Startmotor update

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Startmotor update

Bericht door Koen Berendsen »

Hallo!

Ik heb afgelopen zatrerdag met de yamaha breeze beeetje rond gereden. Toen ik hem uitzette om na de cross te kijken (er was een brommerscross in halle op zaterdag) kreeg ik hem niet meer aan de praat.

ik starte hem maar hij wou maar niet vlam vatten laat maar zeggen. de accu deed het in iedergeval goed (dat hoorde ik) toen heb ik paar klappen op de startmotor gegeven (zat ietsjes scheef) en jawel hoor, hij eedt het weer!

Nou dag later bij de quadcross in halle (als toeschouwer) overkwam mij hetzelfde. En kreeg hejm weer aan de praat door en wat tikken op te geven.

Maar mijn vraag is waarom schiet de startmotor iets na links? En wat moet ik doen om de startmotor vast te zetten? Ik neem aan dat er iets los zit omdat hij ietsjes na links zit.

wie kan me helpen?

Update: gebleken is dat de startmotor kapot is. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Ik wou eerst een nieuwe startmotor kopen maar dat kost bijna 250 euro dat is 1/4 van de waarde van de quad. Een beetje veel vind ik. Weten jullie een alternatief of een 2e hands startmotor?

Misschien ook idee om er een kickstarter van te maken of is dat vrijwel onmogelijk (ik ben wel invalide maar ik kan mijn benen nog wel aardig bewegen en ik kon vroeger op mijn unilli xs50 de kickstart wel gebruiken) Er zit standaard geen kickstart op zoals bij de unilli er wel opzat.

Ik ben wel van plan om de Yamaha Breeze binnen 1 jaar te verkopen voor iets groters (ik ben gewoon iets te groot voor dat ding) dus er mag eventueel geboden worden voor een mooie breeze met alleen een startprobleem(pje)

Bij voorbaad dank1 gr Koen
Laatst gewijzigd door Koen Berendsen op vr 02 jan, 2009 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
YAMAHA BREEZE 125cc
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

nakijken of alle vijzen goed aangedraaid staan!
das nie normaal dat die naar links trekt, startmotor mag hem niet verzetten
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Re: Startmotor update

Om dit topic weer even bovenaan te krijgen:P

Maar lees de update maar (vet gedrukt)

groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

je kan je startmotor ook laten repareren bij iemand die starters en alternatoren doet. dit kost (normaal gezien) minder dan een nieuwe.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

http://www.jumpingjet.be/
hier staan verschillende startmotors tussen 2dehands misschien dat 1 ervan op je breeze past.

grtz jelle
raptor 660 power
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

cyclonedriver schreef:je kan je startmotor ook laten repareren bij iemand die starters en alternatoren doet. dit kost (normaal gezien) minder dan een nieuwe.
Heb je ook namen? Regio Achterhoek (oost Gelderland)

bij jumpingjet stond er helaas niets (ik ben de monteur niet)

IS een kickstarter niet mogelijk? Aangezien ik de quad toch snel wil verkopen maarja een electrische start is natuurlijk wel fijner.

Maar moet ik gewoon even bij GEVRAAGD: vragen of iemand een 2e hands startmotor heeft?
YAMAHA BREEZE 125cc
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

sorry, ik ben belg 8) en weet dus niet waar in nederland deze te vinden. ooit al eens gehoord van google :idea:
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

cyclonedriver schreef:je kan je startmotor ook laten repareren bij iemand die starters en alternatoren doet. dit kost (normaal gezien) minder dan een nieuwe.
Ja dat zou mooi zijn dat een gebruikte nog meer zou kosten als een nieuwe :p dan zou bij mijn de keuze heel makelijk zijn.nooit niks meer kopen bij die gast
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
killroy1488
Quadrider
Quadrider

Bericht door killroy1488 »

kan je zo geen systeem op hangen zoals bij en grasmachine,
Khad dat nog zitten op men suzuki lt80 vroeger.
Ik moest hem in gang trekken :p
Khad daar niet zoveel voor betaald omdat er op te laten monteren
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Léon schreef:
Ja dat zou mooi zijn dat een gebruikte nog meer zou kosten als een nieuwe :p dan zou bij mijn de keuze heel makelijk zijn.nooit niks meer kopen bij die gast
:?: :?: :?: er is hier wel geen sprake van een gebruikte maar van de starter die nu op de quad zit die gerepareerd word.
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ericyfz »

bel eens met Demri Bv
Nyverheidswg 1, 7005AS DoetinchemWikkelen, revisie & verkoop van: elektromotoren, generatoren, starters, dynamo"s.

Tel 0314323753
jep
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jep »

Je startmotor iets scheef??
Startmotor zit met 2 bouten bevestigt dus scheef kan niet of er is 1 bout uit
Haal hem eraf door die 2 bouten los te draaien en maak de start kabel los 1 kruiskop
dan zitten er nog 2 bouten op je start motor draai die los en haal het binnenwerk eruit
blaas het hele zaakje schoon met een compressor en kijk hoe je connectoren/borstels eruit zien
Evt nieuwe borstels erin als dat nodig is of weer ff proberen tis niet veel werk
yamaha of toch een can-am
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

ericyfz schreef:bel eens met Demri Bv
Nyverheidswg 1, 7005AS DoetinchemWikkelen, revisie & verkoop van: elektromotoren, generatoren, starters, dynamo"s.

Tel 0314323753
Bedankt! Ik ga morgen bellen!

De rest ook bedankt voor alle tips! Helaas ligt het niet aan de kabels maar is de startmotor zelf kapot:S Maarja dat probleem gaan we even snel oplossen het is toch geen weer om te rijden (veel te koud:P)
YAMAHA BREEZE 125cc
Plaats reactie