Yoshi uitlaat en k&n materieel

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Vind dat je met je Rino toch een pak meer topsnelheid gekregen hebt anders....
En inderdaad als je meer trekkracht hebt kun je makkelijker een 15tands erop zetten, dan zul je niet al teveel verliezen in acceleratie.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Er zijn slechts twee manieren om topsnelheid te vergroten : tandwielen aanpassen of meer cc's uit blok halen.

Al de rest van tuning werkt enkel op koppel en pk's.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

wat heeft een standaard kfx van koppel ongeveer??
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

No Limit YFZ schreef:Er zijn slechts twee manieren om topsnelheid te vergroten : tandwielen aanpassen of meer cc's uit blok halen.

Al de rest van tuning werkt enkel op koppel en pk's.
inderdaad.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Sg6 schreef:wat heeft een standaard kfx van koppel ongeveer??
Afbeelding

hieruit kan je ongeveer aflezen dat het maximale koppel ergens rond de 6000 tpm optreedt, wat verrekend kan worden naar ongeveer 35Nm koppel.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Je vermogen komt er dus veel eerder in als je het vergelijkt met deze grafiek.
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Hoe komt het dat je door middel van meer cc's meer topsnelheid krijgt?
KFX540
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

omdat je effectief meer brandstof samenperst / verbrand + Groter oppervlakte van cilinder .

Vergelijk het met duw met je hand een quad vooruit of met 2 vingers , wat gaat het makkelijkst ? Tis net het zelfde met de piston .
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik snap het ook niet precies want volgens mij ga je pas sneller als de motor meer toeren maakt.(heel kort gezegd)
Dit doen meer cc niet natuurlijk of bedoelen jullie dat je bij meer cc effectief andere tandwielen steken zonder acceleratie te verliezen? Dan snap ik het wel natuurlijk
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als hij meer kracht heeft kun je de overbrenging weer aanpassen en zo blijft het toerental gelijk.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

kijk dan snap ik het :lol:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

is wel een groot verschil hoor ale ja op grafiek dan he, hier kun je zien dat die geleidelijk aan toe neemt in koppel terwijl op mijn grafiek aan 3200tr/min direct al 32N-m. standaard dus 11N-m, groot verschil dus.

ben hier aan het missen, dit is niet de grafiek van het koppel maar vanhet vermogen dus dit klopt niet wat ik boven gezegd heb. Aan 5000tr/min heb ik een vermogen van 25pk op de grafiek hierboven een vermogen van 23pk. Niet zo emens verschil zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Sg6 op ma 31 mei, 2004 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Is de Yoshi toch niet voor niks geweest :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

heb deze namiddag eens getest wat het verschil is tss originele en de mijne, moet zeggen je voelt in de lage toeren dat ie vooruit wil tov originele. Maar wat ik wel vindt dat is dat dit goedje redelijk kostelijk is voor wat je maar krijgt van resultaat. Is natuurlijk mijn mening he. Ze beweren van ongeveer 8pk winst maar dit is hier niet zo en met testbank resultaat + de optimale afstelling weet je direct hoe laat het is. Ik had eerlijk gezegd meer resultaat verwacht. Zo zie je dat het lawaai altijd meer indruk geeft van sneller optrekken en hogere topsnelheid. Mss een tip voor de mensen die een uitlaat zouden aanschaffen en niet direct DE YOSHI te nemen.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Heb je geen curve van bij Fredriks voor en na de wijzigingen ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie