Yoshi uitlaat en k&n materieel

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Yoshi uitlaat en k&n materieel

Bericht door Sg6 »

Ben dus sedert kort trotse bezitter van een yoshi full exhaust en een powerlid met outherwear en luchtfilter van k&n. Heb hiervoor de naald in de 3e stand geplaatst en een dynosproeier van 155 genomen. Heb goede resultaten. Geen gesputter en geschiet. De uitlaat maak een mooi geluid. (binnenkort te beluisteren) Maaaaaar ik vindt dat hij tov origineel niet sneller gaat. Heb vorig weekend samen met maat gaan rijden en ik moet zeggen ik ree achter en hij trok em helemaal open en hmmmmm ik kon mee en da is het ook. wou niet inhalen, onmogelijk zelfs. Heb dan geprobeerd met optrekken en hmmmmmmmm we reden beide in 3e vitesse want in stilstand kan dit nie lukken omdat ieder anders aanzet. Ik had geen voorsprong, niet te kloten. Kon gewoon mee maar had nie meer vermogen dan voordien als ik het mij vraag. Nu geen pb volgende week ben ik richting goes, dynotest gaan doen. Ik laat nog wel weten hoe het er ging. Fotos van de uitlaat en dergelijke volgen nog.

greetzzz
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Raar dat er nog geen vermogenwinst is! En dan nog een Yoshi...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Lijkt me ook onmogelijk, zal wel niet goed afgesteld staan :) Maar binnenkort die Dynojet, dan ga je knallen :D
bart
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 01 okt, 2003 16:56
Locatie: honolullu

Bericht door bart »

wanneer moet je er heen voor de dyno,ik zou eigenlijk nu zaterdag gaan maar heb het 2 weken op geschoven
www.kicker.nl
car audio power
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Denk dat hij dan te rijk staat. Had ik eerst ook met filterkap eraf, je hele topsnelheid stort dan in.

Je moet hem straal voorbij gaan met de Yoshi.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

bart schreef:wanneer moet je er heen voor de dyno,ik zou eigenlijk nu zaterdag gaan maar heb het 2 weken op geschoven
volgende week zaterdag 29/05/04 15u
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Is hij ook gejet daar?
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Ralph schreef:Is hij ook gejet daar?
ja die is opnieuw gejet daar.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

En, welke instellingen? Naald? Mainjet? Pilot screw?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

naald op de 2e stand en mainjet van 150 de pilot screw heb ik hem zien draaien maar oeveel???????
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Mijn conclusie is dan dat het vooral aan de naald lag die nog steeds te arm stond ipv te rijk?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Sg6 schreef:heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.
Ik ik dat geweten, ik ben er ook geweest zaterdagmorgen om mijn quad te halen. Prima man hé die Ruud of is het Rinus die het gedaan heeft ?

Test nu nog maar eens tegen je vriend, je zal versteld staan ! Vooral het koppel zal het verschil maken in het rijden.

Wij zaten wat met problemen bij het testen. De quad is zo heftig geworden dat ie staat te springen op de rollen en slipt te veel, zelfs met baanbanden. Konden dus niet echt betrouwbaar meten. Zitten rond de 45 Nm koppel ! We zitten wel met wat pk verlies sedert oktober, dan zaten we op 47 nu op 44 pK, dit kan wat compressieverlies zijn, of ook wel de hogere luchttemperatuur. Maar het koppel is en blijft fenomenaal !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

No Limit YFZ schreef:
Sg6 schreef:heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.
Ik ik dat geweten, ik ben er ook geweest zaterdagmorgen om mijn quad te halen. Prima man hé die Ruud of is het Rinus die het gedaan heeft ?

Test nu nog maar eens tegen je vriend, je zal versteld staan ! Vooral het koppel zal het verschil maken in het rijden.

Wij zaten wat met problemen bij het testen. De quad is zo heftig geworden dat ie staat te springen op de rollen en slipt te veel, zelfs met baanbanden. Konden dus niet echt betrouwbaar meten. Zitten rond de 45 Nm koppel ! We zitten wel met wat pk verlies sedert oktober, dan zaten we op 47 nu op 44 pK, dit kan wat compressieverlies zijn, of ook wel de hogere luchttemperatuur. Maar het koppel is en blijft fenomenaal !
ik heb die oudere man gehad. Heb zelf een handje toegestoken met het demonteren van alles. heb nu ook ne keer getest mijn mijn maat en in topsnelheid ga ik er niet voor. we zijn evenredig zou ik zeggen. In optrekken kan hij het wel vergeten en vooral als ik op terrein rij! Hij heeft wat koppel te weinig om mee te komen met mij. Mss dat mijn volgende stap de join eruit nemen zal zijn (halveren) om zo meer compressie te krijgen. We gaan er nog eens over slapen en tijd heb ik genoeg. mijn quad staat vanaf woensdag 6weken stil wegens ik geopereerd moet worden.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja topsnelheid zal nooit een pak schelen hoor wanneer je uitlaat gaat veranderen etc... was bij m'n yoshi ook, VEEL meer koppel, maar weinig top erbij... maar dat heb je ook niet nodig vindt ik, als je topsnelheid wilt, moet je een 15tands steken vanvoor :wink:

Is hier ook zo, top ligt hetzelfde, maar qua koppel op de grond mag je het vergeten, is ook niet meer dan logisch.

veel beterschap!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie