vragen over straatgebruik can-am renegade-outlander-tgb

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
tonnetje
Toeschouwer
Toeschouwer

vragen over straatgebruik can-am renegade-outlander-tgb

Bericht door tonnetje »

hallo ben nieuw hier en ga een quad aanschaffen kom van de veluwe in nederland
heb hier en daar al geinformeerd mijn keus valt op 2 merken met een best prijsverschil de can-am 500-800 renegade-outlander
of de tgb quad blade 425 of 425 target sport aangezien de 500 versie op zich laat wachten :?
mijn voornemens zijn na aanschaf grotere velgen met wegbanden en verlagen omdat ik er alleen maar op de geasfalteerde straten mee ga rijden en af en toe een zandpad
dan mijn vragen als leek
is een can-am 500-800 te verlagen door speciale verlagingskits hiervoor en waar te verkrijgen
en het verbruik van een can-am ten opzichte van tgb is dat beter of slechter ? want las dat de tgb niet echt zuinig met benzine omgingen opt forum
wie heeft er verbruiksgegevens van de modellen die ik beschreef en rij/onderhoudskosten ervaringen
alle info is welkom ook van de can-am outlanders
bij voorbaat dank een toekomstig quad rijder
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Re: vragen over straatgebruik can-am renegade-outlander-tgb

Bericht door cyberdrone »

Er zullen wel verlagings kits bestaan voor beide merken, al hoewel je hier eigenlijk wel spreekt van echte off-road quads .. ik denk dat je hier gewoon een beetje zal moeten zoeken, de prijzen zullen ook weer verschillen naar gelang het merk en qualiteit van de veren. Velgen en baanbanden zijn er zeker te vinden, ook hier weer een groot verschil in prijs ..

Qua verbruik weet ik van co-rijders met can-am dat een outlander en renegade niet echt zuinig is, ik hoor soms van een gemiddeld verbruik van 15l/100km, maarja, hier kun je naar gelang je rijstijl misschien ook wel wat aan doen, maar verwacht geen wonderen .. t'zijn nu een maal slikkertjes die can-ams. Voor de zuinigheid moet je zeker geen 4x4 quad aanschaffen want die verbruiken automatisch meer dat een manueel geschakelde 2x4.

Als je echt een zuinige wil kijk dan eens naar Kymco, die hebben ook een reeks 2x4 en 4x4 en naar wat ik gehoord heb zijn die modellen wel wat zuiniger dan TGB en Can-am. Ook wat goedkoper in prijs als ik me niet vergis.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Danny
Quadrider
Quadrider

Re: vragen over straatgebruik can-am renegade-outlander-tgb

Bericht door Danny »

Mijne outlander zit ongeveer op 10-12 liter. Maar dit is wel alleen offroad dus op de baan zal het wel een beetje minder zijn.
2008 Can am outlander 800 max
Plaats reactie