Mean Green Machine (Discovery

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Mean Green Machine (Discovery

Bericht door Koen Berendsen »

Ik zat vanmiddag een beetje rond te zappen en toen kwam ik op Disveroy Channel. Daar was een programma over test tussen een groene 4x4 quad (electro iets van een cha... model) tegen een benzine quad (heb ehlaas niet kunnen achterhalen wat voor merk het was ben niet zn expert in het 4x4 gebied)

Dus hebben ze 4 proeven gedaan waar de electro tegen de benzine quad reedt. 3-1 voor de benz quad.
Ik heb de laatste 2 proeven gezien,

1ste proef ??? benz won
2e proef koppel (heb die niet gezien) electro won
3e proef trail benz won
4e proef "touwtrekken" benz won.

Heeft nog iemand deze aflevering gezien? Was wel leuk om te zien. En de electrische quads kunnen het over een paar jaar misschien nog wel ver schoppen!

Ook een (minder) leuk weetje: er zijn per jaar 500 dodelijke quadongelukken in Noord-Amerika: Wel ERG veel!

trouwens, die electro quad had maar 2pk. Dus het is ook niet gek dat hij 3 proeven verloor. Hij won wel de test om wie de meeste koppel heeft.

Misschien leuk om te weten. Gr Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: Mean Green Machine (Discovery

Bericht door zilladude »

heb zo al een paar filmpjes gezien over crossmoto's die elektrische crossmoto had iets minder prestaties dan een 125cc 2-takt
dus dat is al niet zo slecht he
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Is wel zo milieu vriendelijk. Ik zat eens te denken; als de oliepeil erg laag word hoeveel betalen we dan wel niet voor een beetje benzine!

Ik hoop daarom ook dat de electrische of alternatieve brandstoffen snel ontwikkeld worden. Zodat je later ook nog fantsoenlijk met een olt-timer quad kunt rijden zonder dat je 200 euro kwijt bent voor 2 uur rijden.

Maar voorlopig nog te weinig kracht. Laat eerst die auto's maar eens sconer worden. die dingen mogen toch nooit harder dan 120 (terwijl quads echt niet makkelijk 150 halen kunnen veel auto's makkelijk zo hard) en er zijn VEEL meer auto's dan quads.

Weet iemand toevallig wat de verwachtingen nzijn hoelang er nog betaalbaar benzine kunnen kopen (al is t al bijna niet meer te betalen)

Erg is wel dat er nu minder vraag is naar olie en dat ze dan minder olie gaan produceren :x en zo doende word de benzine natuurlijk weer duurder! Echt gemeen.
YAMAHA BREEZE 125cc
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

Koen Berendsen schreef:Is wel zo milieu vriendelijk. Ik zat eens te denken; als de oliepeil erg laag word hoeveel betalen we dan wel niet voor een beetje benzine!

Ik hoop daarom ook dat de electrische of alternatieve brandstoffen snel ontwikkeld worden. Zodat je later ook nog fantsoenlijk met een olt-timer quad kunt rijden zonder dat je 200 euro kwijt bent voor 2 uur rijden.

Maar voorlopig nog te weinig kracht. Laat eerst die auto's maar eens sconer worden. die dingen mogen toch nooit harder dan 120 (terwijl quads echt niet makkelijk 150 halen kunnen veel auto's makkelijk zo hard) en er zijn VEEL meer auto's dan quads.

Weet iemand toevallig wat de verwachtingen nzijn hoelang er nog betaalbaar benzine kunnen kopen (al is t al bijna niet meer te betalen)

Erg is wel dat er nu minder vraag is naar olie en dat ze dan minder olie gaan produceren :x en zo doende word de benzine natuurlijk weer duurder! Echt gemeen.
Dus aan iedereen koop veel benzine dan wordt hij niet duurder 8) 8)
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Mijn idee is een beetje dat er wel degelijk alternatieven zijn, alleen deze tegengehouden worden door de olieindustrie. Deze rijke oliescheiks willen gewoon verder leven in hun miljoenenbestaan en niet gestoord worden door electronische auto`s (die er overigens allang zijn) of andere alternatieven. Alles draait tch alleen maar om de multinationals en dus om het geld.

Ik heb die tests ook gezien, al een tijdje terug, en ik vond die quads een lachertje (net als de rijders). En er bestaat inderdaad al een electronische motor, waarover veel tests zijn te vinden in diverse bladen en op internet. Als je de echte motoren weg haald is ook de echte sfeer weg, de uitlaatgassen om je oren, de geluiden die je al van ver kan horen, de damp van verband benzine... Dat hoort gewoon bij de cross.

De tijd zal het leren wat er veranderd.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Denk eraan waar de electriciteit vandaan komt, in België voor 80% uit fossiele brandstoffen en kernenergie. Dus...
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

FLIPmode schreef:Denk eraan waar de electriciteit vandaan komt, in België voor 80% uit fossiele brandstoffen en kernenergie. Dus...
:bier:
haha zo had ik 't nog niet bekeken!

zo maf dat de wereld is:P
YAMAHA BREEZE 125cc
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Ik heb het (helaas) al 5 x gezien of zo: die gast met zijn electrische quad is een walgelijke arrogante zak!
Verder loog hij omtrent het gewicht van zijn quad, waardoor hij extra gewicht op zijn achterassen kreeg (zijn vrouw, hahaha) tijdens de koppel proef. De Honda quad (oh yeah!) had daarintegen geen grip doordat deze geen extra gewicht had: de wielen bleven spinnen.
Daar werd dan ook bijna ruzie over gemaakt

Waardeloze test!

Maar electrische machines komen nu wel snel hoop ik.
In dezefde serie heb je ook testen met dragsters (moto), karts en zelfs crossmotors. (electrisch vs benzine).
Vooral de electrische dragster was behoorlijk snel, en won het bijna van de kerosine versie! Iedereen was behoorlijk onder de indruk!

Nu nog een schone manier om de accu's te laden: windmolens, zonnepanelen (in NL zeker....)
danny_metall
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door danny_metall »

in de nederlandse noppennieuws (motorcross-magazine) staat een ...QUANTYA-elektronika (crossmotor)
.......die heeft al 17pk en kan 1000x opgeladen worden .....
.......leverbaar met kenteken voor +/-7500 euri.............
ziet het zelfde uit als een normaale crossmotor maar met een heel raar uitziend-blok(??)
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Tja, de accu's zien er toch wat minder uit dan een moterblok, dat is zeker.
Maar: accu's worden beter, kleiner, zuiniger en gaan straks veel langer mee met een kortere oplaadtijd.

Nog even geduld denk ik zo...
Plaats reactie