Bashan BS250S-11B !!!
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
bij alg had ik al meteen gebeld , heb hun ook ernaa ff mailtje gestuurt waar ik nu op wacht , want ik moetne kijken of die passen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
- Locatie: De Wilgen (Friesland)
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
laat maar weten of het past , misschien handig voor mensen hier op het forum;)
Never drive faster then your gardianangels can fly
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
jha idd , ben zelf ook ff aant kijken of er genoeg plaat is enzo maar ik moet die maten weten en heb geen mail gekregen .
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: Bashan BS250S-11B !!!
smalliej zou je dat wel doen chineese onderdelen op je barossa
-
- Quad Expert
- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
hij heeft al leuke blaster veertjes
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
voor de mensen die willen weten of het past , de veren passen , zijn de zelfdetomas schreef:smalliej zou je dat wel doen chineese onderdelen op je barossa
enjha als ik op de barossa een beter merk dan die chineese , de veren van de chineese er op zet is maar compliment voor hun
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Quadrider
- Berichten: 374
- Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
- Locatie: sesamstraat
Re: Bashan BS250S-11B !!!
dan ben je wel heel idioot moest je veren van chinese quads op je quad zetten
Re: Bashan BS250S-11B !!!
snap je me punt
Re: Bashan BS250S-11B !!!
Heb me dus de Bashan 250cc aangeschaft en hier even een kleine review.
Nadelen:
- hier en daar slordig afgewerkt
- remmen zijn maar slappe vodden (of ze er nu aan zijn of niet maakt niet veel uit)
- de shoke komt steeds zelf terug en je moet deze dus blijven vasthouden
- de parkeerrem werkt niet
- digitale kilometerteller slaat af en toe eens tilt
- ketting en schijfrem hangen heel dicht tegen de grond wat niet te doen is in veldwegen met spoorvorming
- op minder deftige wegen met bulten en putten onstabiel
- warm start hij heel slecht
Voordelen:
- mooie offroad banden
- op vlakke wegen redelijk stabiel
- de prijs
- koud start hij direct
- het plezier
- het uiterlijk
Over het algemeen een degelijke quad (tot hiertoe toch), zeker om mee te beginnen. Wel niet vergeten dat het chinees is en dat je er anders mee moet omgaan. Zo liet ik mijn helm op het zadel liggen en stond er een mooie afdruk in. Effe in de zon laten staan en de afdruk verdween gelukkig weer. Deze morgen had hij ook olie gelekt (paar druppels, reden onbekend).
Het inrijden is redelijk lastig. Ik ga hem rustig inrijden, laag in toeren, lage snelheden. Op de Bashan zelf staat niet meer dan 25 miles/h. Dat is 37,5 km/h wat bijna niet te doen is. In derde geeft dat 4500 toeren. Lager begint hij raar te doen.
Ik weet wel niet hoeveel toeren je ongeveer mag halen bij het inrijden op een rustige manier. Nu zit ik altijd tussen de 4000 en de 4500. Hoger ga ik niet, lager kan ik niet. Iemand die effe kan zeggen of dit goed is??? Heb er wel al eens 50 mee gereden omdat ik hem anders niet naar 4de kan krijgen.
Zoals ik al zei gaat hij om slechte wegen beginnen slingeren van links naar recht of afwijken naar één kant. Het enige wat je dan kan doen is remmen want je krijgt hem bijna niet meer recht (kan ook aan mijn stuurkunsten liggen ).
De offroad banden zijn echt degelijk en banen zich een weg door bijna alle soorten grond. Op de vlakke wegen zijn ze stabiel.
Het trillen van de quad valt ook heel goed mee. Vooral de spiegels hebben er last van, de rest niet. Ook alle schroeven blijfen goed vast (behalve deze van nummerplaat).
Het digitale kilometertellertje slaat af en toe tilt. Elke keer bij het schakelen begint het lampje van de naftebak te branden terwijl deze vol is Ik hoop dat het effectief ook gaat branden als hij daadwerkelijk leeg is (waarschijnlijk zal het dan niet banden). Ook de afwerking van deze teller is slordig. De knoppen staan schots en scheef en in het donker is de verlichting ervan maar triestig.
Kortom een leuke quad voor elke beginner die geen pietje precies is wat betreft krassen en slordige afwerking.
Waarom ik deze bashan gekocht heb? Ik Ben nu 25 en wil al van mijn 16de een quad! (op mijn 16de had ik een aprilia 50cc racer). Jaren en jaren zat ik me blind te staren op de dure modellen zoals yamaha enz. Tot ik Bashan tegen kwam. Betaalbaar en mijn 'droom' was al wat dichter bij. Binnen een paar jaar hoop ik me een te kunnen aanschaffen op het gedacht van een raptor 700. We zijn dan ook al wat jaartjes ouder
Nadelen:
- hier en daar slordig afgewerkt
- remmen zijn maar slappe vodden (of ze er nu aan zijn of niet maakt niet veel uit)
- de shoke komt steeds zelf terug en je moet deze dus blijven vasthouden
- de parkeerrem werkt niet
- digitale kilometerteller slaat af en toe eens tilt
- ketting en schijfrem hangen heel dicht tegen de grond wat niet te doen is in veldwegen met spoorvorming
- op minder deftige wegen met bulten en putten onstabiel
- warm start hij heel slecht
Voordelen:
- mooie offroad banden
- op vlakke wegen redelijk stabiel
- de prijs
- koud start hij direct
- het plezier
- het uiterlijk
Over het algemeen een degelijke quad (tot hiertoe toch), zeker om mee te beginnen. Wel niet vergeten dat het chinees is en dat je er anders mee moet omgaan. Zo liet ik mijn helm op het zadel liggen en stond er een mooie afdruk in. Effe in de zon laten staan en de afdruk verdween gelukkig weer. Deze morgen had hij ook olie gelekt (paar druppels, reden onbekend).
Het inrijden is redelijk lastig. Ik ga hem rustig inrijden, laag in toeren, lage snelheden. Op de Bashan zelf staat niet meer dan 25 miles/h. Dat is 37,5 km/h wat bijna niet te doen is. In derde geeft dat 4500 toeren. Lager begint hij raar te doen.
Ik weet wel niet hoeveel toeren je ongeveer mag halen bij het inrijden op een rustige manier. Nu zit ik altijd tussen de 4000 en de 4500. Hoger ga ik niet, lager kan ik niet. Iemand die effe kan zeggen of dit goed is??? Heb er wel al eens 50 mee gereden omdat ik hem anders niet naar 4de kan krijgen.
Zoals ik al zei gaat hij om slechte wegen beginnen slingeren van links naar recht of afwijken naar één kant. Het enige wat je dan kan doen is remmen want je krijgt hem bijna niet meer recht (kan ook aan mijn stuurkunsten liggen ).
De offroad banden zijn echt degelijk en banen zich een weg door bijna alle soorten grond. Op de vlakke wegen zijn ze stabiel.
Het trillen van de quad valt ook heel goed mee. Vooral de spiegels hebben er last van, de rest niet. Ook alle schroeven blijfen goed vast (behalve deze van nummerplaat).
Het digitale kilometertellertje slaat af en toe tilt. Elke keer bij het schakelen begint het lampje van de naftebak te branden terwijl deze vol is Ik hoop dat het effectief ook gaat branden als hij daadwerkelijk leeg is (waarschijnlijk zal het dan niet banden). Ook de afwerking van deze teller is slordig. De knoppen staan schots en scheef en in het donker is de verlichting ervan maar triestig.
Kortom een leuke quad voor elke beginner die geen pietje precies is wat betreft krassen en slordige afwerking.
Waarom ik deze bashan gekocht heb? Ik Ben nu 25 en wil al van mijn 16de een quad! (op mijn 16de had ik een aprilia 50cc racer). Jaren en jaren zat ik me blind te staren op de dure modellen zoals yamaha enz. Tot ik Bashan tegen kwam. Betaalbaar en mijn 'droom' was al wat dichter bij. Binnen een paar jaar hoop ik me een te kunnen aanschaffen op het gedacht van een raptor 700. We zijn dan ook al wat jaartjes ouder
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
hele nette review complumenten! nu weet iedereen wat er wel aan deugt en wat niet. danke sir!!ODN schreef:Heb me dus de Bashan 250cc aangeschaft en hier even een kleine review.
Nadelen:
- hier en daar slordig afgewerkt
- remmen zijn maar slappe vodden (of ze er nu aan zijn of niet maakt niet veel uit)
- de shoke komt steeds zelf terug en je moet deze dus blijven vasthouden
- de parkeerrem werkt niet
- digitale kilometerteller slaat af en toe eens tilt
- ketting en schijfrem hangen heel dicht tegen de grond wat niet te doen is in veldwegen met spoorvorming
- op minder deftige wegen met bulten en putten onstabiel
- warm start hij heel slecht
Voordelen:
- mooie offroad banden
- op vlakke wegen redelijk stabiel
- de prijs
- koud start hij direct
- het plezier
- het uiterlijk
Over het algemeen een degelijke quad (tot hiertoe toch), zeker om mee te beginnen. Wel niet vergeten dat het chinees is en dat je er anders mee moet omgaan. Zo liet ik mijn helm op het zadel liggen en stond er een mooie afdruk in. Effe in de zon laten staan en de afdruk verdween gelukkig weer. Deze morgen had hij ook olie gelekt (paar druppels, reden onbekend).
Het inrijden is redelijk lastig. Ik ga hem rustig inrijden, laag in toeren, lage snelheden. Op de Bashan zelf staat niet meer dan 25 miles/h. Dat is 37,5 km/h wat bijna niet te doen is. In derde geeft dat 4500 toeren. Lager begint hij raar te doen.
Ik weet wel niet hoeveel toeren je ongeveer mag halen bij het inrijden op een rustige manier. Nu zit ik altijd tussen de 4000 en de 4500. Hoger ga ik niet, lager kan ik niet. Iemand die effe kan zeggen of dit goed is??? Heb er wel al eens 50 mee gereden omdat ik hem anders niet naar 4de kan krijgen.
Zoals ik al zei gaat hij om slechte wegen beginnen slingeren van links naar recht of afwijken naar één kant. Het enige wat je dan kan doen is remmen want je krijgt hem bijna niet meer recht (kan ook aan mijn stuurkunsten liggen ).
De offroad banden zijn echt degelijk en banen zich een weg door bijna alle soorten grond. Op de vlakke wegen zijn ze stabiel.
Het trillen van de quad valt ook heel goed mee. Vooral de spiegels hebben er last van, de rest niet. Ook alle schroeven blijfen goed vast (behalve deze van nummerplaat).
Het digitale kilometertellertje slaat af en toe tilt. Elke keer bij het schakelen begint het lampje van de naftebak te branden terwijl deze vol is Ik hoop dat het effectief ook gaat branden als hij daadwerkelijk leeg is (waarschijnlijk zal het dan niet banden). Ook de afwerking van deze teller is slordig. De knoppen staan schots en scheef en in het donker is de verlichting ervan maar triestig.
Kortom een leuke quad voor elke beginner die geen pietje precies is wat betreft krassen en slordige afwerking.
Waarom ik deze bashan gekocht heb? Ik Ben nu 25 en wil al van mijn 16de een quad! (op mijn 16de had ik een aprilia 50cc racer). Jaren en jaren zat ik me blind te staren op de dure modellen zoals yamaha enz. Tot ik Bashan tegen kwam. Betaalbaar en mijn 'droom' was al wat dichter bij. Binnen een paar jaar hoop ik me een te kunnen aanschaffen op het gedacht van een raptor 700. We zijn dan ook al wat jaartjes ouder
Re: Bashan BS250S-11B !!!
Ja, maar weet dus nog altijd niet hoe het komt dat die olie lekt. Ik ben tot hiertoe nog altijd een leek is dat soort zaken en vraag me af of dit niet normaal is bij het inrijden. Hij lekt enkele druppels telkens als hij in 4de gereden heeft en meer dan 5km heeft gereden. Minder dan 5km en tot 3de versnelling lekt hij niets. Zijn altijd slechts een paar druppels.
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
carter ontluchting. een slangetje uit je carter. als je te veel toeren maakt kan het zijn dat ie wat olie het slangetje in gooit en dat wordt er dan uit geblazen. niks geks
Re: Bashan BS250S-11B !!!
Teveel toeren aan 4000?
Het is aan het tandwiel van de ketting aan de motor op twee verschillende plaatsen.
Ketting die warm en vet dat vloeibaar wordt misschien? Alhoewel redelijk veel daarvoor...
Het is aan het tandwiel van de ketting aan de motor op twee verschillende plaatsen.
Ketting die warm en vet dat vloeibaar wordt misschien? Alhoewel redelijk veel daarvoor...
- hardcorechaam
- Quadracer
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
- Locatie: Chaam
- Contacteer:
Re: Bashan BS250S-11B !!!
dan heb ik geen idee. sorry.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 16 okt, 2008 15:07
Re: Bashan BS250S-11B !!!
henry schreef:Hier wat foto,s
Veranderde ophanging achter, is nu een stuk lager, en stabieler.
En een dikkere ketting.
Accu zit nu onder je kont, komt nu bijna geen smeer meer bij
Dit is de eerste, bij ALG gekocht, deze heeft op de beurs in Keulen gestaan.
Ik was een tijdje geleden bij ALG in Zwolle en toen zag ik deze quad staan ,ook het eerste exemplaar uit keulen ,en ik wou em meteen kopen maar jammer genoeg was ie al verkocht ;aan jou dus .
Ik denk dat het evenveel sleutelen is aan deze quad als de 200cc,redelijk wat dus.
Hij ziet er wel heel goed uit, met een beetje opvoeren gaat ie nog best rap.