Dat is dus een elektro turbo? Hoop dat het rendemend goed is wat dat trekt wat stroom
Ruud

Batterij sneller leeg dan dat de bashan kan laden schat ik, is ook al een discussie geweest op motorforum, veel powerverlies omdat de motor zwaarder moet trekken om de batterij vol te houden. Zeker als het ontwikkeld is voor auto's zul je wss een xtra alternator moeten bijzetten. op mijne was een elektrisch oliepompje( ze bestaanCharger69 schreef:Daar ben ik nu ook eens benieuwd naar wat dat gaat geven
het is ook geen turbo he, ik gebruik m alleen om geforceerde lucht (meer mengsel) door de carb te blazen als je het filmpje kijkt zie je dat ie werkt op een oud scooter accu tje 5 of 6 amp, en daar blaast ie al.FLIPmode schreef:Batterij sneller leeg dan dat de bashan kan laden schat ik, is ook al een discussie geweest op motorforum, veel powerverlies omdat de motor zwaarder moet trekken om de batterij vol te houden. Zeker als het ontwikkeld is voor auto's zul je wss een xtra alternator moeten bijzetten. op mijne was een elektrisch oliepompje( ze bestaanCharger69 schreef:Daar ben ik nu ook eens benieuwd naar wat dat gaat geven) al genoeg om de baterij na een half uur leeg te trekken. Ik zit wel nog met een stator op de krukas op mijn oud barrel, maar ik denk dat de bashan op het zelfde principe werkt. Kort gezegd : leuk om te proberen maar ik denk dat het niet opbrengt wat het verbruikt, anders stond al overal een elektrische turbo op.

ja ik snap wat je zegt,FLIPmode schreef:Als je het minste voordeel eruit wilt halen zul je toch met een gesloten systeem moeten werken,wil je geen lucht zomaar wegblazen. Zoals jij het tekent wordt de lucht "bij geblazen" in de filter, bij 5000 toeren doet uw blokje zo een 1250 inlaatslagen, voor 200cc is dat 250l lucht/min is zo een kleine 4 liter per seconde. In uw open systeem gaat de motor zijn lucht gemakkelijker door de filter trekken en zal de pomp niet genoeg kunnen bijgeven gewoon omdat hij zoveel nodig heeft.En dan moet ge het nog toerenafhankelijk maken(harder draaien bij meer toeren enz..) , anders zit de buis bij 8000 toeren meer in de weg dan dat ie goed doet. Moet toerenafhankelijk zijn omdat uwe a/f moet kloppen . Het kan met andere woorden niet zijn dat uw pomp bij 5000 alles geeft, en dat ge daarop uw sproeiers afsteld want dan klopt niet meer als ge 8000 en meer gaat draaien. En als ge het volledig gesloten maakt dan moet de motor de pomp "aantrekken" om alleen maar aan lucht te komen en dat is ook niet goed.
Maar proberen doet niemand kwaad en daar zijn de beste uitvindingen uitgekomen ,dus ik zou zeggen proberen en knutselen!
ps: om in verhouding te blijven; een echte turbo doet zo een 200 000 toeren per minuut en gaat van 20 000 naar 150 000 op enkele seconden , een elektromotor met 20 000 toeren/min max is al een mooie prestatie.

Dat even buiten beschouwing gelatenhardcorechaam schreef:denk niet dat een door de uitlaat aangedreven turbo gaat werken op een bashan. dan moet je allemaal irritante pijpen enzo gaan trekken en er zal toch niet veel veranderen door die turbo want dat 200cc blok kan toch niet veel meer aan.