Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Re: Goede quad voor een beginner?

Bericht door Boncari »

Er moeten oa knipperlichten opgebouwd worden.
Het kenteken moet aangevraagd worden etc. Het zijn vooral de administratieve kosten die belachelijk hoog zijn! :verymad:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Kaboutermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Kaboutermans »

Knipperlichten en voor, achter en rem lichten er op zetten zal toch nooit heel duur zijn?
Maar ik ga maar eens op onderzoek uit wat het gaat kosten om een quad op kenteken te krijgen.
en dan wil ik eigenlijk weten wat het geheel nou zo duur maakt.
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Kaboutermans schreef:Knipperlichten en voor, achter en rem lichten er op zetten zal toch nooit heel duur zijn?
Maar ik ga maar eens op onderzoek uit wat het gaat kosten om een quad op kenteken te krijgen.
en dan wil ik eigenlijk weten wat het geheel nou zo duur maakt.
Laat het hier aub even weten! want ik ben daar ook wel benieuwd naar, en iedereen heeft hier een aparte mening over... :wink:
2takt
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Kaboutermans schreef:Aangezien ik veel liever een nieuwe quad heb dan een gebruikte is een blaster eigenlijk geen optie?
Raptor's zijn wel gewoon 4-takt?
Als ik rond kijk zie ik dat een 250cc raptor nieuw zo rond de 4700 euro komt.
Daaraan zou ik dus nog bepaalde dingen moeten veranderen om een kenteken te kunnen krijgen.
Maar wat maakt het aanvragen van een kenteken in NL dan zo duur?
De administratieve kosten of het gene dat er aan veranderd moet worden?
Heb je wel al eens een raptor 250 in het echt gezien ? :shock:
Dat zijn geen quads voor mensen van 18jaar of ouder zne.
Dat zijn kinder quads! Ik ben 1m80 en 17 jaar oud, en zelfs de raptor 350 is al wat aan de kleine kant voor mij ...
Tja, een raptor 350 is wel wat meer luxe dan een blaster : een achterruit , elektrische starter :buig: zeer handige snufjes :P
Maar de nieuwprijs van een raptor 350 model 2006 met "kenteken" in Belgie kost je 6000 euro...

Heus niet alle 2dehandse quads zijn versleten of voor de vuilbak hoor, er staan zeer leuke aanbiedingen op marktplaats.
en altijd de quad eens grondig gaan uittesten en gaan kijken is de boodschap!

Voor dat kenteken op een blaster: weet je wat je best doet: Ga eens naar een officiele yamaha dealer in Nederland en vraag wat er allemaal nodig is om een nieuwe blaster op kenteken te krijgen. Die zal je wel verder kunnen helpen :applaus:

greetzzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Kaboutermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Het probleem is dat een blaster niet meer nieuw te verkrijgen is heb ik vernomen. Of zit ik er nu opnieuw naast?
Maar ik zal binnenkort een mailtje uit doen naar de dealer kijken of zij mij verder kunnen helpen.
Ik heb inmiddels al een mailtje verstuurd naar het RDW met een aantal vragen over het aanvragen van een kenteken voor een quad. Ik hoop zo snel mogelijk antwoord te heppen en dan post ik op het forum in ieder geval de antwoorden.
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door ChinaCrisis »

Gebruik de zoekfunctie eens van het forum, want dit is al vaker besproken!

Dan kun je zien wat je allemaal moet doen om een kenteken op een quad te krijgen. Dat houdt niet op bij simpelweg knipperlichten plaatsen...

Hou er ook rekening mee dat je in Nederland nog een stukje BPM met de regering moet afrekenen...
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
Kaboutermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Het zoek functie probleem ken ik maar het is langzaam overgelopen in het kenteken probleem het begon namelijk ergens anders. En de conclusie die is getrokken is dat er nog heel veel onduidelijkheid bestaat over het aanvragen van een kenteken voor een quad. Ook op dit forum in nog niet alles duidelijk.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

wanneer 2 takt quads nog niet op kenteken staan valt er ook geen kenteken meer op aan tte vragen meen ik. Dit is omdat 2 takt quads te slecht zijn voor het mileu. Hebben de quads al kenteken dan is er niks aan de hand.

greetz
Kaboutermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Dat heb ik ook gehoord, dus een blaster is eigenlijk geen optie meer aangezien ik het liefste een nieuwe heb.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

wil je toch een nieuwe quad voor dezelfde prijs als de blaster ga kijken naar een barossa 250cc.
Dit is in prenciepe gewoon een blaster fame maar met een honda imitatie 4 takt blok eronder. Dit is geen A merk maar ze zijn zeker betrouwbaar en veel degelijker dan de chineze quads. Ook zijn er leuke upgrades te krijgen zoals uitlaten, tandwielen, velgen, nerfbars en bumpers etc etc.

Leuke quad voor de beginner en de quads lopen ook wel 120 km/h...

greetz
Kaboutermans
Toeschouwer
Toeschouwer

Ik zal eens kijken barossa,
Ook een kijken of ik wat reviews kan vinden.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

en zo heb je ook nog de kymco kxr250cc maar die ligt denk ik boven je budget.
Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar een goede raptor 350 of yamaha warrior maar da 2e hands. Wanneer je deze bij een goede quadzaak koopt mag je er ook vanuit gaan dat het goed zit.

greetz
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Scratch schreef:wil je toch een nieuwe quad voor dezelfde prijs als de blaster ga kijken naar een barossa 250cc.
Dit is in prenciepe gewoon een blaster fame maar met een honda imitatie 4 takt blok eronder. Dit is geen A merk maar ze zijn zeker betrouwbaar en veel degelijker dan de chineze quads. Ook zijn er leuke upgrades te krijgen zoals uitlaten, tandwielen, velgen, nerfbars en bumpers etc etc.

Leuke quad voor de beginner en de quads lopen ook wel 120 km/h...
greetz
120km/u standaard met een barossa 250cc, haha :D
Maak er maar 80km/u van :wink: Als hij dan al niet in stukken vanéén vliegt :roll:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

nej niet standaard dat klopt.
Maar een barossa met een krieger uitlaat + open luchtfilter etc goed afgesteld loopt echt wel 110+.
Gaat ver over de 80 heen en barossa is echt net zo slecht dat hij uiteen valt!!!!!!!!.....

greetz
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Kenteken op een nieuwe quad kost € 3000,- en een kenteken op een quad van minstens een half jaar oud kost ongeveer € 2700,-!!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie