(ontstekings?) problemen 660R 2001

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Martinc55
Toeschouwer
Toeschouwer

(ontstekings?) problemen 660R 2001

Bericht door Martinc55 »

Ik heb een aantal problemen met mijn Raptor. Ben al aan 't zoeken geweest maar ik zou graag van jullie wat advies en/of directe links hebben naar hopelijk de oplossingen :-)

*De kop is eraf geweest, distributieketting geplaatst volgens handleiding (alles leek in orde en heb heel vorig seizoen gereden). << Hoe kun je deze bijstellen als met de strobo blijkt dat ie toch een graadje of wat verkeerd staat?
*Het 'R' lampje ging/gaat altijd al na een stukje rijden knipperen. << weet nog steeds niet hoe of wat dit inhoudt, hoe kun je dit uitlezen/oplossen? TORS schakelaar is overigens bij de gashendel uitgeschakeld.
*Bij achteruitrijden loopt de quad helemaal slecht en valt geregeld stil << kan iemand mij precies laten zien hoe ik de rev limiter uitschakel? Ik neem aan dat dat het probleem is.
*Vanaf dag 1 ploft de quad regelmatig en na het uitzetten komt er zo nu en dan nog een vlam uit de uitlaat. Voorbocht is altijd al zeer snel roodgloeiend << ik lees dat sommigen dat normaal vinden, maar ik vermoed dat ie te rijk staat. << iemand een manual mbt schoonmaken en afstellen van de carbu's specifiek voor de 660?
*Kleur van de bougie is goed.

Nu was ik laatst gaan rijden en stotterde de quad ineens heftig en viel 't ie gewoon stil en leek het of de olie was overgekookt..
Heb toen ff gekeken maar kon niets zien, accu vervangen, bougie vervangen en een Krieger volledige lijn gestoken (ipv een Rhino slip-on). Stationair start ie gelijk en loopt heel netjes maar als ik ga rijden is er tot ongeveel 2500rpm niets aan de hand maar geef ik gas dan gaat is stotteren en komt ie met pijn en moeite tot ongeveer 5000rpm. << iemand een idee of tips??

In principe moet ik > Carburateurs schoonmaken en (laten) afstellen, Ontstekingstijdstip nakijken, Al die ellendige sensors kortsluiten, Kabelboom nalopen??, Zou het nut hebben een nieuwe CDI erin te zetten? en wat nog meer???
1st gen Raptor 660R
**Krieger, Trailtech, Renthal, Goldspeed, Maxxis, Acerbis, Sinisalo, Scott & Streetlegal**
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: (ontstekings?) problemen 660R 2001

Bericht door JohnBeton »

dat stotteren en stilvallen bij hogeren toeren kan je handrem zijn die blijft hangen of slecht contact geeft ofwel je neutraal of achteruit schakelaar. Kijk die eens allemaal even na.

Dat je voorbocht roodgloeiend wordt zou mij eerder doen denken dat hij te arm staat.
Maar dat hij dan ploft en wat stottert doet me dan weer denken aan een te rijke afstelling, dus dat vind ik maar een rare zaak.

Dat je reverse lampje aangaat kan verschillende oorzaken hebben, het kan ook pinken als je in neutraal staat en je rolantie te hoog staat bv.
Jij hebt het bij het rijden dus zou ik de neutraal en achteruitschakelaars nakijken of er nergens geen slecht contact opzit.
De achteruitschakelaar zit normaal onder je voorste tandwiel.
VooDoodoll
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door VooDoodoll »

Je hebt wel heel veel problemen als ik dat zo hoor .
Zoals john al zei lijkt 1 van uw problemen bij de handrem sensor temaken te hebben , die moet ge dacht ik gewoon uit trekke en dan is die uitgeschakeld
Je wilt dan kosten gaan doen zoals een andere cdi of dergelijk...
Zou je hem dan niet beter gewoon is naar de garage brenge en zien wat zij zeggen ?
Dan kun je het nogaltijd zelf maken als zij je kunnen zeggen waaraan het ligt.

Het is wel duidelijk dat op dit moment uw quad aan het afzien is , dus ik zou hem zo snel mogenlijk eens binnedoen
Lijkt mij het verstandigste
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.

(Er kan mar 1 url in je onderschrift staan :( )
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

doe hem maar eens binnen en laat hem goed afstellen want je hebt je uitlaatlijn verandert en dan moet je de carbu's laten afstellen (andere sproeiers er in) heb je ook een andere luchtfilter gestoken zoniet doe dit dan ook direct dan heb je nog iets meer resultaat van je uitlaat.

grtz jelle
raptor 660 power
Martinc55
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Martinc55 »

Merci voor het meedenken mannen! Tja de laatste tijd is er aan 't quadrijden niet veel aan aangezien ik meer aan 't sleutelen ben dan rijden, maar ja.

Weet er iemand nog een goeie zaak die ervaring hebben met afstellen en dergelijke (in de buurt van Breda) ???
1st gen Raptor 660R
**Krieger, Trailtech, Renthal, Goldspeed, Maxxis, Acerbis, Sinisalo, Scott & Streetlegal**
Martinc55
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Martinc55 »

Morgen weer m'n quadje ophalen ;-) hij staat weer op tijd, er zit een dynojet kit op, de kromme kleppen zijn weer recht en gesteld... pff was een hoop mis toch.
1st gen Raptor 660R
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

raptors uit 2001 hebben toch zowiezo mee problemen meen ik?

greetz
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Scratch schreef:raptors uit 2001 hebben toch zowiezo mee problemen meen ik?

greetz
alleen met de versnellingsbak en starterclutch
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

is het dan sterk afgeraden om die uit 2001 te kopen?

greetz
Martinc55
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Martinc55 »

Om ff hierop in te haken >

Alhoewel ik wel wat 'pech' heb gehad, heb ik toch ook heel veel uurtjes lol beleefd op de quad en heb er absoluut geen spijt van dat ik em gekocht heb.

B.t.w Ik heb zelf nooit problemen (gehad) met de versnellingsbak of startmotor. Merk je denk ik toch wel snel genoeg als je een proefrit gaat maken.

In mijn geval was de laatste eigenaar een beunhaas die aan de quad heeft lopen prullen (lange en korte kop bouten omgewisseld, waardoor 't ie 't schroefdraad uit het blok trok, om maar iets te noemen), stond niet op tijd en nog wat dingetjes. Op de garantie van een sponsor uit R'daal waar ik em gekocht heb hoefde ik overigens niet te rekenen toen... daar ga ik trouwens ook noooit meer heen.
Dit heb ik zelf allemaal weer 100% in orde gemaakt door middel van helicoils, nieuwe pakkingen, etc,etc.

Verder wilde ik deze quad per se op NL kenteken zetten, wat natuurlijk ook het nodige sleutelwerk nodig had. (stadslicht, knipperlichten, waarschuwingslicht, reflector, claxon, verlichte km-teller, demper die <100 db produceert, en een gloednieuwe remklauw a 400 euro met parkeerrem (+ alle kabels en schakelaar).

Al met al zou ik nog liever een 2001 raptor kopen ipv een imitatie uit china al is het maar omdat je zeker weet dat een raptor z'n waarde beter behoudt..
Je moet er in ieder geval wel rekening mee houden dat je het e.e.a van tijd tot tijd zal moeten vervangen maar ik kan me niet voorstellen dat dat met een jongere quad ook niet het geval is..

Ik heb gisteren 320 euro afgerekend bij Brabant Quads voor:
*Schoonmaken carburateurs.
*Ontsteking op tijd zetten.
*'T plaatsen en afstellen van een Dynojetkit.
*Kromme kleppen recht maken / vervangen.
*Kleppen stellen.
*Motorsteun lassen

Dit is overigens voor het eerst in 2 jaar dat ik em wegbreng (maw 160 euro kosten p.jaar = nog geen 14 euro p.mnd)
Maar het is een enorme wereld van verschil hoe netjes 't ie nu loopt, geen 'gaten' tijdens het optrekken, en veel feller!
Money well spent!
1st gen Raptor 660R
keanjes
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door keanjes »

Ik heb ook een raptor uit 2001 zo'n anderhalf jaar nu, motorisch nog helemaal standaard,
op wat kleine dingetjes na (startrelais,koppelingsplaten) geen problemen mee gehad,
rijd goed,schakeld goed,start goed. :)
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hoe groot is de kans bij normaal gebruik dat je een raptor uit 2001 stuk rijd?

greetz
VooDoodoll
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door VooDoodoll »

Martinc55 schreef:
B.t.w Ik heb zelf nooit problemen (gehad) met de versnellingsbak of startmotor. Merk je denk ik toch wel snel genoeg als je een proefrit gaat maken.

!
Nee dat merk je niet , op een dag gaat die gewoon uit versnelling beginne schieten.
Startmotor hetzelfde dat merk je niet tot op een dag ...
Er is een rede waarom yamaha de versnellingsbak vanaf 2002 heeft aangepast...
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.

(Er kan mar 1 url in je onderschrift staan :( )
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

ik ben wel benieuwd hoe ze de ontsteking zouden afstellen :lol:

jammer maar dat kan niet
de ontsteking past er maar op 1 manier in, en is niet verstelbaar
never drive faster then your angel can fly
Scratch
Quadrunner
Quadrunner