enkele vraagjes over m'n LTZ

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
vtske
Toeschouwer
Toeschouwer

enkele vraagjes over m'n LTZ

Bericht door vtske »

Ik heb me een tijdje geleden een occasie quad gekocht bij de quadcentale. Het gaat om een LTZ van 2007. Ik heb er ondertussen al wat km'ter opzitten maar zit toch nog met enkele vragen.

-Als ik op topsnelheid rij, dan rijdt de quad niet zo vlot. Het is moeilijk uit te leggen maar hij gaat goed en houdt dan weer in, gaat goed, houdt weer wat in (bij 118 km/uur)... Dit proces herhaalt zich binnen een paar seconden. Is dit nomaal of niet?

-Mijn LTZ gaat goed vooruit, maar minder als diegene die ik vroeger had. Hier zat wel een andere uilaat en Dyno jet kit op. Geet dit zo'n vershil of is m'n quad toch wat tam.

-Er wordt aan geraden om andere tandwielen te zetten als je veel op de openbare weg rijdt. Maar hoe weet ik of op m'n quad nog de originele zitten of niet? IK heb namelijk andere velgen gezet en ik heb de indruk dat de snelheid toch vrij goed wordt weer gegeven. In de lage versnellingen moet ik ook vrij snel op schakelen...dus kan het dat hier reeds andere opzitten?

-Toen ik de quad kocht had hij 3700 km op de teller...nu een paar weken later staat die teller nog steeds op dat getal...met andere woorden: hij telt niet meer op. De snelheid wordt wel weer gegeven. Zit daar gewoon een kabel los of... Ik vind dit vooral stom omdat ik nu het echte aanal km niet ken van de quad.

Ik vraag het nu allemaal liever omdat er nog garantie op zit en ik kan terug als er problemen moesten zijn :)

Afbeelding
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Re: enkele vraagjes over m'n LTZ

Bericht door 72_mrd »

Is de teller nog de standaard valenti teller (GPT) ? Want deze is bij mij ook vastgelopen. Er was niks aan te doen .
Een andere uitlaat en jet-kit doet toch wel wat hoor. Ik vond dat je het toch hard merkte.
Als je dan van uitlaat en jet-kit naar origineel gaat is het wel even wennen.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
vtske
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door vtske »

72_mrd schreef:Is de teller nog de standaard valenti teller (GPT) ? Want deze is bij mij ook vastgelopen. Er was niks aan te doen .
Een andere uitlaat en jet-kit doet toch wel wat hoor. Ik vond dat je het toch hard merkte.
Als je dan van uitlaat en jet-kit naar origineel gaat is het wel even wennen.
Het is idd zo'n GPT-teller :)
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Mooi een Vapor er op monteren ,heeft een kameraad van mij ook gedaan :bier:
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Die gpt dingen zijn echt niets waard , Ik zou ook een vapor installeren dat zijn tenminste tellers.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

idd vapor is de max!
beter vindt je niet voor die prijs!
Bulldog
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Bulldog »

Dat in houden is normaal he dat is je begrenzer.
Hebben ons quads ook allemaal kijk maar eens naar je toerental bij 118/h.

Yep die dyno jet samen met uitlaat geeft meer power.

Tandwielen rijden wij op de weg 15 voor 38 achter dacht ik.

Teller heb ik geen antwoord op.

Mvg Davy.
Plaats reactie