controlelampje temparatuur Grizzly 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Ger-Jan
Toeschouwer
Toeschouwer

controlelampje temparatuur Grizzly 660

Bericht door Ger-Jan »

Hallo, sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een grizzly 660, en al enige km probleemloos gereden.
gisteren bij wat warmer weer onderweg geweest en bij aankomst thuis ging mijn temparatuur controle lampje aan.
Heb het contact nog even aangelaten waardoor de ventilator nog even bleef doordraaien.
Vanmorgen wilde ik de quad starten en het controle lampje blijft branden ook als de motor loopt en ook als ik de stekker van de thermosstaat er afhaal.
Wie o wie kan mij helpen
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Re: controlelampje temparatuur Grizzly 660

Bericht door cyberdrone »

Ik ben nu geen technieker, maar is er genoeg koelvloeistof in de radiator ? Heb je al eens gekeken of de radiator proper is ? Vele quad rijders reinigen hun radiator niet voldoende na een off-road rit waardoor er nog modder tussen de koelribben blijft zitten, en zo geraakt hij niet voldoende afgekoeld. Ik heb ook al menig radiatoren gezien waar de koelribben scheef staan (soms van met een te hoge druk op de radiator te spuiten ..)
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ger-Jan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Ger-Jan »

Koelwater zit er genoeg in.
inderdaad is achterkant van de radiator vol met zand maar na een nacht afkoelen zou toch het lampje uit moeten zijn.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ger-Jan schreef:Koelwater zit er genoeg in.
inderdaad is achterkant van de radiator vol met zand maar na een nacht afkoelen zou toch het lampje uit moeten zijn.
Als de quad een nacht heeft stil gestaan, en het lampje pinkt nog steeds vanaf je het contact opzet denk ik dat het een technisch probleem is, een slecht contact ofzo. Misschien toch best eens bij een dealer binnenstappen om raad.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
thecrack
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door thecrack »

even de termostaat nakijken. Soms kan deze wel blijven "hangen".

Klopt er eens op met een zachte hammer.
Ger-Jan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Ger-Jan »

Het probleem is opgelost :idea:
Er was een kabelbreuk in de aansluiting op de termostaat bovenkant motorblok.
Paasen gered kan weer rijden
bedankt voor de reacties
Plaats reactie