2-takt of 4-takt???
2-takt of 4-takt???
Kan er mij iemand in mensentaal uitleggen wat ik best aanschaf, 2 of 4 takt.
Wat is het verschil duidelijk tussen beide ma wel duidelijk zodat ik het wat snap.
En wat schaf ik best aan kwa onderhoud en niet kwa kracht ofzo, gewoon degene waar ik het meest geniet zonder zorgen van ga hebben.
Mvg,jimmy.
Wat is het verschil duidelijk tussen beide ma wel duidelijk zodat ik het wat snap.
En wat schaf ik best aan kwa onderhoud en niet kwa kracht ofzo, gewoon degene waar ik het meest geniet zonder zorgen van ga hebben.
Mvg,jimmy.
Barossa 250cc
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: 2-takt of 4-takt???
de 2-takt maakt elke 2 slagen, een arbeidslag ( een omhoog een keer omlaag)
( volgens mij heeft die der geen uitlaat onder hanger dat motortje die gassen gaan er al uit voor dat het ontstoken is
)

de 4-takt maakt om de 4 slagen een arbeid, (een omlaag een omhoog een omlaag een omhoog)




hopelijk zijn de afbeeldingen zichtbaar...
( volgens mij heeft die der geen uitlaat onder hanger dat motortje die gassen gaan er al uit voor dat het ontstoken is

de 4-takt maakt om de 4 slagen een arbeid, (een omlaag een omhoog een omlaag een omhoog)




hopelijk zijn de afbeeldingen zichtbaar...
Laatst gewijzigd door dieseltank op do 19 mar, 2009 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
Re: 2-takt of 4-takt???
JA meester eght perfekte uitleg

Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: 2-takt of 4-takt???
Dank je, de tekeningen zijn heel duidelijk en dus gaan voor 4 takt.
Barossa 250cc
Re: 2-takt of 4-takt???
of je 2 takt of 4 takt moet nemen is een beetje persoonlijke keuze.
Bij een 2 takt moet je olie bij je benzine mengen voor de smering, dus als je veel grote ritten maakt, moet je altijd zorgen dat je olie bij hebt bv. Bij een 4 takt niet, gewoon benzine in de bak en rijden maar.
Qua groot onderhoud is een 2 takt goedkoper en simpeler, je zit niet met kleppen, nokkenas, distributieketting, ...
Qua rijstijl is het totaal verschillend. Een 4 takt reageert sneller op je gas en trekt direct door, terwijl een 2takt in hogere toeren meer tot zijn recht gaat komen, je hebt er dan met powervalves die dit opvangen
Bij een 2 takt moet je olie bij je benzine mengen voor de smering, dus als je veel grote ritten maakt, moet je altijd zorgen dat je olie bij hebt bv. Bij een 4 takt niet, gewoon benzine in de bak en rijden maar.
Qua groot onderhoud is een 2 takt goedkoper en simpeler, je zit niet met kleppen, nokkenas, distributieketting, ...
Qua rijstijl is het totaal verschillend. Een 4 takt reageert sneller op je gas en trekt direct door, terwijl een 2takt in hogere toeren meer tot zijn recht gaat komen, je hebt er dan met powervalves die dit opvangen
Re: 2-takt of 4-takt???
Als je wilt gaan crossen kies ik liever 2 takt. Lekker vel en vinnig.
Ga je touren zou ik kiezen voor 4 takt. Dit rijd veel rustiger en tegenwoordig komen er ook bijna alleen nog maar 4 takt quads uit.
Ik zou zeggen ga is rijden op een yamaha blaster en raptor 350, of een banshee en raptor 660/700 en proef de verschillen
greetz
Ga je touren zou ik kiezen voor 4 takt. Dit rijd veel rustiger en tegenwoordig komen er ook bijna alleen nog maar 4 takt quads uit.
Ik zou zeggen ga is rijden op een yamaha blaster en raptor 350, of een banshee en raptor 660/700 en proef de verschillen
greetz
- joyride
- Quadrider

- Berichten: 332
- Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 14:45
- Locatie: IJmuiden Noord Holland
Re: 2-takt of 4-takt???
2takt
Dit zal wel weer vette discussie worden

Dit zal wel weer vette discussie worden
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Re: 2-takt of 4-takt???
@ scrach: voor te crossen heb ik liever een 4 takt hoor, vind ik beter om de bochten mee door te komen, je kan eerder op het gas, en je wordt minder snel moe.
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: 2-takt of 4-takt???
ik weet wel heel zeker vette discussie!!!joyride schreef:2takt![]()
Dit zal wel weer vette discussie worden![]()
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
Re: 2-takt of 4-takt???
Ik vind dat wel mee vallen met vette discussie
als je veel wil sleutelen een 2 takt
en wil je iets met minder sleutelen dan gaat het een 4 takt worden
en wil je op de baan(weg) rijden dan al zeker een 4 takt
als je veel wil sleutelen een 2 takt
en wil je iets met minder sleutelen dan gaat het een 4 takt worden
en wil je op de baan(weg) rijden dan al zeker een 4 takt
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
- joyride
- Quadrider

- Berichten: 332
- Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 14:45
- Locatie: IJmuiden Noord Holland
Re: 2-takt of 4-takt???
Idd bij 2 takt kan je nog beetje(makelijk) zelf sleutelenLéon schreef:Ik vind dat wel mee vallen met vette discussie
als je veel wil sleutelen een 2 takt
en wil je iets met minder sleutelen dan gaat het een 4 takt worden
en wil je op de baan(weg) rijden dan al zeker een 4 takt
en vind 4 takt beetje klinken als dieseltjes
greetz.
Laatst gewijzigd door joyride op do 19 mar, 2009 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2-takt of 4-takt???
heey
ik rij l 2 jaar 4 takt
das lekker rijg n de bochten
maat als ik jou was zouw ik echt voor 4takt
groeten joostt
ik rij l 2 jaar 4 takt
das lekker rijg n de bochten
maat als ik jou was zouw ik echt voor 4takt
groeten joostt
moet iedereen het weete ik heb Dyslectisch ja en ¡¡¡¿¿??!!!
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: 2-takt of 4-takt???
4-takt motoren
voordelen:
-Is milieu technisch makkelijker aan de wet laten voldoen.
-Een mooier koppelverloop/vermogens verloop is makkelijker haalbaar, dit door de 4 separate slagen/perioden in combinatie met kleppentimeing.
nadeel:
-Meer, noodzakelijke, draaiende delen die vermogen wegnemen. distibutie/kleppen mechanisme.
-Relatief zwaar vliegwiel nodig omdat er 1x in de 2 krukasomwenteling 1 verbranding is.
-Hoge toerentallen is alleen mogelijk met de nodige duurdere/zwaardere delen mogelijk.
2takt (met poorten en mengsmering)
voordelen:
-Relatief meer vermogen door ontbreken van bv kleppen/ditributie en snellere op één volging van
de verbrandingen.
-Een lichter vliegwiel doordat er 1x per 1 krukas omwenteling een verbranding is.
-Goedkope construcie door gebrek aan bv. kleppen,ect
-Hoge toerentallen mogelijk doordat er weinig bewegende delen zijn.
nadelen:
-Een mooi koppelverloop/vermogens verloop is moeilijk haalbaar.
-Is milieu technisch moeilijker aan de wet laten voldoen. doordat oa. de 4perioden in 2slagen gedaan worden.
hoop dat je er wat aan hebt!

voordelen:
-Is milieu technisch makkelijker aan de wet laten voldoen.
-Een mooier koppelverloop/vermogens verloop is makkelijker haalbaar, dit door de 4 separate slagen/perioden in combinatie met kleppentimeing.
nadeel:
-Meer, noodzakelijke, draaiende delen die vermogen wegnemen. distibutie/kleppen mechanisme.
-Relatief zwaar vliegwiel nodig omdat er 1x in de 2 krukasomwenteling 1 verbranding is.
-Hoge toerentallen is alleen mogelijk met de nodige duurdere/zwaardere delen mogelijk.
2takt (met poorten en mengsmering)
voordelen:
-Relatief meer vermogen door ontbreken van bv kleppen/ditributie en snellere op één volging van
de verbrandingen.
-Een lichter vliegwiel doordat er 1x per 1 krukas omwenteling een verbranding is.
-Goedkope construcie door gebrek aan bv. kleppen,ect
-Hoge toerentallen mogelijk doordat er weinig bewegende delen zijn.
nadelen:
-Een mooi koppelverloop/vermogens verloop is moeilijk haalbaar.
-Is milieu technisch moeilijker aan de wet laten voldoen. doordat oa. de 4perioden in 2slagen gedaan worden.
hoop dat je er wat aan hebt!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS




