Grizzly 660 vering
-
- Quadrider
Grizzly 660 vering
Vering/schokdempers vervangen
gezien de minimale instel mogelijkheden van de originele vering van de Grizzly 660 wil ik ze misschien gaan vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik bedoel dan niet het vervangen zelf maar merken en type veren/schokdempers.
gezien de minimale instel mogelijkheden van de originele vering van de Grizzly 660 wil ik ze misschien gaan vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik bedoel dan niet het vervangen zelf maar merken en type veren/schokdempers.
-
- Toeschouwer
-
- Quadrunner
- Contacteer:
pm s naar Albrecht, die had Reigers voor zijn Grizz of CanAm...
wel reteduur
wel reteduur
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quadrider
Re: Grizzly 660 vering
Dank voor de reactie. ook als zijn ze na 3 maanden .
grizzly 350, absoluut zonder je te willen beledigen op wat voor manier dan ook. Ik denk dat ons gebruik van de quad te veel verschilt.
De originele voldoen redelijk, ga je echter wat extremer in het gebruik dan blijft er niet veel van over.
Reigers zijn super goed, alleen niet te betalen .........
grizzly 350, absoluut zonder je te willen beledigen op wat voor manier dan ook. Ik denk dat ons gebruik van de quad te veel verschilt.
De originele voldoen redelijk, ga je echter wat extremer in het gebruik dan blijft er niet veel van over.
Reigers zijn super goed, alleen niet te betalen .........
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
heb ook wel interesse in andere vering voor men grizzly 660
vanvoor is die bij mijne heel soepel en vanachter heel hard
heb nog nooit met een andere grizzly gereden dus zou ni weten als da normaal is of ...
groeten mudrunner .
vanvoor is die bij mijne heel soepel en vanachter heel hard
heb nog nooit met een andere grizzly gereden dus zou ni weten als da normaal is of ...
groeten mudrunner .
-
- Quadrider
Kijk even bij de onderkant van je schokdempers. Daar zie je een gekartelde "moer" zitten.
Met die moer kan je de voor spanning van de veer stellen.
Als je de "moer" omhoog draait (de veer wordt korter) dan word ook de voor spanning hoger. Met andere woorden, de veer wordt wat harder. Als je de "moer" de andere kant opdraait wordt de veer langer (zachter).
Waarschijnlijk heb je hier voldoende aan.
Succes.
Met die moer kan je de voor spanning van de veer stellen.
Als je de "moer" omhoog draait (de veer wordt korter) dan word ook de voor spanning hoger. Met andere woorden, de veer wordt wat harder. Als je de "moer" de andere kant opdraait wordt de veer langer (zachter).
Waarschijnlijk heb je hier voldoende aan.
Succes.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
voor en achter staan ze op de zelfde stand ( op de 2de laagste ) dus vanvoor zou ik de vering wat stijver kunne zette maar vanachter niet veel soepeler .
zal het eens teste zodra de quad gemaakt is
alvast bedankt voor de tip
groeten mudrunner .
zal het eens teste zodra de quad gemaakt is
alvast bedankt voor de tip
groeten mudrunner .
Een zeer goed alternatief is een vering van Wilbers zetten. Dus schokdempers en veren bedoel ik. Die worden op het gewicht van de rijder gemaakt zoals ge het aangeeft? Ze zijn ook wel redelijk duur aangezien ge voor een Grizzly er 4 nodig hebt, maar ook weer niet al te beestig duur. En met enkele eenvoudige klicks kunt ge de hardheid ervan instellen van comfort naar sport en andersom
-
- Quadrider
Hey Charger, dank je voor je tip!
Mudrunner, houd wel rekening met evt. bagage of een duo passagier
Mudrunner, houd wel rekening met evt. bagage of een duo passagier
da heeft inderdaad wel invloed op de vering ja , ik heb voor en achter een koffer , vanvoor ook nog een warn 3.0 winch en in de koffer vanachter zit een compressor ingebouwd , sleepriemen , snatchblok , gereedschap ...
maar misschien es proberen wat de achter vering doet als ik een passagier bij heb ja , zou kunne dat de vering daarvoor afgesteld is . zal eerst maar es zorgen dat em gemaakt is , eerder kan ik toch niks proberen
groeten mudrunner.
maar misschien es proberen wat de achter vering doet als ik een passagier bij heb ja , zou kunne dat de vering daarvoor afgesteld is . zal eerst maar es zorgen dat em gemaakt is , eerder kan ik toch niks proberen
groeten mudrunner.
-
- Quadrider
Probeer het idd gewoon uit wat je het prettigste vindt.