problemen met wolverine
problemen met wolverine
Zijn er soms nog wolverine rijders die problemen hebben met de pon.
Het is mijn 2e wolverine die via de ontluchting zijn pon-olie naar buiten zwiert.
Volgens de dealer is dat omdat ik teveel op de baan rij.
Dit kan opgelost worden door een opvangbakje te voorzien die de olie opvangt, en bij stilstaand voertuig kan dan de olie teruglopen.
Het is mijn 2e wolverine die via de ontluchting zijn pon-olie naar buiten zwiert.
Dit kan opgelost worden door een opvangbakje te voorzien die de olie opvangt, en bij stilstaand voertuig kan dan de olie teruglopen.
Laatst gewijzigd door geertvq op vr 10 apr, 2009 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Re: problemen met wolverine
Heb je een 350 of 450 ??geertvq schreef:Zijn er soms nog wolverine rijders die problemen hebben met de pon.
Enkele weken was ik volgens hem de enige met dit probleem, en nu opeens na vele klachten van mij zouden er zo nog rondrijden.
Graag een reactie a.u.b.
Wat bedoel je met pon ??
I 'm one of the two AKRA brothers
ik heb een 350
en ja hier zeggen we de pon maar ik geloof dat het eigenlijk tandwielhuis is.
Op de achteras waar de cardan zorgt voor de overbrenging op de wielen.
en ja hier zeggen we de pon maar ik geloof dat het eigenlijk tandwielhuis is.
Op de achteras waar de cardan zorgt voor de overbrenging op de wielen.
Mijn 450 lekt olie aan de achterkant...
Heb jij misschien een foto van de olie, zoja dan kan ik zeggen of het bij mij misschien hetzelfde is.
Heb jij misschien een foto van de olie, zoja dan kan ik zeggen of het bij mij misschien hetzelfde is.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
De mijne lekt ( voorlopig ) nog niet , dus ik kan er niet over meepraten .Boncari schreef:Mijn 450 lekt olie aan de achterkant...
Ik ben dan ook nog maar 3 maanden aan 't rijden .
Mijn vorige had het na 2 maand en deze al na 18 km.
oei dit lees ik niet zo graag ik heb van zojuist de papieren van mijn nieuwe wolverine 350 ik hoop dat ik er meer geluk ga bij hebben
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Wat is de oorzaak van die lekken ?
Dat is toch niet normaal ,ik heb 2 jaar garantie gekregen bij de Jos Dolphijn , dus als ik ook maar 1 lekske vindt zal dat in orde gebracht worden op kosten van Yalmaha .
Ik heb een speciale brief aangekregen van Dieteren , de importeur van Yamaha Belgie , met de mededeling dat ik een totale waarborg heb gedurende 1 jaar op alle onderdelen van het toestel .
Toen ik vorige week bij mijnen dealer kwam , stonden daar 5 splinternieuwe raptors en nog enkele andere Quads .
Ik denk dat em 2 jaar garantie kan geven omdat em zo een hoge omzet heeft van Quads en cross motoren .
Hij is dan ook de enige met een speciaalzaak van cross materiaal in de omtrek , en dit al sinds vele jaren .
Dat is toch niet normaal ,ik heb 2 jaar garantie gekregen bij de Jos Dolphijn , dus als ik ook maar 1 lekske vindt zal dat in orde gebracht worden op kosten van Yalmaha .
Ik heb een speciale brief aangekregen van Dieteren , de importeur van Yamaha Belgie , met de mededeling dat ik een totale waarborg heb gedurende 1 jaar op alle onderdelen van het toestel .
Toen ik vorige week bij mijnen dealer kwam , stonden daar 5 splinternieuwe raptors en nog enkele andere Quads .
Ik denk dat em 2 jaar garantie kan geven omdat em zo een hoge omzet heeft van Quads en cross motoren .
Hij is dan ook de enige met een speciaalzaak van cross materiaal in de omtrek , en dit al sinds vele jaren .
Volgens de dealer Bakens Benelux Service en dieteren is dat omdat ik teveel op de baan heb gereden.
Dikke zever is dat. Mijn vorige had da ook, oorzaak onbekend. En nu heb ik da met mijn nieuwe ook en zou dat de oorzaak zijn. Maar ik denk dat er meer aan de hand is dan ze willen toegeven. Aan de hand van het chassisnr ben ik te weten gekomen dat mijn vorige bouwjaar 2007 was. Nu verkopen ze me zogezegd een nieuw model, jaja weer nen 2007. Denk dat daar ergens het probleem zit. Die vorige ook 1 jaar en 4 maand oud en de lager van de krukas breekt. Gevolg motor kapot, en bij dieteren zeiden ze sorry maar geen garantie of tussenkomst. Ik heb stilaan mijn buik vol van yamaha quads, en dan maar zeggen dat ze slecht verkopen. Niet moeilijk op die manier.
Dikke zever is dat. Mijn vorige had da ook, oorzaak onbekend. En nu heb ik da met mijn nieuwe ook en zou dat de oorzaak zijn. Maar ik denk dat er meer aan de hand is dan ze willen toegeven. Aan de hand van het chassisnr ben ik te weten gekomen dat mijn vorige bouwjaar 2007 was. Nu verkopen ze me zogezegd een nieuw model, jaja weer nen 2007. Denk dat daar ergens het probleem zit. Die vorige ook 1 jaar en 4 maand oud en de lager van de krukas breekt. Gevolg motor kapot, en bij dieteren zeiden ze sorry maar geen garantie of tussenkomst. Ik heb stilaan mijn buik vol van yamaha quads, en dan maar zeggen dat ze slecht verkopen. Niet moeilijk op die manier.
Ik heb even een mailtje weggedaan naar yamaha, ben benieuwd wat voor antwoord ik terug krijg.
Ik heb (nog) geen wolverine, maar wil er eentje aanschaffen, dus wil ook wel even weten hoe dat zit...
Ik heb (nog) geen wolverine, maar wil er eentje aanschaffen, dus wil ook wel even weten hoe dat zit...
Aan alle wolverine rijders
De choke hendel boven op het stuur staat die open als de hendel naar boven gericht staat (dus kabel staat niet gespannen)
of is het omgekeerd (kabel gespannen choke open)
Ik denk dat ik mijn eerste naftbak volledig met choke open heb gereden ,heb maar 72 km gereden met volle naftbak denk toch dat dit een beetje weinig is
De choke hendel boven op het stuur staat die open als de hendel naar boven gericht staat (dus kabel staat niet gespannen)
of is het omgekeerd (kabel gespannen choke open)
Ik denk dat ik mijn eerste naftbak volledig met choke open heb gereden ,heb maar 72 km gereden met volle naftbak denk toch dat dit een beetje weinig is
Je moet de hendel indrukken zodat die in dezelfde richting staat als het stuur.
72km met volle tank is vrij normaal, je gewone tank is 11 liter en dan nog reserve van 4 liter.
Ik mag blij zijn als ik meer dan 80km met een tank doe! en mijn quad is al ingereden...
72km met volle tank is vrij normaal, je gewone tank is 11 liter en dan nog reserve van 4 liter.
Ik mag blij zijn als ik meer dan 80km met een tank doe! en mijn quad is al ingereden...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Ik doe tussen de 90 en 100km. met een tank zonder reserve .Boncari schreef:Je moet de hendel indrukken zodat die in dezelfde richting staat als het stuur.
Met reserve bij een130 km.
boncari zal er dan ook meer mee crossen of aanhangers verslepen oid.
Mijn extra grote KittyCat
ja boncari ge hebt gelijk met de hendel,ik vol getankt en ben nu al iets over de 100 km en hij is denk ik voor 2/3 leeg dus het zal wel rond de 130 à 150 km liggen