hallo allemaal.
ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. mijn naam is gert en ik kom uit opheusden.
ik had een paar vraagjes omtrent het invoeren van een quad uit engeland, dus ik dacht misschien kunnen de mensen met quad ervaring mij wel helpen.
ik wil een yamaha raptor 700cc uit engeland halen, maar die staat in engeland op kenteken terwijl ik hem hier in nederland off-road wil gaan gebruiken! moet ik er dan toch bpm over betalen? het engelse kenteken zal dus geschorst moeten worden, maar moet hij dan in engeland geschorst worden of moet dat in nederland gebeuren?
en wat als ik een raptor uit engeland haal die daar niet op kenteken staat, dus off-road is, die mag ik volgens de douane zo ophalen zonder enige kosten. maar als ik hem na een jaar of een half jaar toch wel op kenteken wil hebben? moet ik dan alsnog de bpm betalen?
heeft iemand hier ervaring mee?
bij voorbaat dank
groeten gert
quad uit engeland
Re: quad uit engeland
als je hem zo haalt maakt dat niks uit.
Zet je hem daarna hier op kenteken. Dan zul je toch nog bpm moeten betalen.
PS: ik weet niet waar je die quad gevonden hebt. Maar let op met bedriegers!!!
Zet je hem daarna hier op kenteken. Dan zul je toch nog bpm moeten betalen.
PS: ik weet niet waar je die quad gevonden hebt. Maar let op met bedriegers!!!
haha ja ik kijk uit met bedriegers! hij staat gewoon op de engelse ebay. en als ik hem koop dan ga ik hem toch zelf ophalen en cash betalen. ik ga zeker geen geld overmaken ofzoiets dergelijks!
maar weet iemand hoe je dat doet? van engels kenteken naar geen kenteken hier?
maar weet iemand hoe je dat doet? van engels kenteken naar geen kenteken hier?
kan je dan niet beter eentje zonder kenteken kopen is nog goedkoper ook lijkt me?
Mijn extra grote KittyCat
dat klopt! maar ik heb er een paar op het oog die ik waanzinnig mooi vind en die al helemaal klaar zijn! met echt veel opties enz. en die wil ik eigenlijk gewoon omdat ik ze zo mooi vind! als ik een 'kale quad hierheen haal en ik moet hier al die opties erop zetten dan ben ik alsnog duurder uit dan in nederland
- Denus
- Quadrider

- Contacteer:
Misschien kom je hier mee verder, al is het bedoeld voor auto's:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... boedel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie daar de optie Inschrijving EU-voertuig (excl. kentekenbewijs) staan.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... boedel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie daar de optie Inschrijving EU-voertuig (excl. kentekenbewijs) staan.
-
Jordus
- Easy Quadrider

Als je in Engeland een voertuig koopt, staat ie daar geregistreerd, deze registratie wordt bij export opgeheven, je krijgt dan een exportdocument mee die hier bij inschrijving zou moeten tonen bij RDW/Douane en dan zou jij je nederlandse kenteken krijgen! Ga jij er niet mee naar de RDW, is er nix aan de hand want dat ding wordt niet geregistreerd! Ik zou alleen proberen om een nederlandse factuur erbij te krijgen (kan je ook zelf maken)
, heb je ook geen gezeur met de douane bij de boot! Zet dan wel t framenummer van dat ding op die factuur zodat ze zeker weten dat dat ding in nederland gekocht is...
Livin' On The Edge Is A Way Of Life...
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC
Yamaha Raptor 700 SE 2008 Yamaha Raptor 660 2005 Honda TRX400ex 2000 KTM 525XC ---> Ride It, Like Ya Stole It!
To Do List: Buy a CAN AM RENEGADE 1000XXC