De-Croo gaat strijd aan met quads...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Alleez, t'is weer van datte zunne ... :|

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... akel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door JohnBeton »

en dan heb je direct die zeikerds die zagen dat we niet in bossen en velden thuishoren en ook niet op de openbare weg :p
Waar dan wel, op de crossterreinen die ze een voor een sluiten :mrgreen:
Kiezen of delen mr. de croo
zoom
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb, 2009 11:13

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door zoom »

Hallo,

Ik werk voor het jeugdnieuws zoom op vtm en wij willen hier graag een stukje over in onze uitzending vanavond.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een quadrijder we rond de middag hierover kunnen interviewen, en we zouden natuurlijk graag ook wat beeld willen maken van het rijden zelf.

Wie wil of kan ons helpen?

Mail naar ellen.richardson@vmma.be of bel me op 02/ 255 38 23

Alvast bedankt, groeten, Ellen
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door JR »

Ik kan Decroo deels begrijpen, maar alleen een verbod zal niet helpen. Integendeel zelfs. MTB'ers rijden tijdens toertochten ook alles kapot. Ik kan het goed weten, want ik heb er ook al enkele meegereden. Het enige voordeel is dat ze geen lawaai maken.
Maar als je per gemeente een verbod gaat introduceren op het rijden van quads in veldwegen EN als elke gemeente de quads sterker gaat viseren op de baan EN als elke gemeente tegen het aanleggen is van een circuit in zijn gemeente dan mag je een quad kopen en alle soorten belastingen op betalen, maar niet mee rijden...
Zo'n beleid zal alleen maar lijden tot een lagere verkoop en meer illegaal gedrag. Zeg nu eerlijk, wie wint daar iets bij?
Een verbod in bepaalde gebieden zodat iedereen zijn hobby rustig kan uitvoeren vind ik zeker niet erg. Maar geef ons dan ook de ruimte en mogelijkheid om onze hobby uit te voeren. Meer utility terreinen voor de 4x4's en meer crossterreinen voor de motors en quads Mijnheer Decroo!
‰ Quadracing Team
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door KrisZ400 »

Die Johan Suetens meent wel dat em de man is :D

Ruiters te paard mogen de manege verlaten om in bossen te gaan rijden en alle "wandelwegen" vol te schijten. Hij vind dat dit de plicht van de gemeente is om het op te ruimen, maar o wéé als er een hond zijn behoefte doet, daarvan moet het baasje het maar oprapen en mee naar huis nemen. Zo'n hondendrol is ocharm 1/10de van een paardendrol en dat stoort hem niet.

Quads mogen van hem het cross circuit niet verlaten, tenzij op een aanhanger. Ze mogen niet in de bossen gaan rijden, terwijl ze geen vuiligheid achterlaten zoals de paarden. De uitlaatgassen OK, maar die zijn weg met de wind terwijl het maanden duurt voor die stront weg is.

Nu denk ik niet dat je wegentaks voor een paard moet betalen :?: Wij met onze quads nl. wel. Wie heeft er dan het meeste recht om op die wegen te rijden? WIJ toch?
Net zoals die wielertoeristen en mtb'ers die menen dat de wegen en boswegen van hun zijn, zij betalen er toch ook NIET voor?

Ochja, we worden geviseerd en dat zal altijd zo blijven, tenzij er een zoon of dochter van een politieker met de quad gaat rijden ipv met een paard of fiets.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door No Limit W-tec »

Omwille van al dit soort zever ben ik destijds gestopt met rondritten en overgeschakeld naar circuit en beleef er minstens evenveel plezier aan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

tja, daarvoor ga ik het nu toch nog niet gaan laten hoor, ik verkies ook met kleinere groepen te rijden, en op het gemak, en met gewone uitlaten.. maar eender wat je doet, zal er wel iemand een opmerking hebben ..En als er echt ooit een verbod zou komen, dan zet ik er baanbandjes op en maak ik zo wel toerkes, dan heb ik zelfs een pak minder kuiswerk.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door zilladude »

dat is zo ne bs he ! hij is het beu dat de quads de veldwegen stuk rijden ... denk even logisch na !! ne quad van max 200kg of ne tractor van een paar ton , welke gaat de diepste sporen en putten (schade) maken ...??
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

ow lorenz nie teveel vragen he t'is maar ne minister he waarvan we er een 20tal teveel hebben in belgie!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

zilladude schreef:dat is zo ne bs he ! hij is het beu dat de quads de veldwegen stuk rijden ... denk even logisch na !! ne quad van max 200kg of ne tractor van een paar ton , welke gaat de diepste sporen en putten (schade) maken ...??
Ik begrijp je wel hoor zilla, de meeste sporen zijn ofwel door jeeps of tractors gemaakt, als we er met een quad dan in blijven steken en mensen zien of horen dat zijn wij de schuldige ...
Vroeg of laat zullen die sporen naast de e40 in haasrode ook wel off-limits worden...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
flokkie1
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 19:33
Locatie: ergens dicht bij leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door flokkie1 »

cyberdrone schreef:tja, daarvoor ga ik het nu toch nog niet gaan laten hoor, ik verkies ook met kleinere groepen te rijden, en op het gemak, en met gewone uitlaten.. maar eender wat je doet, zal er wel iemand een opmerking hebben ..En als er echt ooit een verbod zou komen, dan zet ik er baanbandjes op en maak ik zo wel toerkes, dan heb ik zelfs een pak minder kuiswerk.
groot gelijk stef mijn buggy is al voorzien voor beide ik kan zowel veld als baan rijden ons tegen houden gaan ze nooit kunnen !!!!
Belgie zit vol met een stel egoisten
ik vind ieder zijn sport en dat moet men respecteren nochtans als wij paarden tegen komen ten velde stoppen wij en zetten zelf de moter even stil !!!
diene de croo maakt misbruik van zijn macht dat noem ik corrupt zijn

groetjes flokkie
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Ik heb daarstraks het interview met De Croo gezien, en de plaats waar hij liep was lekker vettig, maar de sporen waren zo breed dat dit nooit door quads kon gemaakt zijn, waarschijnlijk door tractors, en je zag ook dat het dooravervloedige regen gedeeltelijk was weggespoeld .. T'is gewoon duidelijk dat Meneer De Croo nen dikke egoist is en de veldwegskes voor hem met zijn knop alleen wil hebben, en dat zonder zijn trouweviervoeter vuile pootjes te bezorgen .. gewoon lachwekkend moet ik zeggen. Maarja diene is op ne powertrip, dus we zullen wel zien wat ervan komt, misschien zullen de mannen van Code Groen wel zorgen dat hij geen machtsmisbruik uitoefend (zoals vele andere Belgische politiekerkes / zakkenvullers / egoisten / ... etc ..)
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
firefighterB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb, 2009 20:43

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door firefighterB »

Het toppunt van al is dan nog dat mr. De Croo zelf te paard rijd op de Brakelse baantjes en heel de boel onderschijt, eveneens op de asfalt wegen!!!! En dan verwijt hij ons ook nog, dat het voor ons plezier is!? :crosser:
firefighterB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb, 2009 20:43

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door firefighterB »

En dan nog iets, de foto van in de krant (draaikonk) daar zijn onlangs werken gebeurt door aquafin. Sindsdien is het daar een modderpoel. Maar het is van de quads!!!!!! :verymad:
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Danny »

cyberdrone schreef:Ik heb daarstraks het interview met De Croo gezien, en de plaats waar hij liep was lekker vettig, maar de sporen waren zo breed dat dit nooit door quads kon gemaakt zijn, waarschijnlijk door tractors, en je zag ook dat het dooravervloedige regen gedeeltelijk was weggespoeld .. T'is gewoon duidelijk dat Meneer De Croo nen dikke egoist is en de veldwegskes voor hem met zijn knop alleen wil hebben, en dat zonder zijn trouweviervoeter vuile pootjes te bezorgen .. gewoon lachwekkend moet ik zeggen. Maarja diene is op ne powertrip, dus we zullen wel zien wat ervan komt, misschien zullen de mannen van Code Groen wel zorgen dat hij geen machtsmisbruik uitoefend (zoals vele andere Belgische politiekerkes / zakkenvullers / egoisten / ... etc ..)

En waar hebt ge da intervieuw ergens gezien?
Kwil da ook wel is zien.
2008 Can am outlander 800 max
Plaats reactie