Nieuwe raptor 700 gekocht paar vraagjes

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Julien
Toeschouwer
Toeschouwer

Nieuwe raptor 700 gekocht paar vraagjes

Bericht door Julien »

Heej ik heb van de week een 2e hands raptor gekocht met 750 km op de teller en 2 maanden oud.
Over de quad ben ik zeer tevreden rijd lekker en trekt goed op.

Nou heb ik een paar vraagjes waar ik niet helemaal op een duidelijk antwoord kom in een aantal topic's hier.

Ik heb uit de orginele uitlaat de silencer eruitgehaald (dat laatste stukje) en nu rijd de quad nog heerlijk en even hard maar wel met een mooi zwaar geluid.
Nou lees ik hier en daar dat je een commander erop moet zetten maar is dit echt nodig?
Mijn top is nogsteeds 128km/u zelfde als voorheen dus slechter rijd die niet eerder iets feller.

Ook lees ik hier een daar over 25kw maar op mijn papieren staat 15 kw en over dat pennetje op dat dekseltje heb ik al gekeken maar dat zit er bij mij niet op dus heeft die dan al vol vermogen?
In ze 3e versnelling komt die nog makkelijk op het achterwiel dus vermogen genoeg lijkt mij?

Zijn er nog verder tips en tricks voor de quad? heb al een hoop topic's doorgekeken hier maar uit eindelijk kom je toch weer steeds op de zelfde topic uit.....

Fotos komen nog
VooDoodoll
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Nieuwe raptor 700 gekocht paar vraagjes

Bericht door VooDoodoll »

zonder silencer staat die armer , en standaart staat een 700 al heel arm

Daarom dat je een powercommander of dergelijk best steekt want arm rijden is niet goed voor uw moter
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.

(Er kan mar 1 url in je onderschrift staan :( )
Julien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Julien »

en waar zou je die kunnen kopen? zal vast wel op een vrij logische quadsite zijn maar ik ben er nog niet zo bekend in deze wereld waar je allerlei spullen kunt kopen en wie en wat goed verkoopt.

thnx alvast
VooDoodoll
Easy Quadrider
Easy Quadrider

elke goeie quadwinkel

als je er zelf niets van kent zul je hem ook op de testbank moeten laten zetten zodat zij hem voor jou kunnen afstellen
Dan moet je natuurlijk wel ergens een shop met een testbank vinden in jou buurt
Mijn nieuwe raptor 700 viewtopic.php?f=57&t=27395" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor men oude project (raptor 660 ) moet je op de link clicke in de 1ste post van men raptor 700 project.

Julien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Julien »

ik ken wel wat vorig jaar nog meegedaan aan nk scootersprinten dus afstellen kan ik wel maar dat maak niet uit ik had het over dat ik geen ervaring over quadwinkels had en die commander hoef je tog niet af te stelle op een injectie? hoorde ik
VooDoodoll
Easy Quadrider
Easy Quadrider

ja mar dat is digitaal afstellen.
Een 700 is injectie, dus geen carburator.

Een powercommander is een digitale fuel controller , daar kan je verschillende mappen opzetten voor verschillende uitlaten en luchtfilters maar die zijn dan nog niet perfect voor jou, je kan het beste altijd op een testbank gaan als je iets motorisch aan je quad verandert dan ben je altijd zeker dat het goed is.

Je moet dus een powercommander steken als je iets verandert anders staat die veel te arm want standaart staat een 700 al arm afgesteld

hier is de site

http://www.powercommander.com/powercomm ... i_usb.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
dat is dus een powercommander

En hier vind je de mappen die je kan downloaden
http://www.powercommander.com/powercomm ... 20&yr=2008" onclick="window.open(this.href);return false;

daar kun je vanondere dus verschillende mappen downloade voor verschillende uitlaten en afstellinge
Maar zelfs al neem je de juiste dan zal het nog niet perfect zijn , daarom altijd best op een testbank gaan

kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

VooDoodoll heeft helemaal gelijk.
Heb er niks aan toe te voegen alleen dat ik als ik jou was, de spark arrestor er weer snel in zou zetten en weer eruit halen als je een powercommander hebt.
gr kees.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Julien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Julien »

oke thnx voor de tips ik zal zeker is gaan kijken voor een powercommander,,

hebben jullie nog tips evt waar het beste te kunnen late doen?
en evt ook aan te raden om op een testbank te gaan?

ben ook nog bezig met een paar leuke straat bandjes + velgjes dus als iemand nog iets leuks heeft liggen ;)
Julien
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Julien »

Hier nog een paar fotos van me quad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Mooie quad! Heb je geen geluidsfragment? Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar het geluid zo.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie