Wat aan te kopen

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Ronson
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 23:36

Wat aan te kopen

Bericht door Ronson »

Beste quadliefhebbers,
Ben nieuw op dit forum, ik overweeg om een nieuwe quad aan te kopen, ik heb 30 jaar motor gereden (ja, ben 50Jaar)
Een viertal jaar geleden heb ik een motorhome aangekocht en om tijdens onze reizen kleine verplaatsingen, verkenningen in de streek, en de boodschappen te doen dacht ik aan een quad.
Wij zijn met twee, ik ben niet van de kleinste (1m90 100kg), dus in modellen en merken zijn wij beperkt.
Het is niet de bedoeling om de modder op te zoeken of crossen te rijden, maar een 4X4 quad is naar mijn mening het enige dat geschikt is en goedgekeurd is voor twee personen.
Ook het budget speelt een rol, ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het internet en heb al enige vergelijken kunnen maken.
Ik denk dat volgens de uitrusting, grootte van de quad en natuurlijk de prijs, voor ons de GOES 520 max een van de beste keuze's zou zijn, ook voor het gebuik dat wij er zullen van maken.
Ik ben automekanieker van beroep, en weet ook wat de kwaliteit van de eerste ingevoerde chinese produkten was, maar ik heb nu toch al een paar honda kopieen geplaatst in grote grasmachline's, en de kwaliteit is toch niet slecht.
Mag ik een beetje raad ivm kwaliteit, verkrijgen onderdelen, eventuele garantieopvolging, gebreken enz..
Zoals gezegd zal het off road rijden zich beperken tot een onverharde tweederangsweg.
De quad zou ik meenemen op een aanhangwagen.
Ik ben woonachtig in west vlaanderen.

Bedankt voor de reactie's
mvg
Ronny
Lucky 20
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 21:25

Re: Wat aan te kopen

Bericht door Lucky 20 »

dat raad ik je eerder een polaris sportsman 500 H.O aan ipv GOes 520

je betaald misschien 1000 euro meer ofzo maar die verdien je dubbel en dik terug..
aan brokken..

de 2 zijn niet te vergelijken op gebied van kwaliteit.en indien het toch op die 1000 euro aankomt wat ik zeker begrijp
dan zou ik geruster zijn met een KYMCO MXU 500..

maar ja, dat is mijn mening hé..
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wat aan te kopen

Bericht door ChinaCrisis »

En als het op die laatste (Kymco) aankomt: wacht dan heel even. Die komt binnenkort met onafhankelijke wielophanging achter!
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: Wat aan te kopen

Bericht door andre verzijl »

hallo ronny als je toch in geen heel zwaar terrein gaat ploeteren kun je denk ik beter de versie van de kymco mxu 500 zonder onafhankelijke wielophaning kopen scheelt een kleine 1000 euro,s en als je zonder inruil komt kun je op dat model mischien wel een mooie deal maken met de kymco dealer omdat er een nieuw model komt.m.v.grt andre
Laatst gewijzigd door andre verzijl op za 24 jan, 2009 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Wat aan te kopen

Bericht door cyclonedriver »

de huidige versie van de kymco MXU 500 : 6262 EURO, het andere model zal ongeveer 7200 EURO kosten. je kan het model ook eens gaan testen bij http://www.rent-a-quad.be" onclick="window.open(this.href);return false; in kluisbergen. hij heeft ook de 400 in test staan (ook een 4x4).
Gebruikersavatar
poepieke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 21:16

Re: Wat aan te kopen

Bericht door poepieke »

@ ronson je hebt een Pb, Groetjes
Gebruikersavatar
pro hauler
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:55

Re: Wat aan te kopen

Bericht door pro hauler »

http://www.kapaza.be/detail/14612076/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes.
reizigers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 23:03

Re: Wat aan te kopen

Bericht door reizigers »

Wat raden jullie Ronson nu voor onzin aan.
Een Kymco 500 is nog geen 2 meter lang en de Goes 520 max is 232 cm met een banklengte van 80 cm.
de vraag van Ronson had ook mijn vraag kunnen zijn.
Ik ben ook 193 cm en 100+ Kg, 48 jaar en de vrouw is ook geen kleintje en ook in bezit van camper en jaren motor gereden.

Soms vraag ik mij af of dit forum wel begrijpt van voor een probleem lengte, gewicht en prijs voor de aankoop van een Quad kan zijn.
De voorgestelde Polaris sportman zou dan minimaal een 500 x2 EFI moeten zijn, maar die kost Euro 10.875 tegen de Goes 520 max Euro 7250 nieuw.
Je zou ook een Yamaha Grizzly 700 kunnen kopen, maar die kost ook Euro 10.400. en die is 208 cm.
Of de kawasaki KVF 650 4X4 Euro 10.000 en 219 cm.
Of de Moto CF500A -2 Euro 6.000 en 232 cm. maar kwalitatief niet zo goed (echte Chinees).

Ik ben van mening dat het forum vaak slecht adviseerd en vaak aan de "betere" maar veeel duurdere merken denken en zeer weinig kunnen vertellen over de goedkopere merken.
Ik weet ook dat men beter een Kawasaki, suzuki, yamaha, polaris, can am of een arctic cat kan kopen, maar dan spreken we wel over een extra bedrag van minimaal Euro3.500

Dus graag meer aandacht voor de "goedkopere B-merken", want niet iedereen heeft Euro 10.000 te besteden, maar eerder max. Euro 6.000


Met vriendelijke groet, Martin
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: Wat aan te kopen

Bericht door andre verzijl »

beste reizigers voor dat je hier iedereen aanvalt doe eerst zelf eens je huiswerk!!een kymco 500 mxu is 220 cm lang en geen 200cm .plus dit zijn meningen van mensen hoe zij er over denken en of jij het daar wel of niet mee eens bent doet niet terzaken als ik tegen je zeg spring in de sloot doe je dat toch ook niet ronson moet gewoon naar een paar quaddealers gaan en op verschilende quads gaan proefrijden en gaan afwegen naderhand of dat het is wat je zoekt denk ik maar dit is geheel mijn mening.m.v.grt andre verzijl :crosser:
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Gebruikersavatar
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: do 23 jun, 2005 22:10
Locatie: From Holland

Re: Wat aan te kopen

Bericht door PeRReWePS »

Leuke Reactie van reizigers :lol:
Of de Moto CF500A -2 Euro 6.000 en 232 cm. maar kwalitatief niet zo goed (echte Chinees).
RESEARCH... GOES 520 Max is de DUURDERE versie van de CF moto (beide Quads zijn identiek!, allebei CF 500-a)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: Wat aan te kopen

Bericht door andre verzijl »

je hebt gelijk die zijn bijna het zelfde allen het plastic werk en de kleuren zijn anders maar blijft chinees en vind ik toch wel wat minder als een kymco 500 mxu quad. groeten andre verzijl


RESEARCH... GOES 520 Max is de DUURDERE versie van de CF moto (beide Quads zijn identiek!, allebei CF 500-a)[/quote]
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
reizigers
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 23:03

Re: Wat aan te kopen

Bericht door reizigers »

Andre verzijl heeft gelijk een kymco mxu 500 is 218 cm, maar op een dealer site (uit amsterdam) van Kymco stond 198 cm. vandaar dat schrijven, excuus.

Trouwens heb ik veel research gedaan. twee weekenden op pad geweest, vele dealers in heel Nederland bezocht, ongeveer 1500 km. afgelegd en totaal niets wijzer geworden.
Bijna een ieder die zich en zijn collega's tegenspreken. Ik hoopte wijzer te worden, maar ik ben steeds meer gaan twijfelen. Het feit blijft overeind dat men op dit forum weinig te vertellen heeft over de goedkope B-merken en bijna alleen maar met hun Raptors bezig zijn!!!
Ik lees dagelijks voor ongeveer een half jaar deze site en jullie hebben het bijna nergens anders over.

Er is nog steeds geen voorstel aan mij of anderen in mijn situatie gedaan voor een budget onder de Euro 6.000.
Jullie moeten toch begrijpen dat men geen +200Kg. op een kleine quad kan plaatsen.

Verder zeggen de dealers dat Goes gemaakt is met betere materialen dan de CF Moto, en beter is afgewerkt en een betere dealergroep achter zich hebben, al kan ik als ik google bijna geen onderdelen en dergelijke vinden.

Dus als jullie het allemaal zo goed weten als jullie schrijven, doe dan eens een zinnig voorstel en anders andwoord dan niets, want onzinnige voorstellen heb ik het afgelopen half jaar meerdere malen gelezen of aan moeten horen.

Groeten, Martin
Gebruikersavatar
marten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 16:16
Locatie: Hardegarijp ( friesland)

Re: Wat aan te kopen

Bericht door marten »

Heren,
Ik weet niet wat jullie allemaal tegen de CF moto hebben maar ik rijdt nu al een tijdje zo'n quad, mede omdat ik ook 193 cm ben en 108 kg ben en ik ben er heel eerg tevreden over. Uiteraard zal een yamaha ook goed rijden maar ik heb nu een klasse quad voor 4000 euro, en hij heef me nog nooit laten staan. Ook ik bevind me weleens in ruig terrein en ook daar doet ie het geweldig! Zowel in 4x4 als met sperr lock. Het enige nadeel is zijn verbruik. OVer het algemeen verbruikt ie 1:12, maar in het zware terrein is het iets meer. Dus conclusie: He-le-maal niks mis mee. Top ding. Dus als ik je mag adviseren: Gewoon een kopen. Ook voor samen met je vrouw is het prima. Neem dan wel een CF 500-A.
Groet marten
Gebruikersavatar
marten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 18 aug, 2008 16:16
Locatie: Hardegarijp ( friesland)

Re: Wat aan te kopen

Bericht door marten »

marten schreef:Heren,
Ik weet niet wat jullie allemaal tegen de CF moto hebben maar ik rijdt nu al een tijdje zo'n quad, mede omdat ik ook 193 cm ben en 108 kg ben en ik ben er heel eerg tevreden over. Uiteraard zal een yamaha ook goed rijden maar ik heb nu een klasse quad voor 4000 euro, en hij heef me nog nooit laten staan. Ook ik bevind me weleens in ruig terrein en ook daar doet ie het geweldig! Zowel in 4x4 als met sperr lock. Het enige nadeel is zijn verbruik. OVer het algemeen verbruikt ie 1:12, maar in het zware terrein is het iets meer. Dus conclusie: He-le-maal niks mis mee. Top ding. Dus als ik je mag adviseren: Gewoon een kopen. Ook voor samen met je vrouw is het prima. Neem dan wel een CF 500-A.
Groet marten
Ik moet helaas een rectificatie doen op mijn eigen post. Aangezien mijn CF moto nu onderhand al bijna een half jaar op de bokken staat. De after sales is K*T. Mijn voor differentieel is al bijna een half jaar kapot en het enige wat defect is is het tandwielsupport wat zich hierin bevind. Dit is een onderdeeltje van €28,- ex BTW. Dit onderdeeltje is niet meer te leveren naar het schijnt want van de importeur Luxinvest hoor ik niks meer. Ze moesten alles van me hebben; foto's, maten, certificate of conformity. Maar je hoort HELEMAAL NIKS meer van ze..... Voor chinezen is het toch wel moeilijk om NEE te zeggen dat was wel bekend.
Nu is mijn enige optie om een compleet nieuw voor differentieel te moeten kopen van €500,- !! Die wil waarschijnlijk iedereen me wel leveren.

Nee als je het mij vraagt koop maar GEEN CF MOTO want de after sales sucks!!!
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Wat aan te kopen

Bericht door AdlyRS »

ziehier Î het kwaliteits verschil tussen yamaha/suzuki/polaris/can-am enz. en de goedkopere merken
Mijn extra grote KittyCat
Plaats reactie