Gisteren ben ik dus naar Goes gereden voor het afstellen van mijn quad. Om 9 u ben ik er aan gekomen, maar er was direct slecht nieuws.
Ik had een hele dag testwerk met Ruud gevraagd, maar de avond voordien had Rinus, een werknemer die normaal de motorfietsen afsteld zijn sleutelbeen gebroken, waardoor Ruud én de vele motorfietsen moest doen, en moest testen voor mij... Dus had Ruud niet echt de tijd die nodig was voor een diepgaande test, maar toch al de eerste resultaten.
Ik had Razr MX banden liggen, en blijkbaar was dat niet de beste oplossing, want de banden hadden niet voldoende grip op de rollen. Het lukte wel, maar we verloren wat pk tov van de vorige keer, toen lagen er Klaw banden op.
We hadden echter nog slip, en niet van de banden, maar van de koppeling. Ik dacht dat de koppeling goed stond, maar blijkbaar was er nog altijd slip, dus voldoende slap zetten is de boodschap !
Vervolgens de nieuwe Ron Wood inlaatbuis tussen fitlerkamer en carb getest, zeker een verbetering, want we konden de mainjet verhogen van 170 naar 180.
Volgende stap was de Dyna FS CDI testen. Veel tijd hadden we niet meer, maar toch nog vlug even de vier curves getest. Het eerste resultaat was teleurstellend, weinig of geen winst tov van de standaard CDI. Dus eigenlijk het geld niet waard.
Echt doorgedreven testing, met koppeling aan pc hebben we niet kunnen doen, wegens tijdsgebrek. Heb alles nog eens besproken met Ruud en die wou nog 't een en 't ander testen, maar dan als hij meer tijd had, 's avonds bvb waardoor hij ongestoord kon werken. Daarom heb ik de quad er achter gelaten. Hij had nog een mod maarmee ik tot 5pK kan winnen zonder aan betrouwbaarheid te moeten inboeten maar meer kan en wil ik er niet over zeggen. Kwestie van toch wat voordeel te hebben op de concurrentie. Pas over een dag of 10 kan ik er terug om, en hoop dan op een schitterend resultaat.
Dan kan hij ook het onderste uit de Dyna FS halen. Echt veel gaan we uit de CDI niet kunnen halen, enkel de dipjes eruit halen zal ermee lukken.
Allez, er is hoop, maar zo zit ik wel 10 dagen zonder de YFZ, juist nu het mooi weer is... Gelukkiglijk heb ik de Grizzly nog !
Dagje testen YFZ450 met Dyna FS CDI
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dagje testen YFZ450 met Dyna FS CDI
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
100 € als je zelf wat meewerkt (plastic afhalen, carb eruit halen, terug monteren,...)
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
dat is lang niet duur.
Ik denk dat ik spaar voor nieuwe quad dan voor alle mods(motorisch dan) en dan in een keer monteer en laat afstellen bij die man ben je klaar echt goed.
Ik denk dat ik spaar voor nieuwe quad dan voor alle mods(motorisch dan) en dan in een keer monteer en laat afstellen bij die man ben je klaar echt goed.

"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"