Derde versnelling zoek!!!!
Derde versnelling zoek!!!!
hey.....
kunnen jullie allen even kijken onder uw banken en stoelen.... eventueel als ge een derde versnelling tegenkomt op de weg...stuur die dan naar mij é..
iets onaangenaams meegemaakt net voor het nieuwe jaar begon....
ik vertrok, eerste, tweede.... derde.... toen keerde de versnelling terug in zijn tweede.....trok terug naar derde en deed het goed... verder naar vierde etc..
volgende start daarop deed ik hem in eerste...tweede...... en toen ik hem in derde stak deed hij niks, net alsof je in neutraal zat... vierde geschakeld.... geen probleem ook om naar vijfde te gaan....
conclusie.... derde versnelling is zoek....zelfs bij stilstaande moter grijpen alle versnellingen maar de derde dus niet..
nu jah, ik kan er nog mee rijden ( wat ik dus niet doe!! ) geen geknars of gekraak van de boite...
waarscheinlijk een coupile los van het derde tandwieltje waardoor hij zot draait vanbinnen...
quad gaat binnen en wordt volledig opengelegd, alles wordt gecontroleerd en eventueel vervangen...
leve de garantie!!....
kunnen jullie allen even kijken onder uw banken en stoelen.... eventueel als ge een derde versnelling tegenkomt op de weg...stuur die dan naar mij é..
iets onaangenaams meegemaakt net voor het nieuwe jaar begon....
ik vertrok, eerste, tweede.... derde.... toen keerde de versnelling terug in zijn tweede.....trok terug naar derde en deed het goed... verder naar vierde etc..
volgende start daarop deed ik hem in eerste...tweede...... en toen ik hem in derde stak deed hij niks, net alsof je in neutraal zat... vierde geschakeld.... geen probleem ook om naar vijfde te gaan....
conclusie.... derde versnelling is zoek....zelfs bij stilstaande moter grijpen alle versnellingen maar de derde dus niet..
nu jah, ik kan er nog mee rijden ( wat ik dus niet doe!! ) geen geknars of gekraak van de boite...
waarscheinlijk een coupile los van het derde tandwieltje waardoor hij zot draait vanbinnen...
quad gaat binnen en wordt volledig opengelegd, alles wordt gecontroleerd en eventueel vervangen...
leve de garantie!!....
Re: Derde versnelling zoek!!!!
is die van u ook een z 400 van 2008 want die van mij heeft ook zo iets in die aard .
ik moet echt hard trekken van 2 naar 3 en hij springt soms terug bij vol gas .
ik ga hem deze week binnen doen bij quadshop hopelijk is het garantie.
mvg drifter
ik moet echt hard trekken van 2 naar 3 en hij springt soms terug bij vol gas .
ik ga hem deze week binnen doen bij quadshop hopelijk is het garantie.
mvg drifter
ltz 400
Re: Derde versnelling zoek!!!!
hey, jah, ondertussen is de quad bijna uit herstelling... wachtte nog op een paar stukjes...
mijn is wel een 2007..
ik heb de derde koppeling gebroken... dit door iets te vaak en bij lage snelheid in derde ( stadsverkeer) te blijven...
ik heb niet naar 2e geschakeld en daardoor was er teveel spanning en belasting op dit tandwiel...
ik dacht met een weinig gas te geven komt hij ook vooruit.... en dacht dat ik zo voorzichtig was...integendeel!!! ik moet meer sportiever gaan rijden zeggen ze en iets meer in toeren komen.....
ook heeft het begonnen met stugheid van de vitesse 2e naar derde...
nu jah, om verder te gaan heb ik ook een lichte minieme speling op de krukas.... herpressen dus...
dit leidde tot een weinig krasjes in mijn cylinderkamer, welliswaar zonder drukverlies... herpolieren dus...
alles zou mij een 400 euro kosten ( polieren van cylinder en herpressen van krukas)
het tandwiel kost 80 euro,
werk en pakkingen ca. 500 euro
samen zou ik voor een 1000 euro hebben....
ik hield dit voor bekeken en zou terug met een originele moter staan.
na enig beraad ( 5 seconden ) besliste ik voor een nieuwe cylinder te steken, ene die meer op lage toeren kan en beter voor de opstelling van een baanquad zou zijn.
ik steek dus: een bigbore cylinderkit van athena 460cc, een versterkte krukas, en alle tandwielen van mijn boite laat ik ook vernieuwen, nieuwe versnellingsvorken, een dynojetkit, en nog wa andere kleinigheden...
ik laat em ook verlagen ( dit terzijde ).
ik heb een totaal aan kosten van stukken 1500 euro....
ik zou zeggen, laat em maar goe nazien die van u, het begint met wa stugheid....boite opendoen om de tandwielen te checken...het is een duur grapke ( moter moet erui!!!) maar als jij het nog in garantie kan doen, laat het doen....
het zijn niet de tandjes van het tandwiel die afbreken maar de invoegtanden op de zijkant van het tandwiel..
hopende u wa meer uitleg te hebben verstreken....
mvg Dimitri
mijn is wel een 2007..
ik heb de derde koppeling gebroken... dit door iets te vaak en bij lage snelheid in derde ( stadsverkeer) te blijven...
ik heb niet naar 2e geschakeld en daardoor was er teveel spanning en belasting op dit tandwiel...
ik dacht met een weinig gas te geven komt hij ook vooruit.... en dacht dat ik zo voorzichtig was...integendeel!!! ik moet meer sportiever gaan rijden zeggen ze en iets meer in toeren komen.....
ook heeft het begonnen met stugheid van de vitesse 2e naar derde...
nu jah, om verder te gaan heb ik ook een lichte minieme speling op de krukas.... herpressen dus...
dit leidde tot een weinig krasjes in mijn cylinderkamer, welliswaar zonder drukverlies... herpolieren dus...
alles zou mij een 400 euro kosten ( polieren van cylinder en herpressen van krukas)
het tandwiel kost 80 euro,
werk en pakkingen ca. 500 euro
samen zou ik voor een 1000 euro hebben....
ik hield dit voor bekeken en zou terug met een originele moter staan.
na enig beraad ( 5 seconden ) besliste ik voor een nieuwe cylinder te steken, ene die meer op lage toeren kan en beter voor de opstelling van een baanquad zou zijn.
ik steek dus: een bigbore cylinderkit van athena 460cc, een versterkte krukas, en alle tandwielen van mijn boite laat ik ook vernieuwen, nieuwe versnellingsvorken, een dynojetkit, en nog wa andere kleinigheden...
ik laat em ook verlagen ( dit terzijde ).
ik heb een totaal aan kosten van stukken 1500 euro....
ik zou zeggen, laat em maar goe nazien die van u, het begint met wa stugheid....boite opendoen om de tandwielen te checken...het is een duur grapke ( moter moet erui!!!) maar als jij het nog in garantie kan doen, laat het doen....
het zijn niet de tandjes van het tandwiel die afbreken maar de invoegtanden op de zijkant van het tandwiel..
hopende u wa meer uitleg te hebben verstreken....
mvg Dimitri
Re: Derde versnelling zoek!!!!
bedankt voor de snele reactie daar zal het bij mij ook wel van zijn .
ik doe namelijk veel begelijdingen van quadverhuur en daar zijn nogal wat taffelaars bij
mvg drifter
ik doe namelijk veel begelijdingen van quadverhuur en daar zijn nogal wat taffelaars bij
mvg drifter
ltz 400
Re: Derde versnelling zoek!!!!
euh drifter,
die taffelaars waar ge het over hebt, moeten altijd wachten op u omdat ge verkeerd schakelt, van 4e naar 5e ipv naar 3e enzo...
hetligt gewoon aan het manneke...
q-man
die taffelaars waar ge het over hebt, moeten altijd wachten op u omdat ge verkeerd schakelt, van 4e naar 5e ipv naar 3e enzo...
hetligt gewoon aan het manneke...
q-man
'Q-man', de man van wie men zegt dat hij onevenaarbare quadkwaliteiten bezit
Re: Derde versnelling zoek!!!!
ik heb die van mijn binnen gedaan in quadshop bij mij hetzelvde probleem aleen nog niet zo ver gevorderd.dus schakelvork krom gereden .als antwoord kreeg ik te hard op het pookje getrapt dus geen garantie want ze heben zoiets nog nooit gehad bij suzuki.ik vraaag mij af waar je dan wel garantie op hebt
ltz 400
-
- Quadfanaat
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za 14 mar, 2009 19:20
- Locatie: limburg
Re: Derde versnelling zoek!!!!
vraagje ik krijg mijn vitese moelijk in vrij gezet van men ltz 400 als ik niemer rijd en de quad aanstaat en als ik em dan uitzet en in vrij zet gaat het hoe nix mijn vrienden hebben ook ltz en zeggen dat dit normaal is
sixman schreef:hey.....
kunnen jullie allen even kijken onder uw banken en stoelen.... eventueel als ge een derde versnelling tegenkomt op de weg...stuur die dan naar mij é..
iets onaangenaams meegemaakt net voor het nieuwe jaar begon....
ik vertrok, eerste, tweede.... derde.... toen keerde de versnelling terug in zijn tweede.....trok terug naar derde en deed het goed... verder naar vierde etc..
volgende start daarop deed ik hem in eerste...tweede...... en toen ik hem in derde stak deed hij niks, net alsof je in neutraal zat... vierde geschakeld.... geen probleem ook om naar vijfde te gaan....
conclusie.... derde versnelling is zoek....zelfs bij stilstaande moter grijpen alle versnellingen maar de derde dus niet..
nu jah, ik kan er nog mee rijden ( wat ik dus niet doe!! ) geen geknars of gekraak van de boite...
waarscheinlijk een coupile los van het derde tandwieltje waardoor hij zot draait vanbinnen...
quad gaat binnen en wordt volledig opengelegd, alles wordt gecontroleerd en eventueel vervangen...
leve de garantie!!....
Re: Derde versnelling zoek!!!!
quad is gemaakt rijd weer als nieuw mag wel ook voor 523 euro nu blijkt het een hoekje te zijn geweest dat in de schakel wals valt dat heb ik krom getrapt ( volgens hen ) door hem in achteruit te trappen ze hebben er nu een versteviging in gelast.die van mij ging ook bijna niet meer in vrij nu gaat het weer vanzelf.
ltz 400