne tandje achteraan..
maar zie het nut niet in van dat 1ne tandje achteraan..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
-
z400_racer
- Quadracer

voila zie, vandaag men tandwieltje van 13 eens eventjes getest
het trekvermogen is voelbaar maar zoals logisch en verwacht geen wereld van verschil, de snelheid per versnelling is niet echt merkbaar gedaald, als je de cijfers ziet zal de top wel lager liggen maar waar mag je hier in belgie en nederland boven de 100 rijden... kben er wel vrij tevreden van en zeker qua prijs:)
het trekvermogen is voelbaar maar zoals logisch en verwacht geen wereld van verschil, de snelheid per versnelling is niet echt merkbaar gedaald, als je de cijfers ziet zal de top wel lager liggen maar waar mag je hier in belgie en nederland boven de 100 rijden... kben er wel vrij tevreden van en zeker qua prijs:)
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!