Ik ben nieuw

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: Ik ben nieuw

Bericht door Haagje »

waarom als je al het geld ervoor hebt eerst ''3maanden'' op een 350/400 rijden en daarna verlies draaien en een 700 kopen??

Je kunt de quad gewoon laten begrenzen op het gas ofzo, door een aanpassing.

@ Slagboom:
Je moet zelf weten wat je pakt, Als jij denkt dat jij je zelf kunt beheersen en eerst aan een voertuig went, dan raad ik je gewoon aan om meteen voor een nieuwe quad te gaan. Mits je natuurlijk echt wilt blijven quadrijden.

Dan zou je inderdaad even een lichtere quad kunnen pakken. ( ook als je denkt dat jeje niet echt kunt beheersen op motoren, Want de raptor 700 heeft flink wat power. ) En een quad is toch wel even wennen met bochten enz.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Je hebt niet veel verlies, ten eerste omdat 2e hands quads in een jaar (of langer dat je m hebt) niet veel in waarde dalen.
Ten tweede blijft het geld voor de 700 nog op je bankrekening staan, waardoor je nog rente krijgt en het verlies minder is :P
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Vergeet onderhoud niet aan een 2dehands!!!!

Je weet niet wat die quad allemaal heeft meegemaakt.
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

Ik ben ook begonnen op een raptor 700.
Ik had een paar keer op vakantie met een kleine quad gereden en was er volledig weg van.
Als je in het begin een beetje rustig rijd gaat daar totaal geen probleem mee zijn.
Ik zou spijt gehad hebben moest ik eerst begonnen zijn met een lichtere. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Grtz,
2008 Can am outlander 800 max
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

quad-racerrr schreef:Vergeet onderhoud niet aan een 2dehands!!!!

Je weet niet wat die quad allemaal heeft meegemaakt.
Goed dat je het zegt! ;)
Natuurlijk moet je wel een goede 2e hands kopen, dan is het grootste gedeelte van het waardeverlies er al af.

petit.123
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door petit.123 »

Zeg wat je wil, maar als je start op een Raptor 700 zelfs een 660,
de eerste ritten is het de quad die met jou rondrijdt en niet andersom!
Je beheersen? Wat een flauwe kul. Als je een 700 koopt, is't niet om er tegen 20km/h over een veld mee te hossen.
Koop een zware quad en leer ineens omgaan met het volle vermogen ervan.
Blijf uit de buurt van de openbare weg tot je alles onder controle hebt. Rij ergens op een veld ofzo.
Eens dat alles prima loopt ben je klaar voor het 'grotere' werk.
Je moet rekening houden dat je jezelf en anderen in gevaar brengt als je je voertuig niet volledig onder controle hebt.
Yamaha Raptor660
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

petit.123 schreef:Zeg wat je wil, maar als je start op een Raptor 700 zelfs een 660,
Je beheersen? Wat een flauwe kul. Als je een 700 koopt, is't niet om er tegen 20km/h over een veld mee te hossen.
Blijf uit de buurt van de openbare weg tot je alles onder controle hebt. Rij ergens op een veld ofzo.
Je moet rekening houden dat je jezelf en anderen in gevaar brengt als je je voertuig niet volledig onder controle hebt.
Als je zo al denkt hoop ik dat je niet binnen de kortste keren tegen een boom of iets plakt.

Natuurlijk moet je wanneer je nog nooit met een quad gereden hebt en al zeker op een zwaar model rustig aan doen. ( lees maar eens op het forum wat er gebeurd wanneer je je quad uitleent aan een vriend.)

En ja ook met 20 over een veld. Trek jij dat ding meteen open gaat het never nooit goed.
Maar doe wat je wilt. Je kunt beter in het begin wat rustiger aan doen. Want het is zo gebeurd en toen dacht je, had ik maar rustig aan gedaan.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

petit.123 schreef:Zeg wat je wil, maar als je start op een Raptor 700 zelfs een 660,

pff, als je toch begint met een quad te gaan rijden!
dan moet je zeker niet eerst voll gas open gooien!
ik weet zeker dat jij ook niet meteen hup vooll gas overal door hene ging ( ja mischien in zn 1 lol):P

maargoed, ik vind ook als je je in kan houden zou ik voor een 660 of 700 gaan hoor :wink:
tuurlijk je kan voor een 400 gaan, maarja voor dat je een leuke gevonden hebt etc, en dan is het nog hopen dat er niks aan mankeert!

maargoed, k ga :mrgreen:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Als jij gelijk volgas geeft met een 700 dan lig je er al achterover af (wheely) voordat je een paar meter ver bent! :D

Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Vrooooom »

Je moet gewoon rustig aan beginnen, en vooral niet stoer willen doen! Leer eerst de quad verkennen. Als je denkt dat je bij je eerste rit gelijk de malle Jan kunt uithangen moet je dat doen! Je moet geluk hebben, anders kunnen ze van de grond strippen.
Plaats reactie