je zal wel gelijk heben, ik weet er eigenlijk niet zoveel van.L.D. schreef:Toch leuk om de pk's te hebben. En ik denk niet dat je zoveel pk-winst kunt hebben zonder koppel-winst. Met meer koppel ga je ook de lucht in hoor.mark schreef:lekker belangrijk al die hoge toeren pk's, probeer het maar eens op de grond te krijgen.
daarnaast moet je wel kunnen rijden, en dat is niet alleen op het rechte stuk voluit..................
lange slagmotoren geven meer koppel...............dat is wat je nodig hebt.
big bore kit banshee
-
Fré
- Quad Expert

koppel en pk's duidt allemaal op het zelfde in de manier van spreken...
Enkel is koppel een begrip dat niet afhankelijk is van je toerental, en pk's wel.
Gewoon nog es het volgende:
vermogen = koppel x toerental
En imho wordt het begrip "vermogen" of "pk's" al te vaak verward met het maximale vermogen.
En koppel met vermogen in lage toeren.
Dus een uitdrukking zoals "koppel heb je meer nodig dan pk's" begrijp ik niet zo goed. Maar misschien wordt hiermee bedoeld dat je niet altijd zo veel bent met pk's op hoge toeren zonder dat je ook een flinke klets vermogen hebt in de lage toeren.
Enkel is koppel een begrip dat niet afhankelijk is van je toerental, en pk's wel.
Gewoon nog es het volgende:
vermogen = koppel x toerental
En imho wordt het begrip "vermogen" of "pk's" al te vaak verward met het maximale vermogen.
En koppel met vermogen in lage toeren.
Dus een uitdrukking zoals "koppel heb je meer nodig dan pk's" begrijp ik niet zo goed. Maar misschien wordt hiermee bedoeld dat je niet altijd zo veel bent met pk's op hoge toeren zonder dat je ook een flinke klets vermogen hebt in de lage toeren.
White LTZ-450 - powered by MSD -