Suzuki ltz 400 lekt koelvloeistof in blok

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Dennis-F
Toeschouwer
Toeschouwer

Suzuki ltz 400 lekt koelvloeistof in blok

Bericht door Dennis-F »

Beste lezers,

Ik heb onlangs een Suzuki ltz 400 gekocht van 2006. Nu heb ik echter een probleem dat er water in het linkse tankje zit dus even aftappen en bijvullen dacht ik, even naar Echt gereden (motoport Echt) en nou blijkt dat er totaal niks in de radiator zit. We heben er zo,n 5 ltr in gegooid en het loopt gelijk het blok in, als je de aftapplug onder het carter eruit draait dan loopt er heel veel koelvloeistof uit met een beetje olie. Ik denk zelf dat het een keerring tussen het blok en de koelwaterpomp is, mijn vraag is of dit gevolgen heeft voor de zuiger of cilinder? Het was wel -2 buiten maar als ik naar de cilinder kijk dat lijkt het dat hij behoorlijk warm is geweest. Het ziet er een beetje bruin uit aan een kant.

Alvast bedant voor de reactie.

Gr. Dennis.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Re: Suzuki ltz 400 lekt koelvloeistof in blok

Bericht door cyclonedriver »

serieuze miskoop gedaan dus. cilinder en zuiger zullen moeten vervangen worden.
peter farla
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door peter farla »

Dat is balen!Waar heb je hem gekocht?
succes
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

jij hebt je magnesium carter nog zitten en die is ingevreten door je koelvloeistof
en dan lekt de koelvloeistof in je motor
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Idd maar als je denicol koelvloeitstof gebruikt is dat niet het geval. Was paar weken geleden bij een man en die had een carterhelft 4 maanden in de denicol gelegd en het freete niet meer in. (was ook een 06 carter).

Maar het is wel minder leuk dat hij nu al stuk is , misschien is mee terug gaan naar de verkoper als je hem bij een dealer hebt gekocht . Want is niet zo goedkoop
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

zou hem eerst eens open maken
het zou net zo goed een keering van de waterpomp kunnen zijn
dat kan je maken voor minder dan €10
never drive faster then your angel can fly
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

72_mrd schreef:Idd maar als je denicol koelvloeitstof gebruikt is dat niet het geval. Was paar weken geleden bij een man en die had een carterhelft 4 maanden in de denicol gelegd en het freete niet meer in. (was ook een 06 carter).

Maar het is wel minder leuk dat hij nu al stuk is , misschien is mee terug gaan naar de verkoper als je hem bij een dealer hebt gekocht . Want is niet zo goedkoop
Je kan die karter ook in andere koelvloeistof leggen hoor, dan vreet die ook niet in. Het is omdat die vloeistof in het blok in beweging is dat hij invreet. Er bestaat wel magnesium safe maar van meerdere merken.

Als je met de vorige eigenaar afspreekt dat hij naar de dealer stapt met die deksel krijgt hij die nog in garantie als het een goeie en eerlijke dealer is.
Ik kreeg mijne na 2,5 jaar nog in garantie :applaus:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Plaats reactie