Welke Warn winch?!
Re: Welke Warn winch?!
@ zundappchef: dat filmpje dat je laat zien, dat is toch niet echt een uitdaging voor een winch...
@ brutus: is die M8274 niet wat overkill? veel onnodig gewicht lijkt me, maar zal wel rapper zijn.
@ brutus: is die M8274 niet wat overkill? veel onnodig gewicht lijkt me, maar zal wel rapper zijn.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
L.D. schreef: @ brutus: is die M8274 niet wat overkill? veel onnodig gewicht lijkt me, maar zal wel rapper zijn.
ongeveer 20kg meer dan de huidige,
eigenlijk is een 8274 snelloper een M8000
zijn snelheid zit hem in het ONBELAST oprollen
op een steile helling zal een 9.5ti of XP je sneller bovenbrengen dan een 8274
MAAR eens je kabel onbelast is rolt de 8274 heel snel op en kan je direkt verder waar een 9.5ti of XP of ... je nog een tijdje zal bezighouden met de kabel op de trommel te draaien
dus hoofdzakelijk competitie gericht,
de radiator en oliekoeler verhuizen naar achter en de 8274 komt boven het diff, tussen de wielen
rollenvenster gelijk met de voorbanden en de oprijhoek verbeterd enorm
maar een 2500lbs winch is meer dan voldoende voor gelijk welke quad
2500lbs = ca 1125kg wat al 2 a 3 keer het gewicht van de quad is en als je op zeker wil spelen gebruik dan een snatchblock en je kan het dubbele gewicht winchen
(van lbs naar kg = X - 10% : 2 vb. 3000 - 300 = 2700 : 2 = 1350kg)
- Michael_Dee
- Quadrider
ik heb er op dit moment een Warn 1.5 onder liggen en die doet het werk redelijk..
ben niet overtuigd en ga dus denk ik toch voor de 2.5
als ik echt vast kom te zitten hoef ik met de 2.5 tenminste niet bang te zijn of ik het wel of niet ga halen...
als ik echt vast kom te zitten hoef ik met de 2.5 tenminste niet bang te zijn of ik het wel of niet ga halen...
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Hoeveel weegt jou quad ?Michael_Dee schreef:ik heb er op dit moment een Warn 1.5 onder liggen en die doet het werk redelijk..
Ik ga morgen de 1.5 van Warn ook steken , die trekt 680 kg.
De regel schijnt te zijn , het gewicht van de quad x2 aan trekkracht .
Als ik het gewicht van mijn Wolverine pak + mijn eigen gewicht , dan heb ik exact den helft van wat die winch kan trekken , en dat zou vodoende moeten zijn .
Ik kan trouwens volgens de officiele site van warn , enkel de 1.5 pakken , wegens te weinig plaats.
I 'm one of the two AKRA brothers
- Michael_Dee
- Quadrider
Mijn quad weegt met mij erop rond de 400 kgZmilleZ schreef:Hoeveel weegt jou quad ?Michael_Dee schreef:ik heb er op dit moment een Warn 1.5 onder liggen en die doet het werk redelijk..
Ik ga morgen de 1.5 van Warn ook steken , die trekt 680 kg.
De regel schijnt te zijn , het gewicht van de quad x2 aan trekkracht .
Als ik het gewicht van mijn Wolverine pak + mijn eigen gewicht , dan heb ik exact den helft van wat die winch kan trekken , en dat zou vodoende moeten zijn .
Ik kan trouwens volgens de officiele site van warn , enkel de 1.5 pakken , wegens te weinig plaats.
Maar je hoort de lier moeite krijgen zodra het erg zwaar wordt, het lukt trouwens wel erg goed als ik in zijn versnelling gas bij geef dan kom ik overal wel uit, maar ik wil toch de zekerheid hebben...
Michael_Dee schreef: Maar je hoort de lier moeite krijgen zodra het erg zwaar wordt, het lukt trouwens wel erg goed als ik in zijn versnelling gas bij geef dan kom ik overal wel uit, maar ik wil toch de zekerheid hebben...
je MOET altijd "meerijden" als je winched/liert zoniet ga je na enkele keren winchen die dag je batterij leegtrekken,
winchmotoren verbranden snel als ze gevoed worden door zwakke/halflege batterijen
regel is eerder : totaalgewicht x 3 en als het echt lastig is gebruik je het snatchblok
zoals eerder gezegd, 2500lbs is goed, vergeet niet dat een "vastgezogen" quad in modder qua weerstand en gewicht wat meer uitvalt dan proper gewassen op een vlakke, horizontale ondergrond
op deze foto zie je dat goed, de kodiak ga je er niet uitkrijgen met een 1.5...
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Mijne Wolverine weegt volgetankt ongeveer 250kg. als ge dat x 3 pakt hedde 750 kg. en de winch trekt 680 .
Dan is da al bijna maal 3 als ge er zelf niet blijft opzitten .
Ik heb vogens de officiele site van Warn geen andere keuze dan de RT15 te plaatsen , wegens te weinig ruimte om te installeren .
Dan is da al bijna maal 3 als ge er zelf niet blijft opzitten .
Ik heb vogens de officiele site van Warn geen andere keuze dan de RT15 te plaatsen , wegens te weinig ruimte om te installeren .
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Hij staat nu bij een 4x4 center hier in de buurt voor de montage , en ik kan hem normaal straks gaan halen .AdlyRS schreef:is die al geinstaleert?
- Michael_Dee
- Quadrider
ja oké klopt dat je mee moet rijden, maar ik heb de lier nog niet echt tot zijn uiterste gedreven, maar heb idd zo het vermoeden dat, wanneer de quad echt goed vast zit/vastgezogen dat het dan niet lukt met de 1.5 xt... maar heb um voor een aardig prijsje kunnen kopen (NIEUW: maar over datum) dus ja ik durfde de gok wel te wagen..brutus schreef:Michael_Dee schreef: Maar je hoort de lier moeite krijgen zodra het erg zwaar wordt, het lukt trouwens wel erg goed als ik in zijn versnelling gas bij geef dan kom ik overal wel uit, maar ik wil toch de zekerheid hebben...
je MOET altijd "meerijden" als je winched/liert zoniet ga je na enkele keren winchen die dag je batterij leegtrekken,
winchmotoren verbranden snel als ze gevoed worden door zwakke/halflege batterijen
regel is eerder : totaalgewicht x 3 en als het echt lastig is gebruik je het snatchblok
zoals eerder gezegd, 2500lbs is goed, vergeet niet dat een "vastgezogen" quad in modder qua weerstand en gewicht wat meer uitvalt dan proper gewassen op een vlakke, horizontale ondergrond
Maar ik ga toch voor de 2.5 eerdags, alleen wordt het dan nog kijken of het de XT of de RT wordt..
- Michael_Dee
- Quadrider
Nice picture by the way!
- ZmilleZ
- Easy Quadrider
Denkte dat die winch voor mijne Wolverine ook ni sterk genoeg ga zijn ?Michael_Dee schreef:brutus schreef:Michael_Dee schreef: Maar je hoort de lier moeite krijgen zodra het erg zwaar wordt, het lukt trouwens wel erg goed als ik in zijn versnelling gas bij geef dan kom ik overal wel uit, maar ik wil toch de zekerheid hebben...
ja oké klopt dat je mee moet rijden, maar ik heb de lier nog niet echt tot zijn uiterste gedreven, maar heb idd zo het vermoeden dat, wanneer de quad echt goed vast zit/vastgezogen dat het dan niet lukt met de 1.5 xt... maar heb um voor een aardig prijsje kunnen kopen (NIEUW: maar over datum) dus ja ik durfde de gok wel te wagen..
Maar ik ga toch voor de 2.5 eerdags, alleen wordt het dan nog kijken of het de XT of de RT wordt..
Ik zou da wel spijtig vinden als ze ni sterk genoeg is , want het kost toch een pak geld .
Als ik de RT25 had kunnnen steken zou ik da wel gedaan hebben , maar op de site van Warn geven ze enkel de RT15 aan voor de Wolverine .
Maar als ik bij het winchen er ni zelf ga opzitten , dan moet de winch die 680kg. kan trekken , er nog maar 250kg trekken , plus de nodige weerstand van de modder natuurlijk !
Maar dat zou dan toch moeten kunnen denk ik ???
voor de wolverine is dat gewoon goed hoor
je kan er zelf best op blijven zitte
je kan er zelf best op blijven zitte
Mijn extra grote KittyCat
-
- Quadfanaat
- Contacteer:
Ne maat van mij heeft nen 1.5 zitten op zijn renegade 800, en ook hij kan zich daarmee perfect behelpen,
dus op een wolverine moet dat ook wel lukken hé?
dus op een wolverine moet dat ook wel lukken hé?
Op een wolverine past enkel RT15 en XT15 van warn.
Voor een wolverine is dit genoeg.
Voor een wolverine is dit genoeg.