TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Beste mensen,

Eerst stond ik binnen dit Forum vragen te stellen over een Sineray 250 maar nu wil ik toch meer en meer een 4x4 quad die lekker robust en groot is.

Ik heb gekeken in de winkel en zag daar een TGB Target 425 cc staan SUPER mooi qua uitelijk.
Maar een paar zaken snap ik niet helemaal.

De verkoper zegt tegen mij over deze quad dat je heb kan vergelijken met een B merk.
Hoezo is dit een B merk ( omdat er geen Yamaha, honda of Susuki op staat ??????)

Ik zie 2 veringen vooraan gemonteerd, Waarom wordt dit gedaan alle andere ( ook A merken ) hebben enkele vering.

Ik zie Slip 4x4 staat wat houd het "Slip"in. Achter zou het een vaste verbinding zijn en voor een slip 4x4.


Rijdt dit quadje een beetje????? is het goed voor een beginner en is hij WAAR VOOR ZIJN GELD.


Thank bijvoorbaat.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door cyberdrone »

Hoi,

TGB is volgens mij geen prul want het is één van de best verkochte merken in Frankrijk.
Over de eeuwige discussie van wat een A of B merk is wil ik niet beginnen, want daar heeft ieder zijn eigen mening over.

Wat die slip 4x4 en die dubbele voorveren zijn weet ik ook niet, t'is een vrij nieuw model van TGB en ik weet niet of er hier op het forum al iemand zit met zo een quad, maar ik denk echt dat je een betere koop gaat doen aan die TGB dan aan die Sineray 250 (dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk) ik denk ook dat je die 250 snel moe zou geweest zijn wegens gebrek aan power. Die 425 heeft zowiezo meer power, en dan nog eens 4x4 wat je een pak meer fun zal geven als je er off-road mee zal gaan.

Eeen beetje googelen en ik denk wel dat je wat meer info zal vinden over dit model
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Nou ik heb al redelijk wat gegoogled maar vind er niet zo heel veel over. Uitraard wel veel winkels die hem in de hemel prijzen zonder er zelf nog maar iets van te weten.

Wat ik zo raar vind is dat je met een 250 ongeveer de 80 kmph kan aanraken en met een 425 cc nog net de 90 haald. Is het niet zo dat een 425 makkelijk de 130 moet kunnen aantikken???
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door cyclonedriver »

13O ???? hallo. een quad is in de eerste plaats een off-roadvoertuig. zie je nog geen 130 rijden in een veldbaantje :?
kymco's zijn afgesteld op max. 90 behalve de MXU 500 die tot 100 km/u. gaat. en dat is zelfs op de weg al een serieuze snelheid (je rijd immers met off-roadbanden)
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Dat snap ik wel ik bedoel ook de waarde van de moter zelf.

niet waarvoor een quad gebouwd is. Immers heb ik laatst nog mogen horen dat er een quad op de snelweg voorbij kwam met 120 per uur. Niet alle quads zijn voor Off-road je heb ook gewone ombouw tot weg quads.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door cyberdrone »

Als je het voor de snelheid doet zou ik toch nog eens goed nadenken voor je die investering doet .. Je hebt quads die 120km/u doen, en misschien zelfs sneller, maar of dat veilig is ?? Mijn quad rijd ook 90km/u maar rijd er meestal maar 75 mee op de openbare weg omdat hij off-road banden heeft opliggen en de veren vrij zacht zijn afgesteld, sneller rijden is echt niet verantwoord als je rekening wil houden met een eventueel noodmaneuver in het verkeer.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door Denus »

Geloof me: mijn quad haalt 100km/uur (60 miles), maar dan moet je bidden dat er niets gebeurd voor je op de weg, want remmen helpt dan niet meer. Ik heb rare situaties meegemaakt op de weg met +/- 40 km/uur waarbij ik moest remmen voor een auto op een rotonde: de quad begon te slippen en schoot een paar meters door. Dit komt onder andere door de offroad banden, maar sowieso is een quad geen auto.
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Nee ik snap dat je geen 120 wil rijden op de weg. Ik ga hem daar wel vor gebruiken maar wil ook gewoon off road banden erop omdat ik ook wel bossen in wil.

Ik wilde alleen zeggen dat ik het raar vind dat de Motor zelf niet meer power heeft. Ik zelf heb niet de intentie te gaan rijden met snelheden > 100 per uur.

Wel heb ik me laten vertellen dat off-road bandel lekkerder rijden dan Street banden.

Maar de twee andere vragen. heeft iemand daar welantwoord op misschien?? Wat zou slip 4x4 zijn, en waarvoor zijn de 2 veren op de vooras.
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door Denus »

Wat de power aangaat heb je wel gelijk: waarom heeft een 400cc bijvoorbeeld 29pk, en een 700cc laat zeggen 'maar' 40pk?
Het lijkt wel dat het verschil in pk's kleiner wordt naarmate de cc's omhoog gaan...

Ik neem aan dat offroad banden soepeler sturen, omdat deze niet zoveel contact hebben met de weg.
Straatbanden hebben meer contact met het asfalt (want dat bedoel je neem ik aan?) waardoor deze als het ware plakken, en het sturen wat moeilijker maken, vooral bij lage snelheden.
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Het lijkt inderdaad alsof de pk's kleiner worden namate de cc groeien.

HEt zal ook zo zijn dat de straat banden beter plakken aan de vloer als off-road banden en daardoor zwaarder sturen. Wel lijkt mij dit veiliger voor op de openbare weg. Betere grip is beter remmen in nood.

Ik kijk net op de homepage van TGB zelf en zie hier weer staan. 4x4 shafe drive ( wat houd dit in?????)
En de automaat werkt via een V-belt C.V.T. ( En wat is dit???)
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door ChinaCrisis »

TGB's staan niet bekend om hun enorme snelheid en/of trekkracht, ondanks de cc's. Maar ik heb er al veel zien rijden en meegemaakt en je hebt er echt een prima machine aan.

Ik vind - persoonlijk - de Target wel een mooie machine, maar wel een beetje copy-paste van de Can-Am Renegade. Waarom men vóór 2x 2 shocks heeft geplaatst is wel raadselachtig. Alsof één niet zou volstaan...???

Wat 4x4 shave drive is... geen idee, maar het is volgens mij dezelfde techniek als op de andere TGB's. Misschien bedoelen ze shaft drive (dus d.m.v. een aandrijfas)???

Volgens mij zijn alle automaten voorzien van een CVT belt (ofwel riem). Die "V" staat voor de vorm van de riem, niets bijzonders dus.

Nogmaals: aan een TGB ga je je niet vertillen...
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door andre verzijl »

volgens mij is shafe drive gewoon cardan aandrijfing.ik sluit mij aan bij china crisis dat je je warschijnlijk geen slechte deal maakt met een tgb quad ik heb zelf een blade 425 4x4 gehad en die heb ik niet gespaard (heeft heel wat blubber en zand gezien).ik heb in de 5500 kilometer 1 lekke raddiateur(garantie) 1 kappote rubber aandrijfhoes(mijn eigenschuld dikke tak tussen mijn aandrijf as) gehad .en nog een plus tegen over een a merk quad de prijs die je hier voor moet betalen vind ik nog niet zo verkeerd !!.m.v.grt andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door Denus »

-> Continuously Variable Transmission (CVT) offers a continuum of gear ratios between desired limits. (in ons geval via een V-riem tussen twee platen die dichter elkaar of uit elkaar gaan staan afhankelijk van de snelheid)

-> Shaft drive = aandrijfas (bij een 4 x 4 ééntje voor de voorwielen en ééntje voor de achterwielen)
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door sammie »

Oke,

Mannen thanks voor de info. ( Zoals gewoonlijk weer geweldig ) Nu alleen nog even sparen want als armzalig studentje en zonder geldboom in de tuin, komt het allemaal niet snel binnen. Gelukkig ben ik al aardig op weg.

Misschien nog een laatse ( stomme ) vraag: Waarom wil iedereen toch z graag een Yamaha quad.



Iedereen bedankt he
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: TGB Target 425 4x4 KOPEN OF NIET

Bericht door Denus »

Ik geloof dat het vooral gaat om de bekende Raptor.
Da's een mooie machine, wat mij aangaat de mooiste van alle sportquads.
Ik zou mijn Honda TRX680 wel willen ruilen voor een mooie Raptor YFM 700.

Naar mijn mening staat Yamaha in de utility quad sectie min of meer gelijk aan de andere (goede) bekende merken.
De merknaam doet ook een hoop: zeg nou eerlijk.
Ik koop ook liever een Sony Vaio laptop dan een "Yokumata Prul" :wink:
Plaats reactie