Hallo,
Ben nieuw in de quad wereld.
We hebben net een hoeve gekocht met een beetje land aan. En ik ben op zoek naar een voertuig die in de wei kan rijden en ook wat kan trekken maar net geen tractor is.
Na mijn zoektocht lijkt de grizzly de beste keuze te zijn.
Ik ben op punt van een Grizzly660 te kopen, occasie. Heb de keuze tussen verschillende grizzly's. De ene een beetje beter uitgerust dan de andere.
Maar ik had toch nog een vraag.
Voor een grizzly die bijna alleen maar de baan zou gedaan hebben, is 20.000km op de teller ok of te veel?
Waar moet ik vooral naar kijken om een goede koop te doen?
Greetz
Grizzly 660
Re: Grizzly 660
Hallo
Zelf rij ik ook met een Grizzly 660 en ik moet zeggen dat het een betrouwbare quad is.
Op uw vraag of 20.000 baan kilometers veel is kan ik u het volgende antwoorden :
20.000 km op de baan maar in welke omstandigheden ? Snel verkeer met steeds veel toeren of 20.0000 km op de baan tegen een zeer rustig tempo. Dit op zich is al een wereld van verschil.
Daar komt nog eens bij of de onderhouds intervallen mooi op regelmatige basis gedaan werden of niet. Werd er altijd goede olie gebruikt of eerder gewoon naar een goedkoop merk gekeken van olie ?
In ieder geval 20.000 km blijven 20.000 km die hij reeds achter de rug heeft. Waar moet ge op letten ? Wel met 20.000 km gewoonweg op alles een beetje, want alle onderdelen aan de quad hebben deze 20.000 km erop zitten. Dus de slijtage factor kan redelijk hoog liggen.
Ge schrijft zelf dat ge de keuze hebt tussen verschillend Grizzly's.De 1 al wat meer uitgerust dan de andere.
Wel ik zou zeggen staar u niet blind op die uitrustingen ( die kunt ger nadien nog steeds aan toevoegen ), maar ik zou in ieder geval opteren voor de quad met de minste kilometers.
Maak er vooral een testrit mee en test alles eens uit zoals de 4X4, of hij mooi rechtuit loopt als ge het stuur loslaat, kijk of ge geen bijzondere olielekken ziet enz...
Indien ge er zelf niet al teveel kennis van hebt zou ik zeker kijken dat ik iemand mee zou nemen die er wel kennis van heeft.
Niemand kan met het blote oog in een blok kijken, maar iemand met meer kennis van deze zaken zal zeker weten waarop hij moet letten.
Veel succes bij uw aankoop.
MVG, Guido.
Zelf rij ik ook met een Grizzly 660 en ik moet zeggen dat het een betrouwbare quad is.
Op uw vraag of 20.000 baan kilometers veel is kan ik u het volgende antwoorden :
20.000 km op de baan maar in welke omstandigheden ? Snel verkeer met steeds veel toeren of 20.0000 km op de baan tegen een zeer rustig tempo. Dit op zich is al een wereld van verschil.
Daar komt nog eens bij of de onderhouds intervallen mooi op regelmatige basis gedaan werden of niet. Werd er altijd goede olie gebruikt of eerder gewoon naar een goedkoop merk gekeken van olie ?
In ieder geval 20.000 km blijven 20.000 km die hij reeds achter de rug heeft. Waar moet ge op letten ? Wel met 20.000 km gewoonweg op alles een beetje, want alle onderdelen aan de quad hebben deze 20.000 km erop zitten. Dus de slijtage factor kan redelijk hoog liggen.
Ge schrijft zelf dat ge de keuze hebt tussen verschillend Grizzly's.De 1 al wat meer uitgerust dan de andere.
Wel ik zou zeggen staar u niet blind op die uitrustingen ( die kunt ger nadien nog steeds aan toevoegen ), maar ik zou in ieder geval opteren voor de quad met de minste kilometers.
Maak er vooral een testrit mee en test alles eens uit zoals de 4X4, of hij mooi rechtuit loopt als ge het stuur loslaat, kijk of ge geen bijzondere olielekken ziet enz...
Indien ge er zelf niet al teveel kennis van hebt zou ik zeker kijken dat ik iemand mee zou nemen die er wel kennis van heeft.
Niemand kan met het blote oog in een blok kijken, maar iemand met meer kennis van deze zaken zal zeker weten waarop hij moet letten.
Veel succes bij uw aankoop.
MVG, Guido.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 23:05
- Locatie: Henegouwen
- Contacteer:
Re: Grizzly 660
dank u voor de tips...
test rit zal geen probleem zijn...maar iemand vinden in mijn omgeving die er iets van kent zal moeilijker zijn.
Nog andere zaken waar ik op moet letten?
test rit zal geen probleem zijn...maar iemand vinden in mijn omgeving die er iets van kent zal moeilijker zijn.
Nog andere zaken waar ik op moet letten?
Re: Grizzly 660
Ik kan u enkel nog dit als tip geven. Als ge de 4x4 opzet luister dan goed of ge geen geratel hoort in de diferentiëlen en ook zo of ge geen geratel hoort bij het kort draaien aan de cardanassen ( aandrijfasssen ). Vooral aan de homokineetische koppen.
En de gouden tip blijft toch nog steeds dat ge best iemand kunt meenemen die er iets van kent.
Voor de rest zou ik zeggen veel succes.
En de gouden tip blijft toch nog steeds dat ge best iemand kunt meenemen die er iets van kent.
Voor de rest zou ik zeggen veel succes.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 23:05
- Locatie: Henegouwen
- Contacteer:
Re: Grizzly 660
dank u voor de tips... ik heb ze dan ook goed gevolgd. Op een tip na dan, iemand die ervan kent mee nemen.
Niemand in mijn directe omgeving had hier kennis van... dus ja... maar alleen geweest.
Ik ben toch in Kortessem geweest... toch een 2 uren rijden van hier.
Maar heb dan mijn werkbeest gevonden bij Quadcentral.be.... een Big Bear 400 4*4 van bj2002
Mss niet van de jongste maar wel in orde... en met een goede service tot nu toe.
Nu nog alle informatie opzoeken en ook nog een winch vinden en ik ben vertrokken.
Jullie zullen mij hier nog ongetwijfeld veel zien
Greetz
Niemand in mijn directe omgeving had hier kennis van... dus ja... maar alleen geweest.
Ik ben toch in Kortessem geweest... toch een 2 uren rijden van hier.
Maar heb dan mijn werkbeest gevonden bij Quadcentral.be.... een Big Bear 400 4*4 van bj2002
Mss niet van de jongste maar wel in orde... en met een goede service tot nu toe.
Nu nog alle informatie opzoeken en ook nog een winch vinden en ik ben vertrokken.
Jullie zullen mij hier nog ongetwijfeld veel zien
Greetz
Re: Grizzly 660
Mooi geschreven!! , maar of de quad rechtuit loopt als je het stuur loslaat dat ligt toch voor een groot deel aan de bandenspanningCharger69 schreef:Hallo
Zelf rij ik ook met een Grizzly 660 en ik moet zeggen dat het een betrouwbare quad is.
Op uw vraag of 20.000 baan kilometers veel is kan ik u het volgende antwoorden :
20.000 km op de baan maar in welke omstandigheden ? Snel verkeer met steeds veel toeren of 20.0000 km op de baan tegen een zeer rustig tempo. Dit op zich is al een wereld van verschil.
Daar komt nog eens bij of de onderhouds intervallen mooi op regelmatige basis gedaan werden of niet. Werd er altijd goede olie gebruikt of eerder gewoon naar een goedkoop merk gekeken van olie ?
In ieder geval 20.000 km blijven 20.000 km die hij reeds achter de rug heeft. Waar moet ge op letten ? Wel met 20.000 km gewoonweg op alles een beetje, want alle onderdelen aan de quad hebben deze 20.000 km erop zitten. Dus de slijtage factor kan redelijk hoog liggen.
Ge schrijft zelf dat ge de keuze hebt tussen verschillend Grizzly's.De 1 al wat meer uitgerust dan de andere.
Wel ik zou zeggen staar u niet blind op die uitrustingen ( die kunt ger nadien nog steeds aan toevoegen ), maar ik zou in ieder geval opteren voor de quad met de minste kilometers.
Maak er vooral een testrit mee en test alles eens uit zoals de 4X4, of hij mooi rechtuit loopt als ge het stuur loslaat, kijk of ge geen bijzondere olielekken ziet enz...
Indien ge er zelf niet al teveel kennis van hebt zou ik zeker kijken dat ik iemand mee zou nemen die er wel kennis van heeft.
Niemand kan met het blote oog in een blok kijken, maar iemand met meer kennis van deze zaken zal zeker weten waarop hij moet letten.
Veel succes bij uw aankoop.
MVG, Guido.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: Grizzly 660
@ Boncari
Ja oeps was ik even vergeten erbij te vertellen dat natuurlijk hiervoor de bandenspanning juist moet zijn. Anderzijds is het altijd wel mogelijk dat een A arm of zo een knikje heeft gehad door ergens tegen te rijden hé. Dit kan natuurlijk ook wel al eens voorvallen hé
Ja oeps was ik even vergeten erbij te vertellen dat natuurlijk hiervoor de bandenspanning juist moet zijn. Anderzijds is het altijd wel mogelijk dat een A arm of zo een knikje heeft gehad door ergens tegen te rijden hé. Dit kan natuurlijk ook wel al eens voorvallen hé