Reiger veren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Reiger veren

Bericht door Hanzie »

wat ik me af vroeg is hetvolgende:

je hebt 2 soorten (modellen) reigerveren, diegene ZONDER high/low speed en een model MET. wat is het verschil? en wat doet die high/low die je kunt instellen?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Toch Reigers Hans, of gewoon nieuwsgierigheid?
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

nieuwsgierig :)
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

asking doesn't hurt hé LD ;)

wel voor zover ik weet, en de naam zegt het eigenlijk al:
1) high speed compression adj.: regelbare demping bij het snel indrukken van de schokdemper, bv bij landingen, kleine putten/bulten, ...
2) low speed compression adj.: regelbare demping bij het traag indrukken van de schokdemper, bv bij bochtenwerk, glooiingen van de ondergrond, ...
3) rebound adjustment: regelbare demping bij het uitgaan van de schokdemper
4) preload adjustment: veervoorspanning: kan je de sag min of meer mee instellen

bij Reiger heb je volgens dat ik weet 2 types: schokdempers met 1), 2), 3) en 4) en een ander type met alles behalve 1).

Dat is voorlopig alles wat ik je daarover kan vertellen
White LTZ-450 - powered by MSD -
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

high speed is snelle ingaande demping regelen (dempen)
low speed werkt over heel het dempingsbereik

als je op de bumper van de quad gaat staan en je gaat rustig inveren dan merk je met high speed verstelling weinig todat je heel snel probeert in te veren.

als je nu de low speed indraait merk je meteen al, ook bij rustig inveren, dat ie "zwaarder" inveert.

werkt piece of cake ! ik heb zelf ook volledig instelbare dempertjes op mijn blastertje en ben eigenlijk best tevreden.

doei doei
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

Afbeelding


kleine platte schroef is low speed, blauwe 6 kant is high speed, boven op het demperhuis is de rebound
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

je bent goud waard mark :wink:

maar is zoiets dan echt nodig, zo'n high/low instelling? als je bv de 2 modellen veren op 2 dezelfde quads zou zetten, en je gaat ermee naar budel bv. merk je dan verschil?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

nodig..........dat is maar wat je zelf wilt, volledig verstelbaar is ietsie duurder maar ze maken het niet zomaar.
ik zou niet anders willen, het is hetzelfde als airco in de auto, als je dat eenmaal hebt (luxe) wil je niet anders.

doei doei
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Daniël van Reiger vertelde mij dat high/low enkel voor de pro's is. Enkel als je voldoende ervaring hebt met het afstellen van veren zonder high/low raadt hij aan om over te gaan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

je kunt opmaken uit de woorden van de bovenmeester "no limit yfz" dat het alleen voor de pro's is, dus hans, laat maar gewoon zoals ze zijn en ik zal de mijne dan ook maar laten veranderen tot niet verstelbaar.

ik ben immers recreatie rijder en heb uiteraard niet de juiste "know how" en technische ervaring zoals onze bovenmeester.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Weer aan het stoken elsinore ?

Ik herhaal gewoon wat Daniël Willemsen van Reiger gezegd heeft tegen mij. Ik denk dat er weinigen van het forum de high/low speed echt nodig hebben.

Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen of je het voor die 100 € of zoiets extra moet laten. Je kan natuurlijk ook je high en low gelijk zetten in 't begin, dan heb je er ook geen problemen mee met het afstellen. En nadien, als je de afstelling wat beter onder de knie hebt toch beginnen testen met high low.

Ik voel me de laatste tijd nogal geviseerd door jou. Weet niet waarom, maar hier op het forum hebben we meestal één antwoord : effe testen tegen elkaar.

Afspraak 20 juni in Dalhem voor 2x 1.5 u race of 10 juli in Fouron. OK ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

joh, daar ben ik te oud voor geworden.............
wat me aan je opvalt is dat je altijd kommentaar hebt als iemand iets heeft, zelf heb je het al en het is duurder, beter, mooier enz enz.

wie ben jij zelf nou om te denken dat de meeste mensen van het forum geen high of low speed hoeven te hebben, jij hebt met mij en een ander niks te maken, je bent gewoon een betweter en een bovenmeester door dit openlijk te beweren.

je hoort mij toch ook niet zeggen..........."belachelijk dat iemand reigers op zijn yfz doet, omdat ie beter rijdt dan dat de standaard dempers van een yfz zijn, dat is alleen voor de profs"

nee, moet jij toch lekker weten, kun je weer vertellen hoe duur en goed ze zijn.


waarom denk je dat er de laatste tijd met regelmaat door verschillende mensen is geopperd dat duurder niet persé beter hoeft te zijn, zij worden ook moe van je.

de dempers die ik heb (low budgets) worden enkel en alleen met high en low speed geleverd, en ik ben er heel happy mee.

je zoekt het maar fijn lekker uit....................
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

elsinore schreef:wie ben jij zelf nou om te denken dat de meeste mensen van het forum geen high of low speed hoeven te hebben, jij hebt met mij en een ander niks te maken, je bent gewoon een betweter en een bovenmeester door dit openlijk te beweren.
Man toch, doe even de moeite om mijn berichten treffelijk te lezen ! Ik zeg je toch dat ik letterlijk citeer dat wat Daniël me gemaild heeft !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

elsinore schreef: nee, moet jij toch lekker weten, kun je weer vertellen hoe duur en goed ze zijn.
Nogmaals, doe toch even de moeite om mijn berichten te lezen. Mocht ik altijd het duurste kiezen, dan zou ik direct zeggen dat je moet high/low speed moet nemen.

Trouwens, als ik Hans afrade om Works te nemen, was dat niet om hem duurdere aan te smeren maar wel om volgende redenen :

1. Bij revisie kost het je veel meer geld aangezien je moet versturen naar VS
2. Bij eventuele verkoop (Hanzie is gewoon van stukken vrij vlug door te verkopen :lol: ) ben ik ervan overtuigd dat je vlugger je Reigers zal kwijt geraken en dat je er minder zal op verliezen dan bij Works

Op basis van deze argumenten was Reiger dus volgens mij niet goedkoper maar wel beterkoop.

Om nog maar een voorbeeld te geven dat duurder niet altijd beter is :

Ik verkies de goedkopere Acunda's boven Goldspeed, de A-armen van Deliege boven de dure Lonestar, de goedkopere Dyna FS CDI boven de dure Vortex,...

Ik weet echt niet waar je het allemaal haalt hoor en vind het excuus te oud voor een race wat magertjes hoor ! Een bluffende en blaffende broekschijter noem ik je, maar zoals gekend bijten blaffende honden niet !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

lol :) Moet je dit topic nu ook niet verwijderen No Limit ? Want dat is hier toch de gangbare zaak als het wat offensief wordt gespeeld...

Laat elkaar toch wat zeveren, en denk bij je zelf... Ik heb het toch bij het rechte eind :wink:
Gesloten