vanavond maar is wat onderhoud aan mijn bashan:P

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

vanavond maar is wat onderhoud aan mijn bashan:P

Bericht door hardcorechaam »

heey,
ik ga vanavond mijn agm bashan 200 maar weer is onderhouden, ik heb gisteren al gezien dat mijn achter remschijf helemaal los zit (kan gewoon alle kanten op bewogen worden) en zal mijn snelheids meter maar is proberen te maken, ga ook al de punten en oplossingen die op dit forum staat ook maar gelijk na kijken. weet iemand of een powerfilter helpt voor de prestaties van de bashan?
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Re: vanavond maar is wat onderhoud aan mijn bashan:P

Bericht door boss Adly »

Ja dat helpt

neem een filter van twinair ofzo, deze zijn goed en toch genoeg lucht doorlatend.
Groetjes thuis!

:D
Robashan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robashan »

Je remschijf zit waarnschijnlijk los omdat de as moeren (rechts naast de schijf) niet vastzitten. Draai deze maximaal aan met eventueel wat loctide. Controleer ook je achtertandwiel, of daar geen speling op zit, zo ja dan de de moeren verder aandraaien als dat lukt. :idea:

Open luchtfilter scheeld wel. In combinatie met een open uitlaat en een grotere sproeier valt er wel meer uit te halen. :applaus: Mits je de gashendel volledig kan benutten. Ik post daarover nog wel een uitleg met foto`s.

Als je de luchtfilter plaats hou dan rekening dat je een grotere sproeier nodig hebt.

:quad: Mazzels :quad:

Rob
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

Robashan schreef:Je remschijf zit waarnschijnlijk los omdat de as moeren (rechts naast de schijf) niet vastzitten. Draai deze maximaal aan met eventueel wat loctide. Controleer ook je achtertandwiel, of daar geen speling op zit, zo ja dan de de moeren verder aandraaien als dat lukt. :idea:

Open luchtfilter scheeld wel. In combinatie met een open uitlaat en een grotere sproeier valt er wel meer uit te halen. :applaus: Mits je de gashendel volledig kan benutten. Ik post daarover nog wel een uitleg met foto`s.

Als je de luchtfilter plaats hou dan rekening dat je een grotere sproeier nodig hebt.

Rob
oke, ik zou de foto's graag zien :D maar welke sproeier moet er in? ik heb al veel mensen deze vraag zien stellen maar nog geen duidelijk antwoord gezien.
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

hardcorechaam schreef:
Robashan schreef:Je remschijf zit waarnschijnlijk los omdat de as moeren (rechts naast de schijf) niet vastzitten. Draai deze maximaal aan met eventueel wat loctide. Controleer ook je achtertandwiel, of daar geen speling op zit, zo ja dan de de moeren verder aandraaien als dat lukt. :idea:

Rob
oke, ik zou de foto's graag zien :D maar welke sproeier moet er in? ik heb al veel mensen deze vraag zien stellen maar nog geen duidelijk antwoord gezien.
De sproeier verschilt natuurlijk per motorblok. Maar je kan het beste even alg-moto.nl een mailtje sturen en vragen om een sproeierset. Dan kan je mooi even proberen welke maat het beste is.
Raptor 660 SM
Robashan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Robashan »

Ik heb er nu 117,5 inzitten. Bij de motorzaak hadden ze geen grotere.
Ik ging eigenlijk voor een 120.

De gasnaald staat op de 1 na laagste stand ( ringetje beneden). Gasnaald heeft nog wel wat invloed. Hoe dat precies zat weet ik niet. Met afstellen eerst de grootste sproeier waar hij goed op loopt nemen, en met het gasnaald ringetje bovenin. Daarna ringetje naar beneden en dan kleiner maat. Welke weet ik niet. Dat weten ze bij alg wel.

Anders effe bij mede bashan eigenaren informeren. Dit zou eigenlijk bij leden een functie moeten worden dat je op quad type kan zoeken :qfb:

Groetu,

:quad: Rob :quad:
Plaats reactie