Bashan 200 of Shineray 250 stixe
Bashan 200 of Shineray 250 stixe
Na het afspeuren van het internet in verband met mogelijke aanschaf van een goedkope beginnersquad voor de fun en woon werkverkeer komen er iedere keer 2 quads naar boven. Verschillende malen gebeld om info te vergaren en uiteraard hier op het forum gezocht. De ene quad heeft dit de andere quad dat. Allereerst wat wil ik en waaran moet de quad voldoen. Mijn enige pre is het kenteken, dit in verband met het gebruik voor op de openbare weg. De quad zal gekocht worden in krat met kenteken en door mij zelf opgebouwd gaan worden en direct de nodige mods ondergaan. Dit naar aanleiding van de bevindingen op het forum. Bovendien zal de quad in een later stadium voorzien worden van een x aantal opties. Nu zag ik dat de bashan vrij kaal uitgevoerd is en de shineray al aardig tot bijna compleet geleverd wordt. Daar is de prijs dan ook wel naar in geval van de shineray. Daarintegen als ik de prijzen dan ga vergelijken en de bashan zo uitbreid als de shineray geleverd wordt komt het totaalbedrag nogenoeg overeen. Het is voor mij de eerste quad die ik wil aanschaffen en dus puur om te proberen. Ik zou gelijk een A of B merk kunnen kopen maar is het een teleurstelling dan zit ik met een dure quad die ik dan niet gebruik vandaar ook de keuze voor deze modellen. Vieze handen ben ik niet bang voor automonteur van beroep geweest.
Re: Bashan 200 of Shineray 250 stixe
Ik denk dat als je dit forum goed hebt doorgekeken dat de mening over deze 'chineesjes' niet erg uitblinkt. Maar er zijn ook genoeg mensen die er tevreden over zijn ( mits aanpassingen zoals je zelf al vermeld..)
Op welke prijzen kwam je uit mits je deze 2 quads aanpast en vergelijkt?...
Waar je wel rekening mee moet houden is restwaarde. Je kunt ook met deze quads teleurgesteld worden ( ik denk nog veeel eerder dan met een A merk quad ) en deze quads hebben geen enkele restwaarde. Mits je een A merk quad koopt kun je er bijna zeker van uitgaan dat je nog een hoge restwaarde krijgt ( simpelweg omdat de kwaliteit vele malen beter is )
Daarbij moet je zeker niet bang zijn voor vieze handen als je een quad wilt..
Mijn advies: kijk voor een instapquad model van een A merk ( Blaster, Warrior, enz ) deze krijg je 2ehands voor leuke prijzen, en je hebt er gegarandeerd lol mee.. Maar dit is mijn mening!
In ieder geval veel succes met je zoektocht en als je een nieuwe quad hebt, veel plezier!! groeten
Op welke prijzen kwam je uit mits je deze 2 quads aanpast en vergelijkt?...
Waar je wel rekening mee moet houden is restwaarde. Je kunt ook met deze quads teleurgesteld worden ( ik denk nog veeel eerder dan met een A merk quad ) en deze quads hebben geen enkele restwaarde. Mits je een A merk quad koopt kun je er bijna zeker van uitgaan dat je nog een hoge restwaarde krijgt ( simpelweg omdat de kwaliteit vele malen beter is )
Daarbij moet je zeker niet bang zijn voor vieze handen als je een quad wilt..
Mijn advies: kijk voor een instapquad model van een A merk ( Blaster, Warrior, enz ) deze krijg je 2ehands voor leuke prijzen, en je hebt er gegarandeerd lol mee.. Maar dit is mijn mening!
In ieder geval veel succes met je zoektocht en als je een nieuwe quad hebt, veel plezier!! groeten
2takt
-
- Toeschouwer
ligt er aan wat je er mee van plan bent het is geen quads om lekker mee te gaan crossen
als je er alleen op de weg me rijd heb je er een leuken quads aan zit alles op en aan
en het is ook nog een mooien qauds om te zien maar als je er mee wil crosse moet je hem niet kopen
daar is die niet voor gemaakt
bij htmx sevice kost die nu 2500 euro met kenteken ik heb hem daar ook gekocht
goeden sevice leuken qauds voor op de weg uitelijk kunnen er weinig aan tippen
en rest waarde zal niet zo hoog liggen maar kost dan ook een stuk minder
als je er alleen op de weg me rijd heb je er een leuken quads aan zit alles op en aan
en het is ook nog een mooien qauds om te zien maar als je er mee wil crosse moet je hem niet kopen
daar is die niet voor gemaakt
bij htmx sevice kost die nu 2500 euro met kenteken ik heb hem daar ook gekocht
goeden sevice leuken qauds voor op de weg uitelijk kunnen er weinig aan tippen
en rest waarde zal niet zo hoog liggen maar kost dan ook een stuk minder
Laatst gewijzigd door antoon 1955 op wo 07 jan, 2009 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je gaat kiezen voor de bashan 200 of de shineray stixe zeg ik direct kies de shineray.
Deze heeft betere looks, betere banden, ziet er mooier uit, gehomogleerd voor 2 personen dus je mag er met z'n 2en op. Heeft 50cc meer etc etc. De shineray is gewoon een verbeterd model van de bashan200. Gelijk uitlaatje uitboren, grotere sproeier, open luchtfilter en goed afstellen en een kleiner achtertandwiel en je quad zal zeer mooi lopen en rond de 100 km/h.
succes
greetz
Deze heeft betere looks, betere banden, ziet er mooier uit, gehomogleerd voor 2 personen dus je mag er met z'n 2en op. Heeft 50cc meer etc etc. De shineray is gewoon een verbeterd model van de bashan200. Gelijk uitlaatje uitboren, grotere sproeier, open luchtfilter en goed afstellen en een kleiner achtertandwiel en je quad zal zeer mooi lopen en rond de 100 km/h.
succes
greetz
@ V-strom: zoals gezegd: de c-merken zijn van niet zulke goede kwaliteit, je kunt het beste het forum ff doorlezen om te kijken wat je dan moet aanpassen. Als je een 2e hands a-merk koopt, dan kun je deze na een jaar (als je zwaarder wilt) met weinig verlies verkopen. Het verlies op een nieuwe chinees is veel groter....
@ tiesko: ik vind dat je veel geld kwijtraakt in het eerste jaar dat je een nieuwe quad hebt! Je verliest in het 1e jaar vaak iets van 3000,- euro. Daarentegen verlies je op 2ehands quads erg weinig...
@ tiesko: ik vind dat je veel geld kwijtraakt in het eerste jaar dat je een nieuwe quad hebt! Je verliest in het 1e jaar vaak iets van 3000,- euro. Daarentegen verlies je op 2ehands quads erg weinig...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Zoals je zelf al zegt! op 2ehands quads valt dit best mee, naar mijn eigen ervaring dan..Boncari schreef: @ tiesko: ik vind dat je veel geld kwijtraakt in het eerste jaar dat je een nieuwe quad hebt! Je verliest in het 1e jaar vaak iets van 3000,- euro. Daarentegen verlies je op 2ehands quads erg weinig...
2takt