Omdat ik bij het rijden onder koude omstandigheden eigenlijk alleen last van koude vingers kreeg, heb ik een setje verwarmde handvatten aangeschaft.
Ik heb ze bij Louis in Hamburg gehaald. Omdat we er toch waren heb ik gelijk maar goeie motorhandschoenen en speciale thermische onderhandschoentjes gekocht. Het was al met al allemaal nogal wat goedkoper dan hier bij de plaatselijke motordealer. (zie http://www.Louis.de" onclick="window.open(this.href);return false;) Ik heb bewust voor de duurdere Daytona handvatten gekozen. De iets goedkopere schijnen vaak stuk te gaan.
De montage en het aansluiten gaat vrij eenvoudig. Omdat mijn TGB Blade draaigas ipv duimgas heeft kon ik gewoon standaard motorfiets handvatten nemen. De maat is zelfs standaard (22mm). Daarnaast levert Daytona ze ook voor quad's met duimgas. En voor inch-sturen (25,4mm).
Omdat de handvatten wat langer waren moest ik de schakelaars een klein stukje opschuiven. Dat gaf niet veel problemen. Het draaigas handvat daar moet je wat nokjes/randjes afsnijden om het nieuwe Handvat erover heen te krijgen. Vastzetten doe je het beste met van die 2-komponenten lijm. Dat laat ook niet los als het warm wordt.
De handvatten zijn binnen een minuut warm (stand "start"). Daarna moet je ze in de normale stand zetten en blijven ze goed warm. Ook met dubbele handschoenen aan voel je de warmte nog goed. De warmte wordt lekker verspreid door de handschoen. Ik heb nog niet echt proefgereden omdat het vandaag hard regende. Dus dat stukje review houden jullie nog tegoed.
Elektrisch aansluiten gaat bij de TGB heel makkelijk. Deze heeft standaard 2 12 volt stopcontacten die via het contact geschakeld worden. Deze bedrading kun je dus goed gebruiken. De schakelaar heeft een mooi plekje op de parkeer-rem hevel gekregen.
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032048" onclick="window.open(this.href);return false;
Daytona "Hot Grips" gemonteerd
-
- Quadracer
- Contacteer:
Re: Daytona "Hot Grips" gemonteerd
ziet er heel goed uit
leuke oplossing voor die koude winter ritten
leuke oplossing voor die koude winter ritten
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
A new quad generation is born !
netjes gemaakt en een goed plekkie gevonden boven op je parkeerrem
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
-
- Quadracer
das goed gerief, kheb ze ook(gehad) warmen zeer goed en blijven warm..
overigens slijten de handvaten praktisch niet wat je ok wel als groot voordeel mee kan nemen
overigens slijten de handvaten praktisch niet wat je ok wel als groot voordeel mee kan nemen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;