Enkele simpele vragen....

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Jimmy13
Toeschouwer
Toeschouwer

Enkele simpele vragen....

Bericht door Jimmy13 »

Hey hallo,

ik heb ondertussen al een beetje wijzer geworden op dit forum over welke keuze ik wil maken.
Ik zou dus voor een barossa 250 of een smc 250 gaan.
Nu heb ik een paar kleine vraagjes: -Hier en daar zie ik staan op internet met of zonder kenteken wat houd dit precies in want ik dacht gewoon de quad te verzekeren en een motoplaat aanvragen en da ist, maar dit is voor mij beetje onduidelijk.

-Mag je en kan je met 2 personen op een van deze quads? En ben je dan ook verzekerd?

-En met paieren wat houd dit prcies in, gelijkvormigheidsattest en wat moet er nog bijzijn?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje duidelijk een uitleg geven en mag gerust in PB zijn, mensen van rond gent mogen ook gerust komen zodat we eventueel samen naar eentje gaan kunnen zien.

Mvg,jimmy.
Laatst gewijzigd door Jimmy13 op vr 20 mar, 2009 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Barossa 250cc
VerDi
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Re: Vraagje ivm wegtoelating en welke te kopen?

Bericht door VerDi »

Voor dat budget kan je een propere Yamaha Blaster kopen. Mag je mee rijden met autorijbewijs. Is een 200cc, maar omwille dat het een tweetact is, is hij toch lekker bruut en snel genoeg.
Cya!
http://shop.kapaza.be/VerDi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimmy13
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jimmy13 »

VerDi schreef:Voor dat budget kan je een propere Yamaha Blaster kopen. Mag je mee rijden met autorijbewijs. Is een 200cc, maar omwille dat het een tweetact is, is hij toch lekker bruut en snel genoeg.
Cya!

Maar ik heb me laten wijsmaken dat een 4-takt beter is dan 2-takt kwa kosten en onderhoud enzo en buiten een blaster wa valt er nog binnen mijn budget? Alvast bedankt voor de reactie want kan idd de zoekfunctie gebruiken maar voor elk persoon is da toch anders kwa budget, leeftijd,land en doel.

Mvg,jimmy.
Barossa 250cc
*michel*
Quadrider
Quadrider

Bericht door *michel* »

kijk eens voor een barossa silverhawk of barossa cheetah.
ik rij elke dag met mn barossa silverhawk naar mn werk en ik heb nog nooit problemen gehad :D

deze quad is een 2 cilinder 4 takt en is niet duur in onderhoud.

succes met je keuze.
Yamaha raptor 700r 2007
Jimmy13
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jimmy13 »

En zo een Agm Qaud is dat iets of wat deftig om er mee te leren rijden en er wat plezier aan te hebben.
Woont zo een dealer net achter mijn hoek en heb daar eens geluistert en ja idd kwa prijs liggen die stuk lager maar ben op alle gebied van Quad rijden een leek dus vraag ik me af of dat geen goeie start kan zijn?

Mvg,jimmy.
Barossa 250cc
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Ga voor een Barossa of yamaha blasters.

Wil je voor een agm gga dan voor de AGM/Shineray Stixe
Er zijn nog wel redelijk wat gebruikers hier op het forum met de stixe en we zijn er zeker niet ontevreden mee.

greetz
Jimmy13
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jimmy13 »

Ok heb dus besloten om deze week naar een paar te gaan zien, nu zit ik wel met een probleem.
Ik weet een barossa staan en weet tal van blasters staan en allemaal rond de prijs van 2000€.
Wat is nu de beste keuze want een blaster is toch een 2 tact en ken niet veel de mechaniek.
En is mij aangeraden een 4 tact te kopen dus is het mss interessanter voor mij om Barossa aan te schaffen.
Zit tegen het gentse, zijn er hier nog mensen om mss eventueel mee te gaan om te zien of het een goeie koop is dat ik doe.

Mvg,jimmy.
Barossa 250cc
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: Welke zou ik kopen want ken er niks van.

Bericht door zilladude »

2-takt is makkelijker en goedkoper in onderhoud dan 4-takt ... je moet gewoon iets sneller onderhoud doen
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimmy13
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jimmy13 »

zilladude schreef:2-takt is makkelijker en goedkoper in onderhoud dan 4-takt ... je moet gewoon iets sneller onderhoud doen

Maar zelf ken ik er helemaal niks van en om de hoeveel kms moet da dan in onderhoud.
Ken zelf niks van die mechanik dus is da verstandig ne 2 tact of is da echt voor de mensen die er dagelijks mee bezig zijn een verschil. Ik wil gewoon rond kunnen rijden en niet teveel miserie dermee hebben, dak nie elke 5 stappen em binnen moet steken.
Barossa 250cc
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

Jimmy13 schreef:
zilladude schreef:2-takt is makkelijker en goedkoper in onderhoud dan 4-takt ... je moet gewoon iets sneller onderhoud doen

Maar zelf ken ik er helemaal niks van en om de hoeveel kms moet da dan in onderhoud.
Ken zelf niks van die mechanik dus is da verstandig ne 2 tact of is da echt voor de mensen die er dagelijks mee bezig zijn een verschil. Ik wil gewoon rond kunnen rijden en niet teveel miserie dermee hebben, dak nie elke 5 stappen em binnen moet steken.
2-takt is gewoon makkelijker , gewoon olie der uitlaten en nieuwe der in ... , bij 4-takt moet je de blok nog open doen om een olie filter te vervangen , maar ik raad toch viertakt aan, als je hem toch in de garage gaat binnen doen voor onderhoud enzo ... 4-takt komt in het algemeen minder snel iets aan, als hij deftig onderhouden is
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

daarbij is het wel zo dat de meeste blasters rond de 2000 geen kenteken hebben.
en een kentken krijgen op een 2 takt gaat niet meer mits hij al is ingeschreven.

ik zou zeggen ga kijkn voor een barossa laat er een andere uitlaat onder zetten en een straat tandwiel verhouding en je hebt een degelijke snelle quad (denk aan 100km/h+)

greetz
Plaats reactie