Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
oxb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:40

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door oxb »

mx jake schreef:een reaktie of wat geleden schrijf je, dat de tank zo vet als bagger is
kan me niet voorstellen dat het om een 125cc 2takt gaat
de meeste van dat soort quads is 4takt
Klopt maar omdat het een nieuwe quad betreft ga ik ervan uit dat dat gedaan is om de benzine vetter te houden ivm inrijden :crosser: .
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 10:03

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door Vrooooom »

Heeft um wel eens van dry-sump smering gehoord? Ik weet niet of je de olie bij de benzine moet gieten. Of dat je een apart olietankje hebt. De blokken van 110cc zijn in vergelijking luier dan een 125cc, terwijl het toch niet veel sheelt in cc's.

Je kan inderdaad een ander tandwiel nemen. Het is simpel, groter achterop is meer snelheid, kleiner achterop is meer acceleratie. Maar niet meer koppel! Logisch, natuurlijk.

Als je iets over opvoeren wil weten? Vraag het! :crosser: :crosser: :crosser:
oxb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:40

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door oxb »

Ik hoef de benzine niet te smeren aangezien een 4-takt zo niet werkt, maar om de boel in te laten lopen is het wel beter als de benzine wat vettig is.
Vandaar dat ik ervan uit ga dat het fabriek af standaard in de tank gemikt wordt, zodat je de eerste paar tankies vettige benzine hebt.
De grap is dat ik voordat ik in de gaten had dat er al olie in de tank zat ik zelf al wat mengolie erin gemikt heb, het kan dus best zijn dat de benzine nu gewoon erg vet is waardoor hij ook minder zal trekken.
Ga gewoon de vertanding wijzigen en kijken of dat wat helpt want het zou wel leuk zijn als hij ook in zand kan rijden ipv alleen asfalt of gras :wink:
Gr Oscar
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door mx jake »

[quote="Vrooooom"]Heeft um wel eens van dry-sump smering gehoord? Ik weet niet of je de olie bij de benzine moet gieten. Of dat je een apart olietankje hebt. De blokken van 110cc zijn in vergelijking luier dan een 125cc, terwijl het toch niet veel sheelt in cc's.

he vrooooom kan je eens wat meer vertellen over "dry-sump smering" wat is het, en hoe werkt het
never drive faster then your angel can fly
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 10:03

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door Vrooooom »

Dry sump smering is vogens velen niet meer dan olie bij de benzine kieperen. Niet te veel! De olie gaat door kanalen, en langs draaiende delen, en zo smeert hij de boel. Er zit boven wel een olietankje daarin komt de olie die de pomp vanonder de krukas zuigt naar de tank. Hij hoort het ook weer rond te pompen met een andere pomp. Het blok kan laag geplaats worden, er hoeft geen groot carter onder de motor.
oxb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:40

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door oxb »

Heb gisteren een 12 tands tandwiel gemonteerd, gaat nu stukken beter met de trekkracht :applaus:
Snelheid uiteraard in moeten leveren maar dat is geen probleem.

Van mij mag hier een slotje op, bedankt voor de ondersteuning.
Mvg Oscar.
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 mar, 2009 10:03

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??

Bericht door Vrooooom »

Als je toch niet hard hoeft te gaan, waarom zou je dan niet voor meer trekkracht gaan. Dat het is een verstandige keuze wat je gedaan hebt. Groetjes.
Plaats reactie