Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Bericht door Scratch »

Hoi allemaal.
Doordat ik 2 keer een blaster heb gehad heeft mijn vader ook het quad-virus.
Wij wouden eerst samen geld inleggen maar daar is wat tussen gekomen dus het budget van hem was beperkt.

Wij zijn veel gaan rondkijken op internet en op veel duitse forums. De mensen zeggen dat dit weer een goed verbeterd model is tegen over de bashan bs200-7.

specificaties:

bashan
250cc
sportuitlaat
nerfbars
hielbeschermers
aluminium velgen
etc etc

Er zijn wel wat aanpassingen gedaan:

Luchtfilter
Catalisator
Uitlaat iets uitgeboord
sproeier
goede olie
goede koelvloeistof
banden goed uitgelijnd
veer ringen tussen de blok bouten om trillingen op te vangen
lampen iets aangepast zodat ze beter naar beneden schijnen en niet de bomen in:P
en nog een paar van die kleine dingetjes,

Ik heb zelf er ook op gereden en ik vond het nog goed vooruit gaan voor de 250cc 4 takt. De quad ziet er naar mijn mening super vet uit. Hij is gehomogleerd voor 2 personen en je kunt er ook goed met z'n 2en opzitten. Tot nu toe geen problemen gehad elke keer nog starten en lopen. Natuurlijk nog niet de topsnelheid kunnen bepalen omdat we nog aan het inrijden zijn. Daarnaa zal de olie weer worden vervangen en komt er een iets grotere sproeier in.

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nou al met al vind ik dit een mooie quad die met de nodige aanpassingen een prima quad is voor op de openbare weg. Wij gaan er ook niet hevig mee crossen maar gewoon lekker touren.

greetz

PS!!!!!Zouden mensen deze foto's niet willen gebruiken om hun quad te verkopen op marktplaats.

Ik ben al 2x een advertentie tegen gekomen met "mijn" foto's!

Het is voor mij niet leuk en ook niet voor diegene die de qaud wil kopen omdat hij misschien iets anders verwacht!
Het is natuurlijk ook vreemd dat de verkoper zijn quad natuurlijk ook op een heel andere soort locatie verkoop met een heel andere soort tuin/oprit!

greetz
Laatst gewijzigd door Scratch op ma 09 nov, 2009 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

hij ziet er beter uit. maar ik vind hem heel veel op de vorige versies lijken ( het frame )

volgens mij heeft niemand die hier op het forum he? anders eens zijn ondervindingen aan het apparaat vragen.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

quad-racerrr schreef:hij ziet er beter uit. maar ik vind hem heel veel op de vorige versies lijken ( het frame )

volgens mij heeft niemand die hier op het forum he? anders eens zijn ondervindingen aan het apparaat vragen.
klopt, deze quad is ook nog maar net in nederland.
Maar alle onderdelen zijn probleemloos te bestellen via alg-moto.
Omdat ze nog niet in nederland/belgie waren maar wel in duitsland hebben we dus veel duitse forums bezocht.

greetz
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Hoi,

Hoe heb je dat gedaan met die ringen tussen het frame en het moterblok ik wordt gek van dat trillen :?
Kun je die ringen ergens bestellen of kopen???.

Gr. Ruud


[quote="Scratch"]Hoi allemaal.
Doordat ik 2 keer een blaster heb gehad heeft mijn vader ook het quad-virus.
Wij wouden eerst samen geld inleggen maar daar is wat tussen gekomen dus het budget van hem was beperkt.

Wij zijn veel gaan rondkijken op internet en op veel duitse forums. De mensen zeggen dat dit weer een goed verbeterd model is tegen over de bashan bs200-7.

specificaties:

bashan
250cc
sportuitlaat
nerfbars
hielbeschermers
aluminium velgen
etc etc

Er zijn wel wat aanpassingen gedaan:

Luchtfilter
Catalisator
Uitlaat iets uitgeboord
sproeier
goede olie
goede koelvloeistof
banden goed uitgelijnd
veer ringen tussen de blok bouten om trillingen op te vangen
lampen iets aangepast zodat ze beter naar beneden schijnen en niet de bomen in:P
en nog een paar van die kleine dingetjes,

Ik heb zelf er ook op gereden en ik vond het nog goed vooruit gaan voor de 250cc 4 takt. De quad ziet er naar mijn mening super vet uit. Hij is gehomogleerd voor 2 personen en je kunt er ook goed met z'n 2en opzitten. Tot nu toe geen problemen gehad elke keer nog starten en lopen. Natuurlijk nog niet de topsnelheid kunnen bepalen omdat we nog aan het inrijden zijn. Daarnaa zal de olie weer worden vervangen en komt er een iets grotere sproeier in.

nou al met al vind ik dit een mooie quad die met de nodige aanpassingen een prima quad is voor op de openbare weg. Wij gaan er ook niet hevig mee crossen maar gewoon lekker touren.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Bericht door Scratch »

wij hebben het laten doen bij diegene waar we de quad hebben gekocht.

greetz
Gebruikersavatar
ruudevers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 138
Lid geworden op: di 02 dec, 2008 15:58
Locatie: Grevenbicht

Re: Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Bericht door ruudevers »

Oke,

En wat heeft die eraan gedaan?
Rubberen ringen tussen het blok en het frame gezet of nog meer?

Gr. Ruud
Scratch schreef:wij hebben het laten doen bij diegene waar we de quad hebben gekocht.

greetz
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: Shineray/agm/bashan XY250STIXE

Bericht door Scratch »

idd je kunt er rubberen ringetjes tussen zetten of van die afstandsringetjes van ijzer. die ringetjes die niet helemaal sluiten en een beetje gebogen lopen.

verder een setje goede innova bandjes met een goede bandenspanning en uitlijning hellpt veel.

greetz
Plaats reactie