verbreden?
-
- Quadracer
- Contacteer:
verbreden?
We weten allemaal wat verbreders doen met de betouwaarheid van de as.
Nou vroeg ik me af of dit ook is bij velg omdraaien?(of speciale velg)
Ik MOET namelijk iets breder worden omdat mijn band langs me uitlaat sleept in de bocht en bij veel modder.
En spoorverbreders voor kan dit erg kwaad voor iets?
Ik hoor het graag.
tnx Rik
Nou vroeg ik me af of dit ook is bij velg omdraaien?(of speciale velg)
Ik MOET namelijk iets breder worden omdat mijn band langs me uitlaat sleept in de bocht en bij veel modder.
En spoorverbreders voor kan dit erg kwaad voor iets?
Ik hoor het graag.
tnx Rik
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
welnee rik, al dat gezemel over verbreders.
ik rijd al meer dan 2 jaar met 35 mm verbreders achter + 2.5 cm offset (dus bijna 6 cm per kant), ik had zelfs van het jumpen afplattingen op mijn alu velgranden van het flexen van de as (standaard blaster) die as zit er nog steeds op en, no problemos.
gewoon doen, je zult eerder je achterbrug scheuren vanwege torsie dan dat je assie breekt
ik rijd al meer dan 2 jaar met 35 mm verbreders achter + 2.5 cm offset (dus bijna 6 cm per kant), ik had zelfs van het jumpen afplattingen op mijn alu velgranden van het flexen van de as (standaard blaster) die as zit er nog steeds op en, no problemos.
gewoon doen, je zult eerder je achterbrug scheuren vanwege torsie dan dat je assie breekt
Tjah, ik heb ed nu toch voor... As geplooid. Waren nogtans van Durablue die wheelspacers, was wel meer als 35 mm (zal is meten). Als je wat geld opzij hebt, of het is niet super-dringend, zou ik sparen voor een after-market as. Als de originele gebogen is door de wheelspacers moet je er toch 1 kopen... En voor die 50 euro meer dan de originele...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Het maakt niks uit hoe je de as verbreed, voor mijn part met spullen van de Aldi, als hij breder wordt komt er meer kracht op te staan.
Of je verbreed met wheelspacers of velgen blijft hetzelfde.
Ben het met Mark eens, iedereen die ik ken rijdt met verbrede standaardassen en vooralsnog zonder enige problemen.
Nuja als je met je quad met 1 achterwiel vol tegen een stoeprand of iets dergelijks rijdt, ja dan kan je as inderdaad verbuigen, maar dat zou ook zonder verbreders gebeurd zijn.
Wil je 100% zeker zijn dan moet je een andere as kopen.
Of je verbreed met wheelspacers of velgen blijft hetzelfde.
Ben het met Mark eens, iedereen die ik ken rijdt met verbrede standaardassen en vooralsnog zonder enige problemen.
Nuja als je met je quad met 1 achterwiel vol tegen een stoeprand of iets dergelijks rijdt, ja dan kan je as inderdaad verbuigen, maar dat zou ook zonder verbreders gebeurd zijn.
Wil je 100% zeker zijn dan moet je een andere as kopen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadracer
- Contacteer:
ja mijn banden worden nu omgedraaid om de velgen te kunnen draaien. En als dat niet voldoende is maak ik er spoorverbreders bij maar dat zie ik nog wel ik doe iniedergeval voorkant verbreden met spacers binnenkort anders ziet het er niet uit die brede achterkant met zo'n smalle voorkant. En nog stabieler ook!
-
- Quadracer
- Contacteer:
als ik het goed heb begrepen en wat ik ook zelf al d8 maakt het geen zak uit hoe je verbreed de kracht zal doorwerken op je as dus is verbreden met spacers beter voor mij omdatg ik die zelf kan maken hubs kosten dineros dus....... spacers voor rik350