iemand z'n bashan al ECHT opgevoerd?
iemand z'n bashan al ECHT opgevoerd?
is er al iemand die zijn bashan al echt getuned heeft denk aan vlakken polijsten andere carb onsteking.
of blijft het bij een sproeier vervangen en een (race)demper?
grtz buddah
of blijft het bij een sproeier vervangen en een (race)demper?
grtz buddah
Re: iemand z'n bashan al ECHT opgevoerd?
het lijkt me niet dat iemand daar veel geld in gaat steken..
Maar er zijn wel nogal wat Bashans hiero op het forum die redelijk aangepast zijn. Probeer de zoekfunctie eens..
Maar er zijn wel nogal wat Bashans hiero op het forum die redelijk aangepast zijn. Probeer de zoekfunctie eens..
2takt
ik vond civicturbo hij zat er over na te denken om dat te doen vlakken en polijsten van delen van de cillinder..
maar nog niet gedaan denk ik anders vond ik er wel wat over.
ik vond wel veel optisch getunede maar t gaat mij meer om het motorgedeelte
maar volgens mij hoeft het ook niet zoveel te kosten hoor, ik weet niet of het klopt maar ik had het id dat de quad liefhebbers van snelheid houden en ook wel sleutelaars zijn voor mij geld dat wel, ik kom van de scooters en de alu cillinders met een nicasil wandje en racepijp carburateurs koppelingen en noem maar op maar ik vond een quad ook altijd heel tof en nu ze ook nog betaalbaar zijn top.
ja kan je quad lekker opvoeren leek mij en geen last van oom agent en zn rollerbank daarom mijn vraag over het tunen.
vroem vroem
maar nog niet gedaan denk ik anders vond ik er wel wat over.
ik vond wel veel optisch getunede maar t gaat mij meer om het motorgedeelte
maar volgens mij hoeft het ook niet zoveel te kosten hoor, ik weet niet of het klopt maar ik had het id dat de quad liefhebbers van snelheid houden en ook wel sleutelaars zijn voor mij geld dat wel, ik kom van de scooters en de alu cillinders met een nicasil wandje en racepijp carburateurs koppelingen en noem maar op maar ik vond een quad ook altijd heel tof en nu ze ook nog betaalbaar zijn top.
ja kan je quad lekker opvoeren leek mij en geen last van oom agent en zn rollerbank daarom mijn vraag over het tunen.
vroem vroem
-
- Quadfanaat
het is niet echt aan te raden om chineesen echt te tunen, rijd zelf met een shineray 250 en die heeft paar aanpassingen maar echt tunen ga ik niet doen is gewoon mijn eerste quad en heb die gekocht omdat die goed uit zag ,ik wou die ook van de winter volledig tunen door een andere zwaardere motorblok etc..
zoals al iemand ook al gezegd heeft moest je dan een accident tegen komen ben je niet meer verzekerd en als je daar begint aan te tunen moet je nog veel andere aanpassingen doen dus is gewoon het niet waard beter dat je met da geld gewoon een raptor of een suzuki koopt die deftig voorruit gaat.
greets
zoals al iemand ook al gezegd heeft moest je dan een accident tegen komen ben je niet meer verzekerd en als je daar begint aan te tunen moet je nog veel andere aanpassingen doen dus is gewoon het niet waard beter dat je met da geld gewoon een raptor of een suzuki koopt die deftig voorruit gaat.
greets
Burn the rubber ,not your soul
ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het echt leuk om te sleutelen en zou ook niet een zwaarder blok eronder knallen maar proberen uit dit blok (verantwoord ) te halen wat er valt uit te halen, en dat zou dus koppie vlakken, poorten pasmaken en flowen en mischien een andere carb een setje tandwielen en onsteking van een crosmotor proberen ofzo weetje wel.
zo zou er bij een eventueel ongelukje ook geen agent achter komen dat je er aan gesleuteld hebt ze gaan niet je koppie er afhalen om te kijken of je er een aantal millimeters hebt afgevlakt en ze hebben ook geen vergelijkings materiaal.
ik ga over een maandje daggie uit plannen naar brugge om daar mijn bashan op te halen en hij hoeft geen 140 km te gaan ik wil m plus minus 100 km laten lopen maar hij moet wel minimaal de helft van de woon werk auto's eruit trekken .
dat wou ik ook nog weten wat is de trekkracht vergelijken de gemiddelde auto? ik zoek wat op youtube maar vind daar niet echt een straat sprintje ofzo waar ik wat uit kan halen.
grtz
zo zou er bij een eventueel ongelukje ook geen agent achter komen dat je er aan gesleuteld hebt ze gaan niet je koppie er afhalen om te kijken of je er een aantal millimeters hebt afgevlakt en ze hebben ook geen vergelijkings materiaal.
ik ga over een maandje daggie uit plannen naar brugge om daar mijn bashan op te halen en hij hoeft geen 140 km te gaan ik wil m plus minus 100 km laten lopen maar hij moet wel minimaal de helft van de woon werk auto's eruit trekken .
dat wou ik ook nog weten wat is de trekkracht vergelijken de gemiddelde auto? ik zoek wat op youtube maar vind daar niet echt een straat sprintje ofzo waar ik wat uit kan halen.
grtz
pak dan wel de shineray 250cc. loopt toch al stukkie sneller dan de normale bashan 200. Al is de bashan ook wel in 250cc uitvoering maar die zie je niet zo vaak.
ik zou zeggen haal een shineray stixe en kietel dat blok maar is goed.
greetz
ik zou zeggen haal een shineray stixe en kietel dat blok maar is goed.
greetz
-
- Quadfanaat
jaa uit een 250stixe kun je inderdaad meer halen maar zoveel scheelt het niet wat de bashan 200 = 200 cc
en shineray 250 = 229cc je kan da doen maar je moet niet verwachten dat hij opeens hard gaat gaan daarvoor moet je ne a merk pakken want het blijft natuurlijk ook een 229 cc . wat je zeker moet doen is deftige banden steken want die banden standaard trekken op niets. en in vergelijking hoe hard ne chinese quad trekt met een auto is moeilijk te zeggen , ik weet alleen dat mijn bmw veeeeel rapper trekt dan mijn quad ,maar mijn quad trekt dan wel rapper dan mijn gebuur zijn corsa 1.0 da hangt beetje af welke wagen hoe da je rijdt enzo ma zoals ik zei moet je niet veel van verwachten origineel want ze zijn overal begrensd
en shineray 250 = 229cc je kan da doen maar je moet niet verwachten dat hij opeens hard gaat gaan daarvoor moet je ne a merk pakken want het blijft natuurlijk ook een 229 cc . wat je zeker moet doen is deftige banden steken want die banden standaard trekken op niets. en in vergelijking hoe hard ne chinese quad trekt met een auto is moeilijk te zeggen , ik weet alleen dat mijn bmw veeeeel rapper trekt dan mijn quad ,maar mijn quad trekt dan wel rapper dan mijn gebuur zijn corsa 1.0 da hangt beetje af welke wagen hoe da je rijdt enzo ma zoals ik zei moet je niet veel van verwachten origineel want ze zijn overal begrensd
nou dat is indd een vraag beantwoord, het leek me ook wel dat die bashan t niet trekt tegen b.v. bmw 320 330 of een impreza
of andere nieuwere auto's 2 liters of meer.
maar wel mooi dat die b.v. corsa's smart twingo en dat soort woonwerk of boodschappen auto'tjes na laat kijken.
ik wil echt een quad en dan vind ik de bashan wat meer mijn keus, ik snap dat veel mensen ook die stixe250 ook tof vinden hij is strak en laag breed maar ik vind m wat teveel kart achtig.
mijn id over de bashan betreft indd wegbanden, achter verbreden NIET verlagen.
bedankt voor de reacties
of andere nieuwere auto's 2 liters of meer.
maar wel mooi dat die b.v. corsa's smart twingo en dat soort woonwerk of boodschappen auto'tjes na laat kijken.
ik wil echt een quad en dan vind ik de bashan wat meer mijn keus, ik snap dat veel mensen ook die stixe250 ook tof vinden hij is strak en laag breed maar ik vind m wat teveel kart achtig.
mijn id over de bashan betreft indd wegbanden, achter verbreden NIET verlagen.
bedankt voor de reacties
-
- Quadfanaat
ik zit er over te denken om er een turbo op te bouwen.
ik heb al wat turbo's, maar ik denk dat die te groot zijn.
als ik een kleine vind dan ga ik het wel proberen met een draw throug setup.
dan heb ik nog een olie aanvoer nodig, en speciale keringen voor de turbo (afhankelijk van het vacuum van de motor met de gasklep dicht)
en dan knutsel ik een custom uitlaatje naar de turbo toe. en dan ga ik lage turbo druk rijden.
0psi boost is immers al 100% cilinder vulling. dit is met een N/a motor nieteens te behalen.
maar eigenlijk is een compleet ander blok er in pleuren financieel gezien meer effeicient.
een 4 cilinder blok ofzo
maarja aangezien er tog garantie op die bashan blokken zit, kan je wel testen wat die blokken kunnen hebben kwa boost.
in de zomer ga ik klussen.
ind e lente tune ik mn auto eerst
ik heb al wat turbo's, maar ik denk dat die te groot zijn.
als ik een kleine vind dan ga ik het wel proberen met een draw throug setup.
dan heb ik nog een olie aanvoer nodig, en speciale keringen voor de turbo (afhankelijk van het vacuum van de motor met de gasklep dicht)
en dan knutsel ik een custom uitlaatje naar de turbo toe. en dan ga ik lage turbo druk rijden.
0psi boost is immers al 100% cilinder vulling. dit is met een N/a motor nieteens te behalen.
maar eigenlijk is een compleet ander blok er in pleuren financieel gezien meer effeicient.
een 4 cilinder blok ofzo
maarja aangezien er tog garantie op die bashan blokken zit, kan je wel testen wat die blokken kunnen hebben kwa boost.
in de zomer ga ik klussen.
ind e lente tune ik mn auto eerst
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Ik zag op marktplaats iemand die een Honda 500cc blok ofzo in z'n bashan had gezet. In principe niet zo gek aangezien de Loncin motorblokken zijn nagemaakt van een Honda ??250 (AC) blok, waar ze zelf daarna de nodige aanpassingen aan hebben gemaakt.
Op zich zou ik er nog wel een extra motorblok bij willen kopen om eens wat te gaan spelen met hogere compressie, andere zuiger/kleppen etc. Maar dat ga ik niet doen met mijn standaard blokje
Op zich zou ik er nog wel een extra motorblok bij willen kopen om eens wat te gaan spelen met hogere compressie, andere zuiger/kleppen etc. Maar dat ga ik niet doen met mijn standaard blokje
-
- Quadfanaat
hallo,kan je me eens de link doorgeven van die bashan met de 500cc blok,anauta schreef:Ik zag op marktplaats iemand die een Honda 500cc blok ofzo in z'n bashan had gezet. In principe niet zo gek aangezien de Loncin motorblokken zijn nagemaakt van een Honda ??250 (AC) blok, waar ze zelf daarna de nodige aanpassingen aan hebben gemaakt.
ik heb lang zitten denken en heb ga denk ik toch een andere blok kopen voor mijn shineray ,heb al verschillende gezien en morgen ga ik eens kijken naar een xr600 r van honda een cross,hij vraagt 800 euro ervoor,
ik wil iets dat ik zelf kan maken, ik kan natuurlijk ook verder sparen en een raptor 700r kopen maar dan kan ik nie zeggen heb het zelf gemaakt,ik wil iets met mijn eigen handen bouwen nu mijn vraag is weet er iemand hoe je een olie/luchtgekoeld honda 600r blok in een watergekoelde shineray steekt,want voor zover ik het weet zit de olie in het chassis van de cross xr.
iemand enig idee?
weet wel heel goed dat wanneer je iemand aanrijd of je krijgt een ander ongeluk dat je zelf een gebroken lug of wat dan ook hebt dat je dan NIET!! verzekerd bent.
ik zou eerder doorparen voor een raptor en die zelf helemaal aan je wensen aanpassen.
greetz
ik zou eerder doorparen voor een raptor en die zelf helemaal aan je wensen aanpassen.
greetz
ik was die advertentie ook tegengekomen op marktplaats maar je zag niet echt goede foto's van hoe dat blok geplaatst was..
en lijkt mij juist dat je die juist laat zien als je dat goed gedaan hebt, en waarom koop je een bashan en dan hang je er een sneller blok in en verkoop je m weer?
t wordt mijn eerste quad dus moet denk ik ook een beetje wennen aan het rijden lijkt me dus daarom en mede ik het leuk vind om te sleutelen ga ik het originele blokje wat kietelen maar geen blok wisselen ofzo.
maar als je dat wel wil Sergio je blok komt uit je stixe met je waterkoeling en radiateur dus ik zou dan als je het olie?luchtgekoelde blok er in hangt die olie reservaar ong plaatsen waar de waterkoeling tankje zat en waar je radiateur zat daar kan je de olie koeling plaatsen mischien zal je er een bracket voor moeten maken maar je kan wel die plaatsen aan houden.
en lijkt mij juist dat je die juist laat zien als je dat goed gedaan hebt, en waarom koop je een bashan en dan hang je er een sneller blok in en verkoop je m weer?
t wordt mijn eerste quad dus moet denk ik ook een beetje wennen aan het rijden lijkt me dus daarom en mede ik het leuk vind om te sleutelen ga ik het originele blokje wat kietelen maar geen blok wisselen ofzo.
maar als je dat wel wil Sergio je blok komt uit je stixe met je waterkoeling en radiateur dus ik zou dan als je het olie?luchtgekoelde blok er in hangt die olie reservaar ong plaatsen waar de waterkoeling tankje zat en waar je radiateur zat daar kan je de olie koeling plaatsen mischien zal je er een bracket voor moeten maken maar je kan wel die plaatsen aan houden.
-
- Quadfanaat
jaa,ik weet dat ik de oliereservoir in plaats van de waterreservoir kan hangen maar van die xr600 loopt de olie in het chassis en vraag me af wat de beste oplossing zou zijn.
Weet er iemand waar ik van die velgranden"sticckers "kan vinden of bestellen en is da gemakelijk te plakken?
hier onder een foto zou graag dezelfde willen aangezien het dezelfde quad is alleen kleur is donkerder van mij.
Weet er iemand waar ik van die velgranden"sticckers "kan vinden of bestellen en is da gemakelijk te plakken?
hier onder een foto zou graag dezelfde willen aangezien het dezelfde quad is alleen kleur is donkerder van mij.