hallo , ik heb voor mijn kinderen een xpea phyton 110cc gekocht die maar weigert te functioneren zoals het hoort.
eerst de ketting er af ( terug erop gelegd en aangetrokken)doorna de carburator die constant lekte uit de overloop(carburator heel goed gespoeld) en nu : met stationair draaien hapert ie met rijden, hij kan geen vol gas geven(haperen)en wanneer je toeren opjaagt geeft ie vele fikse knallen uit motor en uitlaat.heb er een paar dagen geleden nieuwe bougie gestoken , maar die ziet nu al roetzwart , volgens de dealer moest na vier uur de olie vervangen worden(hij zij minstens 600ml en goed naar de pijlstok te kijken , maar volgens de pijlstok zit er teveel in[ik vind die pijlstok zeer onduidelijk] maar er zit naar mijn schatting geen 600ml olie in , daar kom je ook geen stap mee verder.
kan iemand me please ff helpen?
alvast op voorhand bedankt!
xpea phyton
Re: xpea phyton
Een vriend van mij had ook het probleem van niet vol gas kunnen geven en de rest van de problemen. Bij hem was het probleem dat de sproeier toen los was gekomen. Hier al naar gekeken?xlolx schreef:hallo , ik heb voor mijn kinderen een xpea phyton 110cc gekocht die maar weigert te functioneren zoals het hoort.
eerst de ketting er af ( terug erop gelegd en aangetrokken)doorna de carburator die constant lekte uit de overloop(carburator heel goed gespoeld) en nu : met stationair draaien hapert ie met rijden, hij kan geen vol gas geven(haperen)en wanneer je toeren opjaagt geeft ie vele fikse knallen uit motor en uitlaat.heb er een paar dagen geleden nieuwe bougie gestoken , maar die ziet nu al roetzwart , volgens de dealer moest na vier uur de olie vervangen worden(hij zij minstens 600ml en goed naar de pijlstok te kijken , maar volgens de pijlstok zit er teveel in[ik vind die pijlstok zeer onduidelijk] maar er zit naar mijn schatting geen 600ml olie in , daar kom je ook geen stap mee verder.
Raptor 660 SM
ik heb al een deel gefixt door de olie voledig weg te laten en juist tot onder de verdikking op de peilstok vullen. toen ik de sproeier wat vaster had gedraaid en de carb. terug in een had gestoken lekte ie weer uit de overloop omdat de vlotternaald ergens in klem zat.ik ga morgen weer helemaal in elkaar zetten en afstellen.ik weet het wel te zeggen als er nog iets scheelt.Mark_T schreef:Een vriend van mij had ook het probleem van niet vol gas kunnen geven en de rest van de problemen. Bij hem was het probleem dat de sproeier toen los was gekomen. Hier al naar gekeken?xlolx schreef:hallo , ik heb voor mijn kinderen een xpea phyton 110cc gekocht die maar weigert te functioneren zoals het hoort.
hij is een weekje bij de verdeler geweest.ze hebben de ontsteking , de luchtfilter en de benzinefilter vervangen.ze hebben ook de hele handel afgesteld en een nieuwe batterij gestoken. prijskaartje : 0.00 euro(goede garantie)!dit topic mag worden gesloten!