Uitlaat Raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Raptor 179
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 feb, 2009 12:54

Uitlaat Raptor 700

Bericht door Raptor 179 »

Ik zou een andere uitlaat willen steken onder men Raptor 700. Ze hebben me verteld dat een Leovinci een goede is nu zou ik graag weten of dit ook zo is en of er misschien nog betere en/of andere zijn en wat ik dan nog best aan men quad verander om hem nog beter te laten gaan. Misschien ieemand ervaringen met een doma uitlaat?
Grasshopper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 17 mar, 2009 20:14
Locatie: Sint-Katelijne-Waver

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door Grasshopper »

Wat is het prijskaartje dat je er wilt aangeven ?

Ikzelf heb een domo uitlaat. En ben er zeer content over.

Nu als je voor leovince gaat ga je al direckt veel geld moeten aan uitgeven, maar kwalitatief is die zeer goed en zeer mooi geluid.



Peace
Xplosive-Crew
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door Steffen »

ik denk dat doma en leovincie van kwaliteit en afwerking niet veel verschillen.
Ik zelf rij met doma en ik ben er heel tevreden van, het geluid is niet associaal en de afwerking is ook goed.
Als je een andere uitlaat op je raptor steekt dan moet je deze zeker combineren met een powercommander, zodat je de juiste afstelling hebt voor je motor.
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Raptor 179
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 feb, 2009 12:54

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door Raptor 179 »

had iets van een goei 1000euro in gedachten met powercommander.
Gebruikersavatar
pierre nukem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
Locatie: beverst

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door pierre nukem »

hey

ik heb zelf een doma en klinkt echt heel mooi :D . het is ven de beste uitlaten die je kan kopen. of een yoshimura. klinkt ook zeer mooi :applaus: maar die is iets prijziger.

grtzzz
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****

* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door shy fx »

Weet je wat het is, je kan tegenwoordig niet meer zeggen van die is beter dan die enzo, daar bedoel ik mee dat er qua vermogen winst bijna geen verschil meer is tussen veschillende uitlaat merken.

Je hebt Yoshimura, CT, DMC, GYTR, HMF, Trinity, Alba en ga zo maar door. De prijs hangt af van het merk er zal ook wel wat kwalitiet verschil in zitten, natuurlijk.

Het geluid is bijna van allemaal het zelfde als de DB killer er uit is (dus als je een uitlaat koopt haal de DB killer er uit :D ).

Nu gaat het er een beetje om wat vind je een mooie uitlaat en waar wil je mee gezien worden.

persoonlijk vind ik die FP en de Doma uitlaat helemaal niks, daar rijd bijna iedereen mee omdat die makkelijk te krijgen zijn in NL. Qua prestatie zal hij het zeker goed doen daar twijfel ik niet aan maar ik had liever iets wat bijna niemand heeft. Ik heb zelf een Yoshimura RS7 full titanium systeem prijs in NL (€1200 +++) er op liggen, echt een geweldige uitlaat(vind ik). Ik heb hem via ebay.COM in de US besteld ik was voor de uitlaat + belasting en invoerrechten €670,- kwijt, dan heb je dus een uitlaat die niemand heeft.

Ik zag dat je budget €1000 is voor een powercommander(PCIII) en een nieuwe pijp. Die PCIII koop je voor €300(niet meer)bij http://www.quadwinkel.nl misschien is hij ergens andere nog wel goedkoper. Dus dan hou je nog €700 over voor een pijp.
dan kan je iedere pijp kopen die je wilt, als je hem besteld in amerika.

Je hebt van die setjes, een volledige pijp met intake kit(meer lucht) en een brandstof regelaar geen PCIII maar een ander merk(zijn ook heel goed moet je maar over lezen opt internet) voor rond de $650,- dus omgerekend €490 + 75 verzend + €12,50 invoer + 19% belasting over €490 = €93,10 totaal = €670,60 voor een heel setje (uitlaat, intake en brandstof systeem) dan hou je dus nog €329,40 over, voila zo simpel is het


als je vragen hebt stuur maar een berichtje

tjuuss
Raptor 179
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 feb, 2009 12:54

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door Raptor 179 »

Van harte bedankt voor de zeer interessante info.

Als je nu een andere uitlaat steekt en je veranderd voor de rest niks aan je quad (dus geen powercommander of dergelijke) wat kan dit dan tot schade aanrichten?
shy fx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 06 feb, 2006 17:52
Locatie: Zutphen

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door shy fx »

Dat te arm staat dus te weinig benzine dus te weinig smering dus dan word hij te heet en slijt je cilinder sneller

Powercommander of zoiets, ze zijn er dus ook van andere merken is een must voor je quad zelf als je alleen rijd zonder luchtfilter deksel.

tjuuss
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door Danny »

Ik hab onder mijne raptor een "HMF balance" uitlaat gehad maar maakte net iets teveel lawaai vond ik maar wel een heel mooi diep geluid (hebben der al veel naar die uitlaat staan kijken toen).
Ik had die besteld bij atvgalaxy uit amerika en de prijs viel heel goed mee. En dan hebt ge hier ook een weinig geziene uitlaat want ik denk niet dat ge die in belgie ofzo kunt kopen
2008 Can am outlander 800 max
Gebruikersavatar
pierre nukem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2008 21:54
Locatie: beverst

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door pierre nukem »

idd,

als je quad standard is, is er gaan probleem.
maar als je een uitlaat of dergelijk verander dat
iets temaken heeft motorisch zou ik je toch aanraden
een power commander te steken.
als je een andere uitlaat steekt
moeten je kijken hoe je cdi afgesteld staat.

grtzzzz
***** LouD PipeS, SaveS LiveS *****

* * * NO Risk NO fun, live fast DIE Young * * *
Gebruikersavatar
streetdevil
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: di 24 okt, 2006 18:41
Locatie: Merelbeke

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door streetdevil »

Ik heb een Yoshimura RS 7 zitten op mijn Raptor 700 SE, enorm tevreden van... Het geluid en de prestaties!
Sowiso gekoppeld aan een powercommander, mapje laden vanop internet of op testbank laten afstellen, en geef maar gas...
Met die 1000€ budget zou ik gewoon ene kiezen van de bekendste merken(competitie) en die je het liefst zou willen op je quad.... :p
Voor mij is Yoshimura de top! :buig:

Afbeelding
Make way 4 some Yoshimura power !
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 19:26
Locatie: Herdersem (Aalst)

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door B j o r n »

ik heb een ct -racing onder de quad zitten
zeer tevreden van de prestaties , mooi diep lawaai
ook van de vs laten overkomen
heb er hier nog geen enkele mee zien rondrijden
je moet zeker een fuel controller gebruiken !!

de uitlaat staat te koop en niet om dat ik er niet tevreden van ben maar ben de quad terug orgineel aan het zetten
voor te verkopen

groetjes Bjorn
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
raptorboy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 25 jul, 2004 11:24
Locatie: hasselt

Re: Uitlaat Raptor 700

Bericht door raptorboy »

het schijnt als u powercommander ni te goei is afgesteld da g zelfs u hele motor nr de haaien kunt ryden is da waar ? ben zelf ook voor een uitlaat aan ht kijken en denk da ik voor de leovinci ga gaan . vind hem zeer mooi en het geluid is zalig
I live my life a quarter mile at a time...For those 10 seconds or less, I'm Free!
Plaats reactie