Een alarm systeem, iemand ervaringen ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Een alarm systeem, iemand ervaringen ?

Bericht door Thomaz »

Ik ben aan het kijken voor een alarm systeem voor de quad. Ik heb hier op youtube gekeken en ik vond dit filmke wel interessant.
Het zou dus dienen voor als ik mijne quad even alleen laat, (wat zelden gebeurd) Ik ben nooit ver weg van mijne quad, moest er iemand aan zijn die daar niks bij heeft te maken dat ik het snel hoor en dat ik terplaatste kan gaan. Da lijkt me echt wel nie slecht.
Zo een systeem als onderstaand filmke wat zou met dat kosten ? Iemand hier ervaring mee ?

http://www.youtube.com/watch?v=nSGdfU12bag&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij hier uitleg over geven hoe het juist werkt ? Is zo een alarm systeem schok en waterbestendig ? Aan welke kosten kan ik mij verwachten bij de aankoop van een alarm systeem ? Vebruikt het veel batterij ? Waar moet ik op letten bij de aankoop van een alarm systeem ? Kortom ik zit met veel vragen.

Groeten thomaz

Ik heb al wat opgezocht op het forum, maar ik wordt er nie echt wijzer op.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: Een alarm systeem, iemand ervaringen ?

Bericht door Haagje »

ik heb de mijne hier vandaan

http://www.mbcarparts.com/?page=catalog ... bcat_id=70

de 2de van 89 euro.

Werkt perfect. als je bijvoorbeeld in huis bent of op school ( natuurlijk wel niet diep in de school ). en er zit iemand mee te rommelen zie je dat mooi op je schermpje :idea:
( let wel op, als dat alarm afstandsbedieningkje verkeert valt barst het achterscherm. ( wel nog te gebruiken )

Tevens was hij niet water dicht, maar dit heb ik met een beetje kit opgelost. ( want alles zit toch verpakt. )

Tevens die van 45 euro waterproof zal ook wel goed zijn alleen een gewoon standaard alarm.
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

Dat ziet er toch goed uit, en dat voor die prijs.. Ik ben alleen niet zo handig met electriciteit om het te plaatsen op de quad :? :oops:
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

tom vraag is aan patrick die heeft ook een alarm op zijne Z
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

airwolf schreef:tom vraag is aan patrick die heeft ook een alarm op zijne Z

Ik weet het, ik heb hem da een half jaar geleden nog eens gevraagd. Maar ik heb het privé bericht niemeer. Komt Iche eigenlijk nog op quadforum ? Ik heb hem hier ook niemeer echt actief op bezig gezien ?
Ja ik was vandaag gaan kijken voor een alarm systeem of wat info vragen. € 112 voor een abus granit remschijfslot met alarm. Maar ik was er nie van overtuigd. Hij zei aan de remschijf vast maken, één waarschuwings signaal en van de tweede keer als ge er aankomt dan gaat het af. Maar hoe hij ook probeerde het alarm ging nie af. Wel nog een hoop waarschuwings signalen maar tegen die tijd was de quad al lang op de remork meegenomen hoor. Het beste van alles was nog dat ge eigelijk met ne kruis schroevendraaier de batterijen er kon uitdraaien. Ook waren er nog andere remschijfsloten die met de lichtste aanraking al begonnen te loeien, ja dat moet ge dan ook weer niet hebben. Ik denk eigenlijk wat misschien nog het beste is, sociale controle en nooit ver van de quad weg blijven.

Maar voor de rest heeft niemand hier op het forum een alarm systeem ? Enkel een goed stevig slot met een remschijfslot ?
Groeten Thomaz
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik moet echt een trap tegen de quad geven of er al op gaan zitten. ( door de beweging)

Door regen of wat anders gaat hij niet af.

Tot nu toe ben ik er tevreden over :)
YannickSantermans
Quadrider
Quadrider

Bericht door YannickSantermans »

Ik heb een deftig schijfremslot en in de garage een dikke beugel aan de grond bevestigd om met een ketting vast te leggen.
Dit ben ik gisteren gaan halen bij Quadshop, wel 75€, maar als ze da quad mee nemen ben ik wat meer kwijt.
Afbeelding
Dit extra sterke, geharde anker voor aan de muur wordt met lange, stabiele bevestigingselementen op de vloer of aan de muur verankerd, om de fiets, de motor etc, met een kettingslot vast te leggen.

De beugel is gefrabiceerd uit 16 mm gehard speciaalstaal en biedt daarmee maximale weerstand tegen alle kraakmethodes
De vlakke bouwnorm en de hoogwaardige kunststofdekking maken het mogelijk om probleemloos over een reeds gemonteerde WBA 100 te rijden
16mm dikke beugel
voor binnen en buiten
extra hoge weerstand tegen elke vorm van braakpoging.
Wordt geleverd inclusief montagemateriaal.
ART 4 * keuring

Zijn ook ankerbouten bij waar je erna zo een bolletje in moet slaan, dus krijg je niet meer los.

Tevens ga ik ook eens kijken voor een alarm.
Maar ik blijf erbij, als ze hem echt moeten hebben hebben ze hem toch.

Grtzzzz
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ICHE komt momenteel weinig op't forum hij heeft het druk :wink:
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

YannickSantermans schreef:Ik heb een deftig schijfremslot en in de garage een dikke beugel aan de grond bevestigd om met een ketting vast te leggen.
Dit ben ik gisteren gaan halen bij Quadshop, wel 75€, maar als ze da quad mee nemen ben ik wat meer kwijt.
Afbeelding
Dit extra sterke, geharde anker voor aan de muur wordt met lange, stabiele bevestigingselementen op de vloer of aan de muur verankerd, om de fiets, de motor etc, met een kettingslot vast te leggen.

De beugel is gefrabiceerd uit 16 mm gehard speciaalstaal en biedt daarmee maximale weerstand tegen alle kraakmethodes
De vlakke bouwnorm en de hoogwaardige kunststofdekking maken het mogelijk om probleemloos over een reeds gemonteerde WBA 100 te rijden
16mm dikke beugel
voor binnen en buiten
ART 4 * keuring

Zijn ook ankerbouten bij waar je erna zo een bolletje in moet slaan, dus krijg je niet meer los.

Grtzzzz
Kun je me eens een foto bezorgen van de ankerbouten die erbij zijn geleverd ?Ik ben namelijk op zoek naar een deftige beveiliging voor mijn speeltje.
Alvast bedankt
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
shy fx
Quadrider
Quadrider

Bericht door shy fx »

Afbeelding

Ik heb er ook zo een.

Wat ik heb gedaan een tegel uit de grond getrokken waar mijn quad altijd staat, een tegel is 30x30
daar onder heb ik een gat gegraven dan 75 diep het is ga is nu 30x30x75 dat heb ik vol gegooid met
beton van de bouwmarkt, en daar heb ik die beugel aan gemaakt. En de tegel weg gegooid :lol:

Als ik nu een stijger buis van 2 meter door het oog doe en hem probeer op de liften krijg ik er geen beweging in.
YannickSantermans
Quadrider
Quadrider

Bericht door YannickSantermans »

den dj schreef:
YannickSantermans schreef:Ik heb een deftig schijfremslot en in de garage een dikke beugel aan de grond bevestigd om met een ketting vast te leggen.
Afbeelding

16mm dikke beugel
voor binnen en buiten
ART 4 * keuring

Grtzzzz
Kun je me eens een foto bezorgen van de ankerbouten die erbij zijn geleverd ?Ik ben namelijk op zoek naar een deftige beveiliging voor mijn speeltje.
Alvast bedankt
Grtz Dirk
Geen probleem, ik heb nog geen tijd gehad om het te monteren, gaat wrs dit weekend zijn :roll:
Maar zal wat foto's maken bij plaatsing.

Grtz Yannick
janmans
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door janmans »

wil ik mij ook nog wel aanschaffe
maurice
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door maurice »

he hallo

ik heb deze op mijn 700 R en ben er erg over tevreden zodra er iemand in de buurt komt dan waarschuwing daarna alarm en das niet mis vooral niet als ie thuis in de schuur staat dan gaan dus gewoon de vingertjes in de oortjes :applaus:

Afbeelding

goede service en vooral niet duur, maar ben zeker van mening als iemand de Quad wil stelen wat overigens niet mag :verymad: alles is te overbruggen, maar als je het niet verwacht dan is het echt wel erg schrikken :D :D
Laatst gewijzigd door maurice op zo 18 jan, 2009 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 YFM 700 R SE
http://www.mijnalbum.nl/Album=8DIUHTLD
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

De link werkt niet denk ik ? Ik zie niks ?
Wat kost uw alarm systeem ? Mag via pm en kan het tegen water ? Want ik spuit mijne quad ne keer of 2 per week volledig af met de hogedruk.

Groeten Thomaz
maurice
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door maurice »

hoi

link omgezet in foto

gekocht via internet http://www.harro-shop.de/

totaal ongeveer €. 180 incl verzenden incl. de genomen opties
en is spat waterdicht ik spuit mijn Quad elke keer als ik gereden heb schoon geen probleem maar wel geheel weggewerkt en ik zeg niet waar 8)

see you
2007 YFM 700 R SE
http://www.mijnalbum.nl/Album=8DIUHTLD
Plaats reactie