Tandwielverhouding Raptor 660R
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
Tandwielverhouding Raptor 660R
K heb zelf gekeken bij mij Raptor en er ligt nu 13 tanden voor en 40 tanden achter op. Volgens mij is dat origineel
Aangezien ik echt een "Straat" Raptor heb en deze zelde onverhard zal zien wil ik dat hij iets harder rijdt (rijdt nu 110 maar met veel te veel toeren ) en minder toeren maakt.
Ik weet dat je voor dan een groter tandwiel moet monteren en achter een kleinere, alleen is de keus (vooral van het voorste tandwiel) nogal groot, de extreemste situatie is voor een van 18 tanden en achter een van 32. Alleen weet ik dan dus niet wat de gevolgen hiervan zullen zijn
Moet ik dit doen of voor de gulde middenweg gaan?
Wat raden jullie me aan
Greetz Johnny
Aangezien ik echt een "Straat" Raptor heb en deze zelde onverhard zal zien wil ik dat hij iets harder rijdt (rijdt nu 110 maar met veel te veel toeren ) en minder toeren maakt.
Ik weet dat je voor dan een groter tandwiel moet monteren en achter een kleinere, alleen is de keus (vooral van het voorste tandwiel) nogal groot, de extreemste situatie is voor een van 18 tanden en achter een van 32. Alleen weet ik dan dus niet wat de gevolgen hiervan zullen zijn
Moet ik dit doen of voor de gulde middenweg gaan?
Wat raden jullie me aan
Greetz Johnny
Re: Tandwielverhouding Raptor 660R
hey ,
heb ook een raptor 660
en had voordien een 14/40 opzitten ,
k'heb onlangs een nieuwe kettingset geplaatst en er zit sedert een 3 tal weken een 15/40 op .
en ben vandaag zelfs nog een 39 gaan halen voor achteraan .( nog niet geplaatst)
is werkelijk een wereld van verschil .
grtz fazerke
mijn advies : met standaard motor zou ik niet groter dan 15 gaan vooraan ,
in vijfde versnelling trekt mijn quad niet meer door ,
snelheid blijft hetzelfde als in vierde enkel met minder toeren .
heb ook een raptor 660
k'heb onlangs een nieuwe kettingset geplaatst en er zit sedert een 3 tal weken een 15/40 op .
en ben vandaag zelfs nog een 39 gaan halen voor achteraan .( nog niet geplaatst)
grtz fazerke
http://www.quadrebels.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja das geloof ik standard(13t - 40t). Maar hoezo rijd hij maar 110 heb je kleinere achterbanden ofzo.
Ik reed namelijk met de standard banden maat van de 660 130km en met een maat groter 140km.
en dan was hij nog helemaal standard.
Als jij met standard banden 110 rijd dan denk ik dat er iets mis is met de blok ofzo misschien een keer tijd
voor een nieuwe zuiger ofzo.
groetjes.
Ik reed namelijk met de standard banden maat van de 660 130km en met een maat groter 140km.
Als jij met standard banden 110 rijd dan denk ik dat er iets mis is met de blok ofzo misschien een keer tijd
groetjes.
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
Hoi bedankt voor je reactie, maar ik heb idd kleinere straatbanden jah, en ik heb zo toch ook wel m'n twijfels bij m'n tellershy fx schreef:Ja das geloof ik standard(13t - 40t). Maar hoezo rijd hij maar 110 heb je kleinere achterbanden ofzo.
groetjes.
Mijn Raptor loopt als een zonnetje echt super, zit een complete Van Hasselt uitlaatsysteem onder en is zeer netjes afgesteld hierop, niets mis mee is motorisch 100%
Greetz Johnny
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
fazerke schreef:hey ,
heb ook een raptor 660
grtz fazerke
Hoi bedankt voor je reactie
Mijn Raptor is niet geheel standaard motorisch, er zit namelijk een compleet uitlaatsysteem van Van Hasselt op en de carburateurs en luchtfilter zijn hierop aangepast
Dus dan ben ik benieuwd wat je dan adviseerd Maar waarom zou je niet groter gaan vooraan dan 15 Tanden, raak je dan teveel trekkracht kwijt
Greetz Johnny
yeps ,
als ik doortrek in 4de haalt hij makelijk de 110 à 115 km/h
dan over naar 5de en daar haalt hij bijna niets meer op draait enkel wat minder toeren .
mijn motor is wel nog volledig standaard en met originele uitlaat ,
met vooraan kenda scooterbandjes 150-70-10 en achter kenda speedracer banden maat 20-11-9
zelfs met mijn 14-40 was 120 km/h toch al bijna de maximum op mijn gps .
grtz fazerke
als ik doortrek in 4de haalt hij makelijk de 110 à 115 km/h
dan over naar 5de en daar haalt hij bijna niets meer op draait enkel wat minder toeren .
mijn motor is wel nog volledig standaard en met originele uitlaat ,
met vooraan kenda scooterbandjes 150-70-10 en achter kenda speedracer banden maat 20-11-9
zelfs met mijn 14-40 was 120 km/h toch al bijna de maximum op mijn gps .
grtz fazerke
http://www.quadrebels.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadracer
ik heb een tijdje met 15/38 gereden met baanbanden en men top was een 137km/u was ook niet standaart had een white brother lijn met outerwear luchtfilter liep super alleen spijtig van het lawaai.
grtz jelle
grtz jelle
raptor 660 power
het komt dus door je banden, toen ik kleinere straat banden op mijn raptor 700 had reed hij ook maar 110 en hoog in de toeren.
dat reed gewoon niet fijn dus heb ik er weer normale banden op gelegd.
ik denk als je het voor tandwiel van 13t naar 15t doet dat je weer normaal rijd.
ik denk als je het voor tandwiel van 13t naar 15t doet dat je weer normaal rijd.
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
Oke, en dan aan het achterste tandwiel niets doen dan
shy fx schreef:het komt dus door je banden, toen ik kleinere straat banden op mijn raptor 700 had reed hij ook maar 110 en hoog in de toeren.
ja de achterste gewoon zo laten.
je kan ook altijd ff een dealer bellen.
maar als je van het voortandwiel 15t maakt zal je een top van rond 125/130 hebben.
maar als je van het voortandwiel 15t maakt zal je een top van rond 125/130 hebben.
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
Maar rijdt je dan met een beetje normale toeren of jaag je de raptor ver over z'n toeren?
Want dat is nou net wat ik niet wil, gewoon 120/130 max en dan met rustig toerental, als dat mogelijk is
Want dat is nou net wat ik niet wil, gewoon 120/130 max en dan met rustig toerental, als dat mogelijk is
shy fx schreef:ja de achterste gewoon zo laten.
ja als je dan op top rijd bv 130 dan rijd hij niet met 5000 toeren maar eerder met 7000 ofzo, dus bijna bij de top van je toeren maar hij gaat niet over de toeren heen. als je 130 wilt rijden met 4000/5000 toeren dan mag je er nog wel een groter tandwiel op gooien.
- John Raptor 660R
- Toeschouwer
Weet iemand wat r gebeurt als je alleen het achterste tandwiel kleiner maakt en de voorste (in mijn geval 13 tanden) Origineel laat Want misschien is dat wel een idee
Greetz Johnny
Greetz Johnny
-
- Quadracer
verander je voorste is sneller gedaan goedkoper en persoonlijk vind ik het beter omdat dit minder gaat slijten hoe groter je tandwiel hoe minder het moet draaien dus minder slijtage.
grtz jelle
grtz jelle
raptor 660 power