Can Am quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
TwanDTP
Toeschouwer
Toeschouwer

Can Am quad?

Bericht door TwanDTP »

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Twan 39 jaar en heb in het verleden 16 jaar wedstrijden gereden met motorcross. Na die tijd heb ik verschillende wegmotoren gehad. Maar het bleef kriebelen om toch ook het onverharde weer eens op te zoeken.
Nu heb ik besloten om een Quad aan te schaffen.
Een kennis van me is dealer van Can Am. Nu heb ik via de zoek functie al gezocht. Maar ik kom mijn vraag zo 123 niet tegen.

Ik zie hier op het forum vrij weinig staan van de Can Am. Mijn vraag is of deze Quad betrouwbaar is en of ie wel wat vermogen heeft.
Ik wil de quad gewoon voor de fun om eens lekker uit te waaien hier en daar. Zowel op de harde weg als op het onverharde.
Mijn budget ligt ongeveer bij de € 8500,-. Wellicht dat jullie een ander adviseren voor dit bedrag.

Mijn voorkeur gaat uit naar het sportieve type. Richting of zelfs de super motard

Ik ben geheel nieuw hierin dus weet nog niet zoveel van de quads. Maar ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje wegwijs kunnen maken.

Bedankt voor de antwoorden alvast.

Groet Twan
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Re: Can Am quad?

Bericht door Boncari »

Een Can-Am is een supergoede quad!! Amerikaanse kwaliteit!
Wil je een nieuwe quad?
Als je een sport Can-Am wilt, dan is de DS450 de enige mogelijkheid. De 450cc quads zijn puur voor de cross, het is ook mogelijk om deze op de weg te gebruiken, maar voor zulk gebruik kun je meestal beter een andere quad kopen. Maak iig een proefrit, misschien dat een (ds)450 dan beter bij jou past dan bijv een yamaha raptor 700.
Daarnaast is er ook nog de renegade, met jouw budget is dat de renegade 500 en met veel geluk een 2e hands renegade 800. De renegade is een combinatie tussen sport en utility en is een automaat.

Voor de yamaha raptor 700 zijn veel accessoires verkrijgbaar, dus is het makkelijker om een supermotard van te maken.

Wil je een schakel of een automaat?
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Voor dat bedrag kom je gauw uit naar een DS450.
Ik kan er nog weinig over vertellen omdat ik hem zelf pas over een paar weken kan ophalen (de x versie).

Dat is DE sportquad van Can-Am met behoorlijk wat power (circa 50HP) en een laag gewicht.
De reguliere (gele) versie komt wel een beetje in de buurt van je budget, je kan er later altijd nog extra's aan toevoegen.

Een goed advies: bel Perry van Brabant Quads even op (06-12870583) voor meer info en prijs.

Zie ook: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=25400" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
TwanDTP
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door TwanDTP »

Het liefste wil ik een schakel. Daar zal ik me het fijnste bij voelen.
En of het een nieuwe wordt? Liefst wel natuurlijk. Maar als dat niet binnen het budget past dan niet.
Ik wil gewoon een goede en met wat vermogen. Zeker ook omdat ik hem voor de fun wil gebruiken en dan is dat wel fijn.
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Can-Am heeft op dit moment een actie waarbij er 2500 euro korting wordt gegeven op de DS450 en DS450X.
Dat zal alleen niet lang meer duren, maar zolang het geldig is.......
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Als je niet zuiver voor cross kiest is de R700 ideale machine voor offroad-onroad. 450 zou ik enkel aanraden voor cross, maakt niet uit om welk merk het gaat.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Thomas817817
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Thomas817817 »

hallo,

Ik heb ook een can-am ds 450x, ben er zeer tevreden over, had niet verwacht dat ik zoveel vermogen en snelheid kon halen.
Zelfs een 700 van yamaha is geen probleem om te volgen.

Ik heb juist zelfs wat op zoek naar een uitlaat dat er het best zou onder staan. Bij deze als er mensen zijn die iets zouden weten.

Grtjs Thomas
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

De topic die ik eerder aangaf gaat tevens over een Leovince uitlaat met behoorlijke verbeteringen qua prestaties als ik het verhaal mag geloven...
pierre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door pierre »

ik zou als ik u was ook gaan voor de DS450, is een goede quad, en gaat beter dan een raptor 700 (standaard al)

qua uitlaat zal je zowiezo verbetering hebben dan de originele omdat er in de originele een dubbele kamer zit, met dan nog eens een katalysator.
De yoshimura gaat ook goed hoor, op de eerste DS450 van lmmotors hebben we deze gemonteerd voor Le Touquet verleden jaar, en deze uitlaat gaat ook zeer goed.
Het voordeel van de leovince is dat je verschillende spark arrestors hebt, en bij de yoshimura maar 1 en die dan nog 96 db afgeeft, tov de leovince 94 db, en zelfs de mogelijkheid om nog stiller te krijgen
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Boncari schreef:Een Can-Am is een supergoede quad!! Amerikaanse kwaliteit!
Can-Am is een tak van het canadees bedrijf Bombardier Recreational Products (BRP)
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

@ Pierre, ik heb mijn DS450 dus in bestelling staan, deze zou volgende week klaar moeten zijn.
Ondertussen ben ik uiteraard op internet aan het struinen, en kwan leuke, maar ook minder leuke berichtjes tegen omtrent deze machine.

Hier bijvoorbeeld een test (in het Frans) van de DS450 welke 1000km lang mishandeld is:
http://www.quadlib.com/essais/can-am/ds ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ok, sommige onderdelen zijn door misbruik kapot gegaan (achrterlicht enz) maar dat de lagers van de achteras het na 600km al begeven is wel spannend, tevens blijken de stuurstang rotules niet al te sterk te zijn, en waren ook aan vervanging toe.
Dit zijn allemaal dingen die redelijk makkelijk te repareren zijn, en de test is ook zeker niet zachtzinnig verlopen.

Maar waar ik moeite mee heb is de versnellingsbak: je leest daar overal klachten over, ook idn de bovenstaande test. Versnellingen gaan moeilijk, gekraak enz...dit door een design fout van Rotex waarbij de platenn niet genoeg olie krijgen (of zoiets).
Dit zou nu verholpen moeten zijn door BRP als het goed is, maar ik weet niet of ik de nieuwste versie zal ontvangen, of dat het een model gaat worden dat al maanden in stock staat bij de groothandel.

Mijn vraag aan jou: wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Denus schreef:
Can-Am is een tak van het canadees bedrijf Bombardier Recreational Products (BRP)
Ik zat al te twijfelen toen ik het typte, maar canada ligt in Noord-Amerika. Niet in de VS natuurlijk ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
pierre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door pierre »

Denus schreef:@ Pierre, ik heb mijn DS450 dus in bestelling staan, deze zou volgende week klaar moeten zijn.
Ondertussen ben ik uiteraard op internet aan het struinen, en kwan leuke, maar ook minder leuke berichtjes tegen omtrent deze machine.

Hier bijvoorbeeld een test (in het Frans) van de DS450 welke 1000km lang mishandeld is:
http://www.quadlib.com/essais/can-am/ds ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ok, sommige onderdelen zijn door misbruik kapot gegaan (achrterlicht enz) maar dat de lagers van de achteras het na 600km al begeven is wel spannend, tevens blijken de stuurstang rotules niet al te sterk te zijn, en waren ook aan vervanging toe.
Dit zijn allemaal dingen die redelijk makkelijk te repareren zijn, en de test is ook zeker niet zachtzinnig verlopen.

Maar waar ik moeite mee heb is de versnellingsbak: je leest daar overal klachten over, ook idn de bovenstaande test. Versnellingen gaan moeilijk, gekraak enz...dit door een design fout van Rotex waarbij de platenn niet genoeg olie krijgen (of zoiets).
Dit zou nu verholpen moeten zijn door BRP als het goed is, maar ik weet niet of ik de nieuwste versie zal ontvangen, of dat het een model gaat worden dat al maanden in stock staat bij de groothandel.

Mijn vraag aan jou: wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?
Ik heb nu rond de 2000 km met een brede as (waardoor je lagers meer afzien), en heb nog geen problemen mee gehad, met de rotules ook geen probleem.
In het begin schakelt de can-am wel wat stroef, maar dit betert na de eerste 10u, gekraak heb ik nog niet gehad, schakelt zelfs vlot en zeer precies.
Dit probleem met die platen ken ik, maar dit is enkel als de motor juist gestart hebt dat hij dit zou doen, maar zoals je vermeld, kan dit opgelost worden (onder garantie zelfs).
Ik kan zeker niet klagen over mijn quad, ik ben er nog altijd supercontent van
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Dank je wel Pierre, een hele opluchting! :)

:bier:
Denus
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Denus »

Boncari schreef:
Denus schreef:
Ik zat al te twijfelen toen ik het typte, maar canada ligt in Noord-Amerika. Niet in de VS natuurlijk ;)
Ach, was alleen ter info, t'is uiteindelijk één pot nat... :D

(laat het de Canadezen of Amerikanen niet horen...dat overleef ik niet)
Plaats reactie