quad op landbouwkenteken

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
R-onald
Quadfanaat
Quadfanaat

quad op landbouwkenteken

Bericht door R-onald »

Een paar vraagjes:

Als ik een 2e hands quad koop op lanbouwkenteken, wat moet ik dan allemaal doen om hem zo te maken dat ik er er legaal op kan rijden (17jaar)?
(inschrijven, naam overzetten, keuren?)

Mijn 2e vraag is is het mogelijk om een nieuwe motorquad op kenteken te zetten.
En hoe moet ik dit doen?

bvd

Gr ronald

p.s graag de regels voor nederlandse wetgeving
Laatst gewijzigd door R-onald op di 13 nov, 2007 17:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik heb mijn bruin 250 in Nederland verzekerd als landbouwvoertuig, dit bevalt me erg goed.
Ik vind het een beter gevoel om verzekerd te rijden, als ik maar niet te hard ga Razz .
Het hele grote nadeel is dat je alleen maar van perceel naar perceel mag rijden, nog een groot nadeel is dat je maar 25 mag terwijl mijn quad 96 gaat.
Mijn quad is nog gewoon standaard en de dealer heeft er een driehoek opgeplaatst die ik er zo af kan halen.

Als je veel verzekerd hebt bij een bepaalde maatschappij dan doen ze niet zo moeilijk over het verzekeren, als je weinig verzekerd hebt en dus weinig premie betaald, kunnen ze moeilijk gaan doen. Het blijft wel een quad en daar gebeurt sneller iets mee dan met een trekker.
Ik betaal maar heel 'weinig' premie (in vergelijking met een scooter), ongeveer 110,- euro all risk Heel Blij .

Het examen was erg makkelijk: je mag van de 40 vragen 14 fout hebben, ik had er maar 2 Glimlach .
Als je wel eens op een trekker gereden hebt dan is het praktijkexamen ook erg makkelijk, je moet gewoon doen wat er in het boekje staat uitgelegd. Als je nooit op een trekker gereden hebt, moet je gewoon iets langer oefenen voor het examen, dan lukt het ook wel.

Een landbouwrijbewijs kun je aanvragen bij een agrarische school of praktijk school Bij mij koste het in totaal ongeveer 100,- euro
R-onald
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door R-onald »

topic aangepast!
bigboy00
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bigboy00 »

hoe zit het in belgie met die regels

kzou ook graag een quad kopen die ingeschreven is als landbouwvoertuig
maar kmoet dan wel zeker weten of ik er dan mee op straat mag rijden (bn 16)

dan nog enkele vragen:

-hoeveel kost het ongeveer voor je landbouw rijbewijs?
-controleren ze dat eigenlijk of je van perceel naar perceel rijd?

mvg
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Dit wordt bijna niet meer gedaan, er zijn nog maar enkele quads op landbouw-kenteken te verkrijgen, en dit zijn alle utility's.
Sportquads hebben tegenwoordig allemaal een motoplaat.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
bigboy00
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bigboy00 »

maar het zou een 2dehands quad zijn die al ingeschreven is als landbouwvoertuig
Mathijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: quad op landbouwkenteken

Bericht door Mathijs »

Hallo,

Ik heb een quad op landbouwkenteken betreft een Yamaha grizzly 350 4x4
laatst werdt ik aangehouden toen ik opweg was naar een mechanisatie bedrijf om de quad te laten maken
volgens de agent: reed ik zonder rijbewijs, zonder verzekering en dat het een ongeregistreerd voertuig was.
ondanks dat hij als landouwvoertuig verzekerd is en ik bezig was met landbouwdoeleinden.

de quad werdt in beslag genomen en ik moest een verklaring afleggen. de enigste reden dat ze mij aangehouden hebben is dat ze het leuk vonden om met een quad te gaan touren, om te kijken of hij wel degelijk 25 reed :crosser: . te triest!

door dit voorval heb ik geleden schade want deze quad wordt gebruikt om kanten te spuiten.
het lijkt sterk dat het niveau van de politie erg gedaaldt is. laat ze boeven vangen!!
wolf
Quadrider
Quadrider

Bericht door wolf »

Ik zelf heb een wolverine besteld en zou hem binnen 14 dagen hebben en ik schrijf hem in als moto want volgens mij is de kans groter dat ze je op de openbare weg vlugger pakken dan in het veld . Dus mag ik alle snelheden rijden en moet ik niet opletten, want als landbouw voertuig ben je beperkt tot veldwegen en in snelheid. Voor de 2 hands quad geld èènmaal ingeschreven als moto of landbouw blijft dit ook zo je kan dit niet meer veranderen;
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Mathijs schreef:Hallo,

Ik heb een quad op landbouwkenteken betreft een Yamaha grizzly 350 4x4
laatst werdt ik aangehouden toen ik opweg was naar een mechanisatie bedrijf om de quad te laten maken
volgens de agent: reed ik zonder rijbewijs, zonder verzekering en dat het een ongeregistreerd voertuig was.
ondanks dat hij als landouwvoertuig verzekerd is en ik bezig was met landbouwdoeleinden.

de quad werdt in beslag genomen en ik moest een verklaring afleggen. de enigste reden dat ze mij aangehouden hebben is dat ze het leuk vonden om met een quad te gaan touren, om te kijken of hij wel degelijk 25 reed :crosser: . te triest!

door dit voorval heb ik geleden schade want deze quad wordt gebruikt om kanten te spuiten.
het lijkt sterk dat het niveau van de politie erg gedaaldt is. laat ze boeven vangen!!
Wow wat klote :verymad: Maar heb je hem nu nog terug gekregen? Er zijn zat trekkers die 40 kunnen dus dat kan het toch niet zijn?
YAMAHA BREEZE 125cc
Mathijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mathijs »

Ik heb de quad nog niet terug gekregen want ze moeten hem nog onderzoeken.
het duurt zeker weer een poosje bij die politie agenten :chagarijn:
rumsje
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rumsje »

hoe rap liep je quad dan wel?
want er zijn al trekkers die met gemak 60 a 70 km/h halen (vb fendt en jcb fasttrac) en van hun snelheid wordt niets gezegt :?
dus waarom zou een quad ingeschreven als landbouwvoertuig dan niet zo rap mogen rijden :?
1 hoop geldschooiers vind ik die politie :p
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

tsjaa, daar letten ze natuurlij weer meer op, als ze een quad zien rijde, en het is verdacht met een landbouw verzekering, gaan ze zoveel mogelijk dinge benaderen, dus ok zegge ze vaak loopt die wel 25? of 40 ?xD :p
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

wolf schreef:Ik zelf heb een wolverine besteld en zou hem binnen 14 dagen hebben en ik schrijf hem in als moto want volgens mij is de kans groter dat ze je op de openbare weg vlugger pakken dan in het veld . Dus mag ik alle snelheden rijden en moet ik niet opletten, want als landbouw voertuig ben je beperkt tot veldwegen en in snelheid. Voor de 2 hands quad geld èènmaal ingeschreven als moto of landbouw blijft dit ook zo je kan dit niet meer veranderen;
Mijn quad is nu ingeschreven als 'quad als landbouwvoertuig' , ik kan er nog gewoon een autokenteken op laten zetten ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

ja, dit is in NL toch, in belgie is het anders?
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator